FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: karol-1987 w Kwiecień 07, 2007, 10:59:59 am
-
Witojcie przybysze i tubylcy.
We wrzesniu 2005 kupilem poloneza 1,6 GLI abimex 95 rok nie lukas.
Wymieniłem sobie pasek rozrządu razem z kołami (na 95% to był gates (78zł)) gdzies w maju 2006.
Po zrobieniu 4tys km (w wakacje 2006) mój pasek rozrządu stracił zęby, pokrzywiły sie laski popychaczy szklanki troche były uszczerbione. ale wywałiłem caly motor na stół, bo panewki świerkały przepięknie.
Kupiłem nowy sam pasek (nie wiem jaka marka, jakies czerwone czarne prostopadłościenne pudełko). poskładałem silnik.
Wczoraj po przejechaniu jakis 12-14tys od remontu (nie pamietam dokladnie ile mam juz naliczone) znowu wygląda że stało sie to samo.
Jak moj pierwszy wymieniony pasek zgubił zęby i ogladalismy go wyglądał na sparciały i na pudełku byla produkcja 2004. nowy pasek wyglądał dobrze i byl calkiem nowy jesli chodzi o date produkcji. ale czemu znow stracił zęby albo sie zerwał? co sie stalo dokladnie sie dowiem po swietach jak rozbiore, ale wydaje mi sie ze raczej zęby, bo ostatnio kilka był jakis słabszy i głośno pracował. Czy ja mam takiego potężnego pecha czy o co chodzi?
Teraz planuje tylko zdjąć pokrywe, wymienic same laski i rozrząd, ale też sam pasek bo koła są prawie nowe. Jaki pasek kupić? no i co sie dzieje z tym rozrządem u mnie?
-
miales Gatesa i kupiles nastepnego mi sie kiedys zerwal po 1,5 tysiaca
[ Dodano: 2007-04-07, 11:36 ]
przy okazji bym juz sprawdzil czy ktorys zawor sie nie skrzywil, bo to w sumie 2gi strzal
-
GT który był moim przedmówcą zapomniał dodać że warto zwrócić uwagę na koło ( sam mi to mówił i moje koła oglądał wraz z Lodówą przy wymianie mojego pacha ) może kółka masz jakieś felerne ( czytaj felerne rzemiosło ... ) które gdzieś tnie Ci pasek ?
-
Wymień jeszcze raz koła !!! już to przerabiałem. po zmianie na nowe koła uspokoiło się.
-
generalnie jest problem ze ścina zęby bo pasek sie nie rwie. i podejrzewam ze teraz tez to sie stanęło... przypomnijcie mi... które laski były krótsze? ssace czy wydechowe? ostatnio mi sie pogiely chyba wszystkie ssące. znalazlem w piwnicy 4 krótkie i 3 długie.
-
ssace sa krotsze jak dobrze pamietam, a faktycznie Alien dobrze prawi, bo tez sie ożeralem z tymi cholernymi kołami
-
auto stoi na firmie i nie mam go pod blokiem, uda mi sie zmienic kola bez sciagania chlodnicy? nie pamietam czy mi starczy miejsca.. kanal by sie przydal, co nie?
JAKI ROZRZĄD POLECACIE?
-
panstwowy, ale takiego to ze swieczka szukac niestety
-
wg mnie to zakładaj te "stare" koła jeśli ich jeszcze nie wyrzuciłeś (stare ale za to wyprodukowane w fso a nie jakieś rzemieslnicze) i oczywiście nowy pasek
dalsza jazda na tych samych kołach nie ma sensu
-
panstwowy, ale takiego to ze swieczka szukac niestety
Hehe, a ja sobie zapewniłem takowy. Jeszcze z etykietka Polmo ;) koszt 3 dychy. Ciekawe ile wytrzyma :) Ale pewnie ze 170 tys, bo stare koła tyle przejechały w moim polonku bez problemu...
-
za 3 dychy to one nawet nie lezaly kolo tych z polmo uwierz, etykietke mozna zmienic. za 30zł to masz małe kolo panstwowe
-
ale on nie powiedział ze je kupił w sklepie...
-
wg mnie to zakładaj te "stare" koła jeśli ich jeszcze nie wyrzuciłeś (stare ale za to wyprodukowane w fso a nie jakieś rzemieslnicze)
po 1 juz je wyrzucilem i dawno ich nie ma, a jesli bym jakims cudem je znalazl gdzies na dnie beczki bo by sie nie nadawaly do zalozenia z powodu korozji.
po 2 przeciez skad mam wiedziec czy wcześniej miałem kola panstwowe? tego sie nigdy nie dowiesz... auto kupilem z przebiegiem 86kkm.
-
skad mam wiedziec czy wcześniej miałem kola panstwowe? tego sie nigdy nie dowiesz... auto kupilem z przebiegiem 86kkm.
kol raczej nie dotyka sie przy przebiegu mniejszym niz 100 tys czy jakos tak
-
jak to skad masz wiedziec czy byly panstwowe?? to widac golym okiem i jakosc wykonania jest nieporownywalna. Moje panstwowe kola po 140tys wygladaly lepiej niz rzemieslnicze nowki ze sklepu
-
wygladaly tak samo jak kupilem nowe. wiec i byc moze juz nie mialem panstwowych po kupieniu poloneza.