FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Kuśmier w Kwiecień 13, 2007, 23:54:11 pm
-
Witam. Mam pytanie - gdzie można podłączyć dodadkowe światło stop, żeby kierunkowskazy nie świrowały?? Podłączyłem do lewej lampy równolegle z żarówką stop, a do prawej lampy wpiołem też zarówkę też równolegle z żarówką stop żeby mi sie pedał nie świecił na desce że niby żaówka przepalona. I teraz mi strasznie szybko mrugają. Mam poloneza Caro 96r Rover.
-
A swiatlo stop masz diodowe czy zarowkowe ?
Ja mam podpiete rownolegle do zaroweczki stop do lewej lampy. Mam diodowe swiatlo stop i nic mi nie swiruje :)
-
jakby masa nietegowała. kierunki wariują ci po włączeniu stop?
-
żarówkowe mam to światło na żarówke 21W, taką zamą podłączyłem równolegle w drógiej lampie. Jak przekręce kluczyk to świeci mi ten pedał od stopów i wtedy chodzą normalnie, a jak nacisne hamulec to pedał znika i wtedy zaczynają szybko mrugać. Spróbuje diode podłączyć zamiast żarówki, może pomoże :)
-
Elekrtonika rozpoznaje ten stop jako jedno działające światło przyczepy. Sygnalizuje brak drugiego stopu (pedał na 1s) oraz brak kierrunków w przyczepie (szybsze miganie)
btw drugie pisze sie przez U
-
aha. no cóż jestem sporo do tyłu bo w moim polonezie najelektroniczniejsze to było radio i moduł zapłonowy. musze się jeszcze sporo dowiedzieć o polonezach. poczytam sobie więcej wątków :|
-
jakimś rozwiązaniem jest montaż urządzenia elektronicznego od ATU (miało 3 stop)lub od ciut starszego caro (nei miało kontroli świateł przyczepy. Szafa bez kontrolki haka)
-
podłączyłem diode przez rezystor 1k i działa OK. Zrobie żarówke z 4 super-fluxów i bedzie spoko:)
-
Wlasnie cos odkrylem u siebie :
- jesli jednoczesnie nacisne hamulec i wlacze kierunkowskaz to zaczyna migac szybciej.. puszczam stop.. miga normalnie.
Zaznaczam ze mam nie podlaczony prawy kierunkowskaz na blotniku (kabel dynda w blotniku a nadkole mam przynitowane.)
-
jesli chcesz zalozyc dodatkowy stop jako jedna lampke po srodku wybierz 1 z tylnych reflektorów pod ktory go podlaczyc - najlepiej prawy (str pasazera), w przypadku dwoch lepiej pod kazdy po 1, chyba ze bedzie to stop diodowy to starczy pod prawa. w prawym reflektorze jest mniej przewodow w kostce wiec latwiej sie podpiac, znajdz + od hamulca i podepnij tam + od nowego stopu, jesli chodzi o mase to wystarczy karoseria lub do kostki. kiedy np podczas wlaczenia kierunku miga ci sie dodatkowy stop, to znaczy ze w jakims miejscu nie laczy masa lub = kierunku ( wtedy tez migaja szybko kierunki), a diodzie wystarczy niewielki prad zeby zaczela swiecic. w starszych modelach jest to czesty przypadek, ja tak mialem wiec sprawdzilem wszystkie zlacza i wymienilem wszystkie konektory w kostkach i jest ok. a jesli zakladasz stopo diodowy stosuj na kazda diode rezystor unikniesz zwarcia lub przepalenia diody, w innym przypadku skok napiecia moze spalic je wszyskie. pozdro