FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: DF w Kwiecień 07, 2007, 15:09:18 pm

Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: DF w Kwiecień 07, 2007, 15:09:18 pm
Witam.
mam mały problemik a że nie znalazłęm podobnego na forum to...
Tradycyjny wspornik drążka kierowniczego w polonezie jest na tych plastikowych tulejkach, które fantastycznie szybko sie zużywają na wiadomo jakich drogach. Ponieważ właśnie mój kwalifikuje się już do wymiany postanowiłem go wymienić.
Jakiś czas temu na złomie wykręciłem sobie ze starego dużego fiata wspornik, który według zdobytych przeze mnie informacji pochodzi z jakiegoś FIATa. Przed montażem jednak coś mnie podkusiło i rozkręciłem ten wspornik, żeby zaspokoić swoją małpią ciekawość co tam w środku jest i teraz mam nowy dylemat.
Wspornik wygląda tak:
(http://img405.imageshack.us/img405/6796/wspornik1oi6.jpg) (http://imageshack.us)(http://img112.imageshack.us/img112/3972/wspornik2og7.jpg) (http://imageshack.us)  

Po odkręceniu pokrywy ujawniłem tam jakieś coś co pewnie było kiedyś olejem, kilka kropel wody i dużo jakiegoś szlamu. Po wyczyszczeniu wygląda tak:
(http://img180.imageshack.us/img180/9392/wspornik3ye1.jpg) (http://imageshack.us)  (http://img480.imageshack.us/img480/9710/wspornik4ax2.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img49.imageshack.us/img49/1844/wspornik5oa3.jpg) (http://imageshack.us)   (http://img236.imageshack.us/img236/5676/wspornik6mu9.jpg) (http://imageshack.us)

Mam banalne pytania dla znawców. Mianowicie czy wewnątrz powinien być olej czy jakiś płyn hydrauliczny ?
Czy stopień zużycia widoczny na zdjęciach dopuszcza jeszcze tą konstrukcję do sprawnego działania.
Pomocy, SOS, mayday, CQD...

Dzięki za odpowiedzi.
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Kwiecień 07, 2007, 16:00:36 pm
zmnień najpierw format zdjęć ...
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: klimek83 w Kwiecień 07, 2007, 20:54:53 pm
DF ten wspornik to jest prastary miałem kiedyś taki w borewiczu rocznik 81
i to co zapamiętałem to, że on skrzypiał jak stara łąjba :lol:
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 08, 2007, 10:18:54 am
To w truckach się często spotyka. zapieka się niemożliwie, a ze zdjęc to się nie da okreslic czy to ma luzy czy nie
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: OLO w Kwiecień 08, 2007, 22:38:58 pm
Ja bym do środka napakował zwykłego smaru. Olej wycieknie błyskawicznie. Można dodać jeszcze kalamitkę aby smar uzupełniac.
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Kwiecień 09, 2007, 11:05:29 am
Kup sobie nowy na łożyskach kulkowych. Spokój będzie.
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: DF w Kwiecień 09, 2007, 17:18:20 pm
Z tego co dotychczas udało mi sie ustalić to ma być tam płyn hydrauliczny a do uzupełniania służy śruba w górnej części przykręcanej obudowy. Myślę, że smar jest zbyt gesty i blokowałby swobodne obracanie. W dolnej części jest uszczelniacz jednak nie jest juz szczelny a nie wygląda aby można było go wymienić. Podobno wspornik ten jest bardzo trwały i niesposób go zużyć tak jak ten tradycyjny obecnie na plastikowych tulejkach. Wersja na łożyskach z pewnością jest lepsza. Posiadacze fiatów 132, 131 powinni takie u siebie mieć.
A piszczy pewnie jak właśnie w środku sucho jest...
Tytuł: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
Wiadomość wysłana przez: OLO w Kwiecień 09, 2007, 17:56:09 pm
Cytat: "DF"
Myślę, że smar jest zbyt gesty i blokowałby swobodne obracanie

Skoro smar nie jest w stanie zablokować silniczka wycieraczek to nie przesadzaj.
A olej hydr. stosuje się w instalacjach hydraulicznych.