FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: turbonez w Kwiecień 07, 2007, 17:33:13 pm

Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Kwiecień 07, 2007, 17:33:13 pm
Witam , poczytalem troche forum pod katem chipowania abimexa i dokopalem sie do info ze pomiedzy uzytkownikami forum chodzil jakis program z vtechu podobno mial dawac 8 km i cos tam NM ale nie o to chodzi , bede mial abimexa i jezdzil na gazie wiec warto by bylo wrzucic taki eprom , pewnie ma przyspieszony zaplon , zawsze to leprze niz serja , bardzo bym byl wdzieczny za info na ten temat a najlepiej za ten wsad

pozdrawiam
Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 07, 2007, 18:08:57 pm
Daj sobie spokój -wersja która krązy po sieci jest zwalona -osoby które miało to u siebie twierdziły ze jest gorzej niz bylo .Sam próbowałem zaprogramowac eeproma to skonczylo sie na tym ze byłem 13zł w plecy :|  Jak chcesz przyspieszyc zapłon powiedzmy o 3 stopnie do gazu to rozpiluj na kole otwór na klin i przekrec troche koło aby przyspieszyc zapłon. Lepszy jest montaz układu zapłonowego od gaznikowca który mozesz ustawic jak tylko chcesz  :)
Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Kwiecień 07, 2007, 21:24:42 pm
nie no ogolnie to w planach jest Megasquirt ale potrzebuje miec pewnosc ze mi nie stanie w polu samochod dlatego chce miec tez seryjny komputer itp a MS do nauki  dlatego tak kombinuje , jak w sumie dobrze by bylo sobie ogarnac chipowanie we wlasnym zakresie tylko zdobyc winolsa z tymi bibliotekami... :/
Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: OLO w Kwiecień 08, 2007, 22:52:59 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Lepszy jest montaz układu zapłonowego od gaznikowca który mozesz ustawic jak tylko chcesz  

Niby tak, ale traci się na płynnosci przyśpieszania. Jak spalił mi sie moduł w GLI to założyłem rozdzielacz :)
Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Kwiecień 08, 2007, 23:20:21 pm
skoro oferujesz pomoc to przedstawie Ci moja sytuacje , silnik byl gle , teraz zakupilem (tanio) osprzet do gli a to w celu odpalenia samochodu , samochod stoi w moim rodzinnym miescie a ja dziennie studiuje wiec jak wracam na weekend to za wiele nie moge zrobic , dlatego chcialem miec rownolegle dwa sterowaina i wtrysku i zaplonu zeby moc kombinowac w wolnym czasie w ciagu tygodnia , na poczatek kontrola samego wtrysku by starczyla  to mniejwiecej wiem jak zrobic a tego tematu z zaplonem z linku nie rozkminialem , co to za modol , wiadomo cewki sa dwie takie jak w abimexie ok ale modol skad wziac do tego . Ogolnie to juz wszystko bylo zamontowane na samochodzie wyrzezbiony kolektor pod wielopunkt , listwa , przepustnica , wszystkie czujniki skalibrowane itd ale mialem problemy bo flansza od kolektora byla nie rowna , bylo lewe powietrze i nie chcial wogole odpalic potem przez zwarcie na ktorejs z kostek wtryskiwacza spalila sie jedna nozka procesora i tak sie to wlecze do tej pory.  Dlatego doszedlem do wniosku ze nie ma co sie porywac z motyka na slonce lepiej to zrobic powoli sukcesywnie opanowujac ten temat . Zaraz po swietach postaram sie odpalic samochod na abimexie i zabrac ze soba w najblizszym czasie na studia a rownolegle wpiac ms bo jest juz gotowy caly i dziala
Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: święty w Kwiecień 08, 2007, 23:31:18 pm
Ten modul z linka to jak zobaczysz na typ koła, cewki i sygnały we/wy wygląda na DIS  typ GM - a wiec ten sam co abimex tyle ze różni się obudową.
Generalnie - przy odłączonym kompie moduł daje iskrę samodzielnie ale z wyprzedzeniem jedynie 10 stopni (z tego co pamiętam) więc teoretycznie tylko wyprowadzając sygnał z modułu do megasquirta auto powinno opalić bez problemu i pobawić się wtryskiwaczem.
Ewentualnie ten sygnał możesz rozdzielić pomiędzy seryjny ECU a megasquirta co nie powinno mieć wpływu na pracę obu sterowników. Wtedy zapłonem steruje seryjny ECU a wtryskiem Megasquirt - tutaj problematyczne jest używanie czujników przez oba systemy.
Zresztą poszukaj sobie w necie hasło GM DIS a znajdziesz opisy co i jak działa.
Tytuł: ponownie chip
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Kwiecień 08, 2007, 23:53:14 pm
ja to widizalem do tej pory tak: dwa komputery rownolegle podpiete , najlepiej gdyby byla mozliwosc pracy silnika na abimexie i obserwowania odczytow w megatune , przelaczanie pomiedzy nimi mialo by wygladac tak jak to jest na gazie czyli jakis np przekazink laczacy w zaleznosci jest napiecie - pin 1 nie ma pin 2 i przelaczanie jakims zwyklym przelacznikiem , ma szanse to dzialac , nic sie nie popali ?