FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: videlec1 w Kwiecień 07, 2007, 22:35:42 pm
-
Witam koledzy. Mam pytanie, czy da radę założyć do lusterek maty grzewcze i elektryczne sterowanie? Nie wiem też jak wyjąć zwierciadło, od spodu lusterka są dwa wkręty na śrubokręt krzyżakowy ale po ich odkręceniu nic się nie dzieje... Pozdro!
-
wklady jeszcze siedza mocno na wcisk. trzeba je wypchnac. na gorze i na dole pod lustrem. matygrzewcze da rade zalozyc (allegro). sterowanie to raczej tylko od oryginalnych elektrycznych lusterek z polda ;) chyba ze lubisz rzezbic ostro. :mrgreen:
-
W sumie maty grzewcze to pikuś. Żeby wyjąć lustro to trzeba podważyć z góry i z dołu czymś? Dobrze zrozumialem? Co do elektrycznego sterowania, to kurcze chyba ciężko będzie znaleźć... :(
-
ja podwazalem lustro (a w zasadzie mocowanie tego calego wkladu) srubokretem wlozonym przez ta dziure przez ktora ida linki od sterowania lustrem.
podwaza sie nie samo lustro, tylko caly wklad. za lustrem, u dolu i u gory. ciezko wytlumaczyc bez fotki. wsadz srubokret i pomacaj ;) i moze kapniesz OCB
podobno tez mozna wyjac ten wklad poprzez uderzanie o stol czy cos i samo wychodzi. ale ja wolalem pobawic sie w podwazanie :mrgreen:
-
Ja sobie we wtorek zamówię maty, i przy okazji odnowię lakierek na lusterkach, bo wcześniej malowałem bez wyciągania zwerciadła, teraz zrobię to wreszcie dobrze! Dzięki bardzo za pomoc. Pozdro!
-
podobno tez mozna wyjac ten wklad poprzez uderzanie o stol czy cos i samo wychodzi.
Prawda. Spryskać trochę WD40 i samo wychodzi.
-
Lustro razem z całym mechanizmem jest dośc trudno wyciągnąć, teoretycznie powinno to być możliwe już po odkręceniu dwóch dolnych śrub, ale jak lusterko jest stare, zasyfione w środku to bywa ciezko. Najprosciej chyba jednak odkleić najpierw szkło, a potem już lepiej widać co jest w środku, można podważyć mechanizm i łatwo wyjąć. Jeśli chcesz zakładać matę grzewczą to i tak musisz odkleić szkło, więc lepiej zrobić to od razu, reszta pójdzie łatwiej. Co do elektrycznego sterowania to podobno bez problemu da sie założyć takie od oryginalnych elektrycznych lusterek od Poloneza - nie wiem, nie widzialem takiego lusterka w środku. Ja u siebie kończę właśnie przerabianie na elektrykę z mechanizmami od BMW - trochę rzeźby jest ale warto.
-
El. lusterka to ciekawy bajer. Niby jeździ jedna osoba, ale zawsze można je sobie perfekcyjnie doregulować.
Ogrzewania użwałem rzadko - moze ze względu na garaż. BTW po raz pierwszy w sierpniu na Mazurach :) Ach lato...
-
Dzięki za porady, bo lusterko udało mi się wyjąć razem z wkładem.Najpierw z węża pod cisnieniem wypłukałem wszystkie brudy z wnętrza, a potem zalałem całe lustro szklanką bardzo ciepłego oleju przepalonego.Po pół godzinki przechyliłem a ono samo wypadło.Wszystko wypucowałem. Klosz pomalowałem pod kolor i jest ok. Jedno mnie tylko nurtuje. Gdzie kupić elektryczne sterowanie do nich? Ewentualnie od czego można założyć bez większych przeróbek?
-
Jedno mnie tylko nurtuje. Gdzie kupić elektryczne sterowanie do nich?
allegro. z tym ze za calymi lusterkami (polonez). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jakis czas temu byly nowki chyba po 170zl czy cos takiego.
-
Jakbys chcial mam gdzieś schemat joysticka do lusterek do Poloneza - niedawno były w Szczecinie za ok. 40zł, nie wiem jak teraz. Ale jeśli chcesz zakładać bebechy od lusterek z innego auta, licz sie z tym że jedno z drugim może nie grać. Na allegro pojawiaja sie czasem fajne sterowniki od BMW po 15zł, ale nie wiem jak tam jest z elektryką. Nówki lusterka do Poloneza pojawiają się rzadko, a popyt na nie nakręca cenę do chorych pieniędzy:/
-
Ja na allegro widzialem kiedys LE i PR lusterko elektryczne z okablowaniem i przyciskami gotowe do montazu. Cena tego zestawu wynosila 150 zl. Wydaje mi sie ze nie duzo jak na taki bajerek w poldzie.
-
Pewnie chodziło wam o te:
Elektryczne lusterka (http://allegro.pl/item165828606_polonez_plus_lusterka_elektryczne_.html)
Jak ktoś ma schemat joysticka do tego to niech podeśle bo mi sie przyda...
-
Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! hehehehe
-
Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! Ja chcę takie!!! hehehehe
MASZ (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=183699351) i sie ciesz:P
I schematy:
(http://img117.imageshack.us/img117/1836/silnikiwlusterkuax7.th.gif) (http://img117.imageshack.us/my.php?image=silnikiwlusterkuax7.gif)
(http://img75.imageshack.us/img75/7772/podlaczenielusterekuc8.th.gif) (http://img75.imageshack.us/my.php?image=podlaczenielusterekuc8.gif)
Inna sprawa że PODOBNO po podłączeniu tak jak w oryginale coś jest nie teges z kierunkami ruchu lusterek, i trzeba przy silniku do ruchu w poziomie podmienić kabelki.
-
Inna sprawa że PODOBNO po podłączeniu tak jak w oryginale coś jest nie teges z kierunkami ruchu lusterek, i trzeba przy silniku do ruchu w poziomie podmienić kabelki.
Podobno - identycznie jak dźwigienki. Kierunek od/do działą na odwrót. Można zamienic przewody na poziomym silniczku w samym lusterku.
-
Maurer dzięki.
Ja podłączanie lusterek mam przed sobą... :D
-
Podobno - identycznie jak dźwigienki. Kierunek od/do działą na odwrót. Można zamienic przewody na poziomym silniczku w samym lusterku.
A to sie tyczy obu lusterek? Jak dokładnie wygląda ten wspólny kabel od dwóch silniczków, da się go bez problemów podzielić? Jakbyś miał jakieś zdjęcia takiego lusterka w srodku to bylbym wdzieczny.
-
MAURER JESTEŚ BOGIEM :) !!!!!! DZIĘKI BARDZO
za link do allegro z tymi lusterkami. Kiedyś szukałem szukałem szukałem i nie mogłem znaleźć - a tu raz i Ty mi zapodajesz link :) właśnie kupiłem te lustra, jutro lecę do banku pieniążki zapodać a prawdopodobnie w piątek-sobotę będę montował :) hehe Dzięki raz jeszcze!
-
A prosze Cie bardzo:) Gość już drugi raz wystawia te lusterka, wcześniej miał jeszcze elektryczne szyby. A jakis czas temu kolega z FSOAK tez na alledrogo i tez przez Kup Teraz kupil taki zestaw, ale bez sterownika za 50zl:)
A ten grill co to go kupiłeś niedawno to pasuje do poloneza "minusa"?
-
Wspóly kabel ma 3 żyly. Próbowałem go zamieniać w każdą stronę. Jedynym sensowym rozwiązaniem jest zmiana biegunów silniczka "poziomego"
Oba lusterka działaja odwrotnie niż sie człowiek spodziewa - tak samo jak dźwigienki.
-
Hej Maurer, a skąd Ty wiesz że to ja ten grill kupiłem? he? heh
Ogólnie ja mam Atu,a w nim jest inny nosek. Ale przecież wy i tak o tym wiecie. Ogólnie wszycho widac na fotce którą to tu załączam... jak się nie wyświetli to moge na maila wysłać...
-
schematy Mauera pochodza z mojego artykulu na FCT...
zapraszam do lektury:
http://www.fct.xip.pl/start/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=146
polecam rowniez rozwiazanie problemu bez rozbierania lusterek o ile ktos ma podstawowa wiedze z elektryki/elektroniki :)
-
W takim razie przepraszam ze tak dysponuje Twoją własnością - zachomikowałem go dawno temu i tak mam:) A rozkminiajac ten przekaźnik musze przyznać że jest to calkiem sprytnie pomyślane. Tak w ogóle to sterownik lusterek działa tak samo jak przyciski od szyb elektrycznych - podaje na stałe minus i podmienia go po wcisnieciu na plus?
Videlec - ja wszystko wiem:)
-
Hej Maurer ale kurde skąd? Kurcze, nie pamiętam ale może wspominałem na forum że mam zamiar zapodać sobie atrapę od + ale nie mam pojęcia skąd sobie fotke wziąłeś? Jakim cudem? :) weź odpisz hehe
-
Proste, zalicytowales w aukcji ktora Ci podalem, a na koncie masz komentarz za ta atrapke. A to atu minusy mialy juz taka sama przednia atrape i drabinke jak w Plusach? Tego akurat nie wiedzialem.
-
Hej, to ja od Ciebie ją kupiłem? :)
----------------------------------------
Nosek w atu jest identyczny jak w Caro. We wszystkich plusach noski są bardziej aerodynamiczne, półokrągłe a w miejscu gdzie się znajduje atrapa są niższe. Ogólnie mówiąc, żeby atrapa z + wyglądała jako tako w - to trzeba poprostu zdjąć z atrapy 3 gumki z bolców które wchodzą do otworów w nosku... Atrapa z + jest ciut wyższa, jeśli się tego nie zrobi, to maska przy zamykaniu będzie waliła w atrapę...
-----------------------------------------
Jak chcesz to podaj mi maila, to Ci wyślę jak teraz atrapa wygląda, powiedz mi tylko czy to od Ciebie ją kupiłem i czy to do Ciebie dzwoniłem w jej sprawie... :) heheh
-
a ja sie zakrecilem i do plusa kupilem atrape od Caro :( i teraz ją probuje sprzedac. Czaiłem się na atrape od CyCu :) (spoko koles) Maurer --- podziwiam Cie hehe naprawde :)
-
A to nie sadzilem ze to takie proste, z kolei u mnie pod domem staje czasem wąskie caro z drabinką i atrapą od plusa, nawet pod kolor, nienajgorzej to wygląda. A ja z kolei specjalnie nałożyłem na bolce atrapy grube uszczelki gumowe, niedawno robiłem blacharkę między innymi tej drabinki i nie chciałbym żeby się tam lakier scierał.
-
Hej Maurer, to zamiast gumek na te bolce, owiń je kilka razy taśmą klejącą (czarną) i załóż... powinno być.. U mnie nie powinnien lakierek się dzdzierac a to dlatego że atrapę zamocowałem solidnie, tak więc nie powinna się ruszać - i się nie rusza... :)
-
U mnie to tez nie skacze lata jak czapka skrzata, jest normalnie dokręcone, ale mimo wszystko wole zeby bylo tam troche gumy. Koniec OffTopicu:)
-
odnośnie lusterek a czy nie ma takiej możliwości aby zamienić na regulatorze strony lusterek tzn pod zacisk 5 podłączyć przewód biały lusterka prawego a pod zacisk 6 przewód biały lusterka lewego - czy to nie rozwiąże problemu regulacji w poziomie?
-
ie jest to takie proste.... albo zastosujesz moj ukladzik z przekaznikiem albo rozbierzesz lusterko i przelutujesz przewody
-
osfald nie masz może przypadkiem wiązki do tych lusterek oryginalnej. kiedyś w atu minsie miałem wyprowadzone przez fabryke przewody aby się wpiąć teraz w plusie nie ma :evil:
-
niestety wiazke sam dorabialem... wg tego schemaciku z artykulu dorobisz ja sobie bez problemu :)
wpiecie do wiazki samochodu jest za zegarami po lewej stronie
-
nom to to wiem i gdzie ona dalej leci urywa sie gdzieś ? bo moim zdaniem od niej powinny już wychodzić wtyczki w drzwiach na lusterka a ich nie ma no chyba że gdzieś schowali, tak więc skoro pod joystick złącze jest to co dalej? jest i tyle a gdzie reszta nic nie rozumie z tych zamyśleń FSO , nigdy dechy nie rozbieralem bo nie miałem potrzeby tak więc nie wiem co tam jest a czego tam nie ma.
-
wiazka zasilajaca od tej wtyczki za zegarami szla do gniazda dzojstika, a dopiero z gniazda dzojstika rozchodzily sie wiazki do lusterek.... jesli nie dali wiazki zasilajacej to nie ma takze wiazek do lusterek
pod deska jest tylko mala wtyczka 3 pinowa tego samego typu co przy orygianlnych lusterkach elektrycznych
-
dobra sytuacja opanowana wiązke robie sam nową niestety musze te przewody jakoś przepchać i upchać już tego mam tyle w samochodzie że niedługo samej medzi będzie więcej niż blachy:), żeby tuko nic nie padło bo będze kaplica miesiąc temu zakładam przewód a dziś sie zastanawiam od czego to i po co:)
-
dobra sytuacja opanowana wiązke robie sam nową niestety musze te przewody jakoś przepchać i upchać już tego mam tyle w samochodzie że niedługo samej medzi będzie więcej niż blachy:), żeby tuko nic nie padło bo będze kaplica miesiąc temu zakładam przewód a dziś sie zastanawiam od czego to i po co:)
Skad ja to znam;) Pół biedy jak robisz to sam, jak ja coś robie wspólnie z bratem to efekt jest taki, że żaden z nas nie wie w stu procentach jak to działa:)
-
jak ja coś robie wspólnie z bratem to efekt jest taki, że żaden z nas nie wie w stu procentach jak to działa:)
Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :) :mrgreen: