FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: rafal182 w Kwiecień 05, 2007, 15:08:40 pm
-
Witam moj gaznik 1.6 nie nadaje sie do niczego bieze lewe powietrze, ma luzy i takie tam. kupiłem od kolegi 2 gazniki w dobrym stanie za 30 zł ale od 1.5 bo pisze na nich 12 a tzn. 1.5. Czy jak zmienie bede musial cos robic zeby chodzil a moze da sie wstawic dysze z 1.6.Auto mam w gazie.
-
To jak na gazie to gaźnik potrzebny na sztukę i do odpalania. Więc ten od 1,5 się nada bez niczego
-
A jeszcze jedno bo pewnie na benzynie ubedzie z 4 konie a na gazie ??
-
a na gazie
a na gazie gaźnik jest omijany i gaz dostarczany jest przez mikser wiec nic teoretycznie nie powinno się stać.
-
Jeśli na benzynie sie nie ścigasz to wrzuć ten gaźnik od 1.5 i niczym się nie martw. Na gazie wazne jest tylko aby nie brał lewego powietrza, nie miał luzów na przepustnicach i zeby pracowały one bez zacinania się.
-
Mam takie pytanie. Czy przypadkiem nie są inne wymiary gardzeli, a co za tym idzie nie zmieni to podcisnienia w kolektorze i charakterystyki silnika?
-
Sa inne, a w czym problem aby je zmienic na własciwe, albo wyjąc w ogóle :?:
-
ale ja pytam czy jesli pozostaną inne to charakterystyka sie nie zmieni :?:
A wyjmowałeś gardziel i próbowałeś jeździc? :D
-
Skoro sa inne rozmiary to normalne ze COS zmieniaja nie uwazasz ?? A bez gardzieli na 2 przelocie jezdze juz bardzo długo :P Mowa o LPG oczywiscie.
-
A bez gardzieli na 2 przelocie jezdze juz bardzo długo
to wyjmij pierwszą i miłej "jazdy"
PS. nowy na forum czytaj.... niedawno założył stałe łącze a NIE zielony. :P :P :P
-
Dzis włoze bez zadnych zmian gaznik 1.5 i zobacze
-
to wyjmij pierwszą i miłej "jazdy"
No i bedzie sie lepiej jezdzilo :P (LPG) gdyz likwidujesz zbedne przewezenie w dolocie a silnik jest w stanie zaciągnąc wiecej mieszanki .Oczywiscie wyklucza to jazde na benzynie. U kolegi w fiacie 2,0 bez zwezek na LPG przyspiesza do setki ponizej 9,5s... Pojedziesz szybciej ze zwezkami na gazie ? Jak tak to chyle czoła przed tobą :lol:
-
czyli bedzie na gazie chodzil tak samo czy gorzej ?? ale chyba wogole da rade odpalic na benzynie??
-
Jak wyjmiesz z 2 przelotów to nie odpali na benie to chyba oczywiste.
Wyjmij zwezke z drugiego przelotu -masz wtedy mozliwosc odpału na PB i jazdy na benzynie jak sie gaz skonczy i dodatkowy bonus na drugim przelocie na LPG :twisted:
-
a wiesz po co są gardziele? dobrze znasz jego budowę?
na gazie jest identycznie z tą tylko róznicą że zamiast rozpylacza w gadzieli umieszczone jest zakończenie miksera..... gaz tez jest zasysany przez podcisnienie
-
na gazie jest identycznie z tą tylko róznicą że zamiast rozpylacza w gadzieli umieszczone jest zakończenie miksera
Który jeszcze bardziej ogranicza przelot gaznika haha.
Odnosnie wyjmowania zwezek to tyczy sie to miksera palnikowego, nie wiedziałem ze ktos jezdzi jeszcze na rurkowych :roll: Oczywiscie przy mikserze rurkowym zwezka musi pozostac :?
-
Elwood#1887, wiesz są święta, nie chce sie kłócić, życze Tobie w wszystkim klubowiczom Wesłch Świąt!!!
Przydałoby sie, żeby ktoś jeszcze OBIEKTYWNIE wypowiedział się na ten temat.
Jesli bedziesz miał troche czasu to poeksperymentuj, bo ja juz mam wtrysk.
-
nie chce sie kłócić,
A czy ktos sie kłóci ?
życze Tobie w wszystkim klubowiczom Wesłch Świąt!!!
Dzieki i wzajemniePrzydałoby sie, żeby ktoś jeszcze OBIEKTYWNIE wypowiedział się na ten temat
na pewno ktos sie wypowie :) Jesli bedziesz miał troche czasu to poeksperymentuj, bo ja juz mam wtrysk
Eksperymentowałem i stwierdziłem ze wtrysk odpada, tylko podwójne gazniki :mrgreen:
-
Eksperymentowałem i stwierdziłem ze wtrysk odpada, tylko podwójne gazniki
mi chodzi o wyciągnięcie gardzeli z pierwszego przelotu i sprawdzanie reakcji silnika.
Zmykam do domu, po świętach się odezwę
pozdrawiam :D
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!!
-
Elwood, czyli Ty masz mikser palnikowy? Bo ja założyłem do siebie gaźnik od poldka z mikserem rurkowym i była chu... I ze zwężkami i bez chodził słabo. Ładnie ciagnał do momentu otwarcia drugiej przepustnicy. Na dodatek wolne obroty były do bani i brzydko brzmiał. Zmułę łapał przy otwieraniu drugiej przepustnicy nawet jak śrubka regulacyjna byla wykręcona na maksa. Założyłem spowrotem oryginalny gaźnik. Musze kupić mikser palnikowy i spróbowac jeszcze raz...
-
Elwood, czyli Ty masz mikser palnikowy
No pewnie ze mam palnikowy :) Dodatkowo jest troche rozpilowany na srednicy :)
Bo ja założyłem do siebie gaźnik od poldka z mikserem rurkowym i była chu... I ze zwężkami i bez chodził słabo.
Kwestia regulacji, mam nadzieje ze nie podpinałes tego pod orginalny kolektor od 2CV :| U Ciebie dochodzi tez kwestia całej elektryki- odpiołes gaznik a moduł zglupial pewnie. Nie napisales czy wyjałes gaznik na zywca i podłaczyles poldkowy a przewody zostaly czy wymieniłes zapłon na zwykły na kopulce od forda. Młody miałzapłon klasyczny od taunusa, cewka od DF, gaznik polonezowski. Gaz po wyjeciu 1,6 i wstawieniu 2,0 nawet nie był ruszany :P
-
Załozylem i chodzi ale znów syczy na przepustnicy np. jak zatkam wlot powietrza to głosniej syczy labo nią ruszam. Moze troche musi syczec ??
-
Fiat kolegi MŁODEGO ma 2.0 od sierry i jest zasilany Gaźnikiem od polneza 1.6 z wyjętymi zwężkami na dwóch gardzielach i jakoś nie widze problemu z odpalaniem jak jest zimny. Wątpie że na orginalnym gaźniku od sierry to auto by tak jeździło i zeszło poniżej 10s do 100 a dzwięk otwierającej sie drugiej przepustnicy jest cudny. :D :D
-
takie pytanie: czy jak założe mikser palnikowy zamiast rurkowego to czy zauważę
poprawę dynamiki auta? bo wydaje mi się że na rurkowym to też niezle śmiga
-
bo wydaje mi się że na rurkowym to też niezle śmiga
Niezle to pojecie WZGLEDNE 8)
-
Czytam temat i nie wierze Gardziele sa potrzebne Kto wam takich bzdur nagadal ze nie sa Przez gardziele tworzy sie podcisnienie i zasysanie benzyny lub gazu Mozna powiekszyc lub pomniejszyc srednice gardzieli (gardziele webera sa demontowalne i zazwyczaj pasuja z roznych gaznikow) ale profil zwezki musi pozostac Dodatkowo bez gardzieli powstaja zaburzenia przeplywu co wplywa niekorzystnie na tworzenie sie mieszanki i jest powodem zwiekszonego zuzycia paliwa
Po drugie Gazniki 1.6 i 1.5 SA TAKIE SAME jedyna roznica jest dysza paliwa oszczedzacza Jesli chcesz jezdzic na benzynie poszukaj gaznika 34S2C bez dodatkowych 12 i 16 Liczby te oznaczaja "poprawione" gazniki w celu zmniejszenia emisji toksycznych zwiazkow spalin oczywiscie silniki z tymi gaznikami sa zamulone Z tego co poamietam wystarczylo zmienic dysze aby powrocic do poprzedniej wersji gaznika
Jesli jezdzicie na gazie najlepszym rozwiazaniem jest mikser palnikowy umieszczony zaraz nad przepustnica Mozna to zrobic odpowiednio wiercac otwory w gardzieli i przewiercajac korpus gaznika. Otwory palnika powinny byc o zwiekszajacej sie srednicy idac w kierunku od otworu wlotowego do strony przeciwnej tego otworu. Uwazam ze mikser rurkowy jest lepszy od palnikowego wlasnie z powodu umieszczenia jego wylotu zaraz nad przepustnica Porownalem go z palnikowym Silnik przy rurkowym byl zywszy o wiekszej dynamice (znowu wina lezy po stronie podcisnienia na zwezce :) )
W gazniku przy zasilaniu gazowym potrzebny jest tylko przewod glowny z przepustnica. U mnie zastosowalem gaznik od DF jeszcze z pneumatycznym otwieraniem przepustnicy II gardzieli, mialem dwa zawory glowne po jednym na gardziel i parownik BRC AT 90 E (chyba najlepszy z parownikow) Ciezko sie to reguluje ale wyniki sa calkiem dobre. Przy gazie potrzebna jest mniejsza ilosc powietrza wiec moze ci zamulac przy otwarciu drugiej przepustnicy. Czesto wprowadza sie swiadome zwezenie przewodu doprowadzajacego powietrze. I TU MAM PYTANIE - obecnie mam poloneza Atu + z fabryczna instalacja gazowa Zauwazylem ze wlot powietrza do filtra patrzac od strony filtra papierowego jest czesciowo zasloniety jest tam wstawiona blaszka czy w polonezach produkowanych bez gazu rowniez jest ta zaslona ??? Bo jak jest to niech mi ktos wytlumaczy do czego??
Chyba to wszystko Zdrowych i Wesolych
-
Wlasnie po zalozeniu 1.5 lepiej jakby chodzi na nizszych obrotach a gorzej na wyzszych . Gdzies czytalem za wyprzedzenie zapłonu do 1.6musi byc 10 a do 1.5-5 ??
-
zytam temat i nie wierze Gardziele sa potrzebne Kto wam takich bzdur nagadal ze nie sa Przez gardziele tworzy sie podcisnienie i zasysanie benzyny lub gazu Mozna powiekszyc lub pomniejszyc srednice gardzieli
Trochę cieżko ten bełkot zrozumieć. Dalej nie czytałem bo się nie dało, więc ustosunkuję sie do tego fragmentu:
Myślę że przy rurkowym mikserze zwężka jest niezbędna żeby wytworzyć podciśnienie w okolicy końca rurki - wysysanie gazu. Mikser palnikowy działa inaczej. Tam zwężka jest sam mikser i podciśnieie potrzebne do wyssania gazu powstaje z różnicy ciśnień pod samym mikserem, który przecież w przeciwieństwie do rurkowego znajduje się ponad zwężkami. Myślę że kluczem do wykorzystania polonezowskiego gaźnika bez zwężek u mnie jest zastosowanie właśnie miksera palnikowego.
-
Myślę że przy rurkowym mikserze zwężka jest niezbędna żeby wytworzyć podciśnienie w okolicy końca rurki - wysysanie gazu. Mikser palnikowy działa inaczej. Tam zwężka jest sam mikser i podciśnieie potrzebne do wyssania gazu powstaje z różnicy ciśnień pod samym mikserem, który przecież w przeciwieństwie do rurkowego znajduje się ponad zwężkami. Myślę że kluczem do wykorzystania polonezowskiego gaźnika bez zwężek u mnie jest zastosowanie właśnie miksera palnikowego.
Krótko i na temat :)
Od siebie dodam iz patent ten jak narazie zastosowałem w silnikach ohc ford i dohc fiat i zdaje egzamin spiewajaco :) W tych silnikach zawór ssacy ma wielkosc nakretki od frugo , kanały dolotowe sa duze wiec mikser w całym układzie dolotu jest najwezszy i panuje tam najwyzsze podcisnienie -a o to nam własnie chodzi. Gardziel w gazniku przy mikserze palnikowym jest zbedna a co wiecej szkodliwa gdyz stawia zbedny opór silnikowi -jest potrzebna jedynie podczas pracy silnika na benzynie. W przypadku miksera rurkowego musi pozostac gdyz mikser taki wykorzystuje fabryczna zwezke oraz dodatkowo zabiera jakąs polowe przelotu :lol: Takie rozwiązanie powoduje ze silnik jest elastrycznijszy i lepiej ciagnie z dołu natomiast jezeli chodzi o predkosc maksymalna jest bryndza. W przypadku miksera palnikowego bez zwezek jest odwrotnie - dół obrotów jest słabszy natomiast góra jest mocna i wzrasta moc gdyz taki układ dolotu ma małe opory przy duzych predkosciach przepływu mieszanki
-
Elwood a ile ci pali gdy nie masz gardzieli bo nie wierze ze mniej niz przy gazniku z gardzielami Wieksza srednica przewodow to rowniez wieksze zuzycie paliwa Pozatym gdy gaz sie skonczy nie ma jak dojechac do najblizszej stacji
-
Przy normalnej jezdzie pali mi tyle samo lub mniej niz polonez 1600. Ta przeróbka jest po to aby uzyskac jak najwieksza moc przy otwarciu drugiej przepustnicy(np podczas wyprzedzania) a nie po to zeby jezdzic oszczednie.. Srednica przelotu nie ma nic do rzeczy moze miec nawet 20 cm srednicy- to ile silnik zaciagnie mieszanki zalezy odstopnia uchylenia przepustnicy .Przeróbka ta powoduje jedynie ze przy maksymalnym otwarciu jest w stanie zaciagnac wiecej
Proponuje tez nauczyc sie czytac ze zrozumieniem- sa organizowane specjalne kursy nawet -wyraznie napisałem ze u siebie mam wyjeta tylko gardziel i rozpylacz z 2 przelotu -pierwszy jest bez zmian wiec na benzynie tez działa. Stacje LPG masz teraz co 500 metrów praktycznie wiec zawsze mozna sie jakos dokulac, a jak raz czy drugi zabraknie LPG to po prostu nauczysz sie nie jezdzic na rezerwie :) kiedy masz wyjete obie. Cos za cos.Zreszta jak sam wyjmiesz zwezki i sie przejedziesz to zobaczysz ze róznica jest naprawde ogromna
-
Elwood#1887, zawsze można wozić kilka litrów benki w baku i zwężki w schowku na awaryjne sytuacje ;)