FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Speed w Kwiecień 13, 2007, 22:29:44 pm
-
Witam, pytanie może troche banalne :oops: ale w którym miejscu a atu + znajduje sie regulator napięcia? :roll:
-
a nie jest on zespolony ze szczotkami?
-
Nie, napewno nie. Kupiłem bo musze wymienić, jest miejsce na dwie śrubki i wychodzą z niego dwa kabelki wiec wymiana nie powinna być trudna ale patrzyłem pod maske i nie moge go znaleść :roll:
-
dziwne. w starych polonezach regulator był oddzielnie i był przykręcony do błotnika w pobliżu akumulatora (napewno po tej samej stronie) u mnie w poldku z 90r tak było a kumpel miał cao i u niego był w altku razem ze szczotkami. pogadaj na priv jak możesz może uda mi się pomóc
-
W moim Poldku regulator jest w altku i nie jest zespolony z szczotkami. Z kolei widziałem alternator do Poloneza BOSHA i tam regulator był już razem z szczotkami. :wink:
Pozdrawiam
-
Kolo ma plusa GSI z 2000r. i mówi że u niego regulator jest zintegrowany ze szczotkami
-
altek z plusa - regulator jest razem ze szczotkami
-
U mnie jest dziwna sprawa jak dodaje gazu to przygasają mi swiatla i lampka w samochodzie. Jak odłącze regulator napięcia jest wszystko wporządku dodam ze jeszcze sprawdzałem na innym regulatorze napiecia i było to samo (tyle ze ze szrotu ten regulator). Mozna jezdzic bez regulatora ??
-
nie bardzo. kiedyś na praktykach miałem pomóc mechanikowi przy naprawie rozrusznika. mechanik nie podłączył alternatora no zaczęło śmierdzieć i dymić z altka no i zakończył swój żywot.
speed daj fotkę tego regulatora i może fotkę tylnej pokrywy altka. jesteś pewien że nikt tam nic nie przerabiał?
-
to mozna jezdzic bez tego regulatora i czy to on jest winny czy moze alternator ??
-
to mozna jezdzic bez tego regulatora i czy to on jest winny czy moze alternator ??
ryzyko jest twoje.
jak sama nazwa wskazuje ma on regulować więc jeśli go się pozbędziesz to może niedoładowywać lu przeładowywać i doprowadzić do padu aku
-
Teraz po ponownym połączeniu regulatora pali się napis STOP i kontrolka ładowanie o co chodzi ??
-
może altek pada (diody czy co) można pogdybać trudno cokolwiek powiedzieć jeśli nie można tego pomacać. a jakie jest napięcie na aku przy wolnych i średnich obrotach?
-
Panowie załamka! Regulator wymieniony wsiadam zadowolony do autka pojechalem tu i tam i znowu lipa! Gdy silnik sie rozgrzeje zaczyna chodzic nierowno na niskich obrotach nagle jakby wlancza sie ssanie czyli zalozmy 1200 obrotwo po chwili spada pali sie lampka ladowania co to moze byc?swiatla nadal lekko przygasaja czasami :x
-
być może przyczyną jest sam regulator - mimo ze nowy to wadliwy. przeczytaj: http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=9687
-
Posprawdzaj masy i pasek klinowy(nawet jezeli wydaje sie naciagniety jak jest stary moze sie slizgac)
-
jesli jest slizga to moze juz lozyska powiedzialy "dosc", u mnie doszlo do tego ze pasek slizgal sie po kole altka i sie zerwal, a altek stal w miejscu, csrodek altka caly zespawany lozysk w ogole nie bylo :/ stojan trza bylo wymienic.
natomiast jak bedziesz naciagal pasek to tez z rozwaga bo za duzy naciag to szybsza smierc lozysk