FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Kajtiii w Marzec 31, 2007, 14:58:58 pm
-
Ktoś mi kiedyś powiedział że w Poldku Caro Plus z silnikiem 1600 GSi (pełny wtrysk) podczas zjazdu z góry na biegu, nie bierze on kropli benzyny :shock: (coś jak w dieselu).
Czy to jest prawda czy tylko kit???
-
Nie do końca wiem jak to jest w GSI ale wszystkie nowe układy wtryskowe mają algorytm hamowania silnika z odcięciem paliwa - generalnie wygląda to tak że po puszczeniu gazu , przy obrotach większych niz próg odcięcia paliwa (ok2300-2500) po ok 3 sekundach następuje odcięcie całkowite wtryskiwaczy , powrót dawkowania następuje przy obrotach ok 1500-1800 obrotów.
Te dane mogą nieco się różnić w GSI , sprawdź to w ten sposób rozpędź auto np na 3 biegu na prostej tak żebyś przekroczył 3000 obrotów i puść pedał gazu , po chwili powinieneś poczuć moment odcięcia paliwa , pozwól mu wyhamować żebyś znów poczuł lekkie szarpnięcie w chwili przywrócenia dawkowania - u mnie to czuć w projekcie EFI a miałem Renautl19 i tak samo było to wyczuwalne.
-
Dzięki za radę :D Chciałem to sprawdzić ale nie miałem pomysłu jak to zrobić.
-
tak jest.
ale na beznynie - nie na gazie
i musisz jechac z gory (o ile sie nie myle) dluzej niz 3 sekundy z puszczonym gazem - a wtedy nie pali ani kropli
-
Mój poldolot nie miał nigdy okazji łyknąć gazu więc test mogę przeprowadzić wyłącznie na naszej doskonałej i ultra taniej benzynie :mrgreen:
-
Ktoś mi kiedyś powiedział że w Poldku Caro Plus z silnikiem 1600 GSi (pełny wtrysk) podczas zjazdu z góry na biegu, nie bierze on kropli benzyny :shock: (coś jak w dieselu).
Czy to jest prawda czy tylko kit???
Pierwsze słyszę aby w dieslu była odcinka paliwa.
W benzyniaku jest do ok 1400 obr, ale tylko na benzynie z wtryskiem (jedno- i wielopunktowym ) i podobno w niektórych gaźnikach oraz w nowszych instalacjach gazowych.
-
Jakby kolega np. jeżdził Land Roverem Defender (i nie tylko) z silnikiem diesela to by wiedział że każdorazowe puszczenie gazu na biegu odcina mu wtryskiwacze i jedzie bez kropli ropy a po wciśnięciu sprzęgła natychmiast podaje paliwo. Prosta rzecz a jaka oszczędność :mrgreen:
-
Chłopaki, to ma każdy wtrysk i większość gaźników. A co to niby jest ZHS w gaźniku poldka? Zawór Hamowania Silnikiem. Mój poldoford też ma coś takiego ale już sterowane elektoniką. Działa to inaczej niz w zwykłym poldzie. Pold gaźnikowy po prostu odcina paliwo a w moim silniczek krokowy domyka przepustnicę
-
No i myślę że ta dokładna i rzeczowa odpowiedź kolegi powyżej, może spokojnie zakończyć ten temat :D
-
Kajtiii wydaje mi sie że większość diesli nie ma odcinki. Podałeś jeden przykład, rzadko spotykany.e_gregor#1917, zakończył sprawę z benzyniakami.
-
Do tej pory w każdym dieselu którym jeździłem, miał odcinanie wtrysku (zaznaczam że były to auta z elektroniką). Skoda, fiat, land rover, mercedes M, vectra miały takie coś więc nie uważam tego za rzadkość.
-
Poldek... ogladales chocby glupi Top Gear w ktorym to kalrkson AUDI dieslem stara sie pojechac jak anjekonomiczniej ? Wiekszosc samochodow tak ma bo przy hamowaniu silnikiem w kolektorze dolotowym cisnienie jest takie samo jak atmosferyzcne.
-
Ja sie upieram że nie ma odcięcia paliwa w dieslu. Pompa podaje minimalna ilość paliwa jeśli puścisz pedał gazu, czyli autko coś spala. Jest to dawka odpowiadająca ilości paliwa na biegu jałowym. Całkowite odcięcie paliwa i podanie go z powrotem spowodowało by przeskoczenie paska. W dieslu pompa nie może mieć odcięcia paliwa i chodzić na sucho bo zapowietrzył by się układ.
-
Poldek#1838,
diesle nie ograniczaja sie do cytryny 1.9
w nowych turbodieslach na elektronice moze odciac paliwo kiedy chce
-
KGBw sumie masz racje, nowe diesle maja odcinke całkowitą. Mój błąd. Przynajmniej doszliśmy do porozumienia.
Wiecie, świata nie widzę poza moja cytrynką :wink: