FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: abudad w Kwiecień 18, 2007, 23:04:18 pm

Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: abudad w Kwiecień 18, 2007, 23:04:18 pm
czy ustawiać zawory ( i jak?) po planowaniu głowicy i wymianie uszczelki w plusie 1600 z hydraulicznymi popychaczami ( w normalnym wszystko było jasne...)
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Kwiecień 19, 2007, 07:31:17 am
Z tego co wiem ( a wiem nie wiele) to musisz wyciagnosc szklanki hydrauliczne i je osuszyc zeby byly bez oleju pozniej zakladasz glowice i ustawiasz luz zaworowy na dzwignienach na 4mm odpalasz , silnik chwilke klepie ale pozniej szklanki wypelniaja sie olejem i jest cicho. Ale to porada zaslyszana nigdy tego nie robilem.


PZDR Pluton
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Kwiecień 19, 2007, 09:55:49 am
Najlepiej nie ruszać w ogóle.
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 12:27:09 pm
pluton_14#1889,
nie siej ziarna zwatpienia - nie powtarzaj tego dalej

ustawienie zaworow powinno przeprowadzic sie tak:
zakladasz glowice ,klawiature ,wszystko dokrecach ,odkrecasz na max sruby regulacyjne,
w takim ustawieniu praktycznie na 6 zaworach masz totalny luz
(dalej zakladamy ,ze wszystkie popychacze hydr sa w pelni sprawne),
zajmujesz sie teraz tymi 6 zaworami,
dokrecasz srube regulacyjna ,az skasujesz luz miedzy dzwigienka ,a trzonkiem zaworu - w tym momencie wkrecasz srube jeszcze 2.5 obrotu i kontrujesz,
po ustawieniu tych 6 zaworow ,musisz teraz przekrecic walem ,tak by pozostale 2 zawory (te co byly otwarte) byly teraz zamkniete,
ustawiasz je tak samo,
no i koniec

drugi sposob to tak jak napisal Meggido ,mozna zostawic tak jak bylo i reulator tez powinien dzialac
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Daro w Kwiecień 19, 2007, 13:33:13 pm
Cytat: "KGB"
po ustawieniu tych 6 zaworow ,musisz teraz przekrecic walem ,tak by pozostale 2 zawory (te co byly otwarte) byly teraz zamkniete,


napewno wszysatkie 6 jest zamkniete.... oj chyba nie bardzo :D

opis regulacji zaworów jest zawatry w instrukcji obsługi poldka (tej żółtej)
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: klimek83 w Kwiecień 19, 2007, 13:51:28 pm
a słyszeliście o takim sposobie jak regulacja na tzw mijankę?
polega to na tym,że jak w cylindrze 4 zawory ssący i wydechowy się mijają
(tzn wydechowy się zamyka a ssący otwiera i jest tzw pokrycie faz rozrządu)
to wtedy na 1 cylindrze reguluje się luz iodwrotni  to samo robi się dla cylindrów 2 i 3
jeśli idzie o hydrauliki to luz kasuje się na zero i jeszcze dokreca o 2,5 obrotu i kontruje

gdy się samoregulatory napełnią olejem to przestanie klepać i jest ok
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Daro w Kwiecień 19, 2007, 14:00:05 pm
Cytat: "klimek83"
słyszeliście o takim sposobie jak regulacja na tzw mijankę?

 ja w poldku tylko w taki sposób reguluję :D
Cytuj (zaznaczone)
jeśli idzie o hydrauliki to luz kasuje się na zero i jeszcze dokreca o 2,5 obrotu i kontruje

tylko nie zapomnij, że instrukcji jest napisane, że popychacze muszą być całkowicie wypełnione olejem! Jesli nie będzie w nich oleju to popodpierasz zawory.
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Kwiecień 19, 2007, 14:05:44 pm
Hmm, ja czytałem, że ma się je ścisnąć opróżniając je przed montażem. :D
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 15:19:43 pm
przed montazem trzeba scisnac i napelnic powoli olejem podczas puszczania scisku,ale tu ich przeciez nikt nie wyjmowal
popychacz pusty czy pelny - i tak sprezyna je rozciaga na max

Daro,
do hydraulikow wystarczy uznac 6 zaworow za zamkniete
do zwyklych trzeba ustawiac po 1 cylindrze gdy krzywka walka jest po przeciwnej stronie niz popychacz

jezeli popychacz bedzie pelny oleju to podpierasz zawor ,jak pusty to nie podpierasz,
czyli odwrotnie niz napisales
ale to podparcie jest niegrozne ,bo po paru sekundach pracy silnika olej wyplywa i zawory sa szczelnie zamkniete
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Kwiecień 19, 2007, 16:23:28 pm
Czyli panowie da sie wyregulowac hydraulike nie zdejmujac glowicy? Jesli popychace sa pelne na maxa ?


PZDR Pluton
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 16:50:26 pm
no przeciez napisalem
aha ,jak nie zdejmiesz klawiatury to popychacze nie sa pelne ma maxa tylko ~do polowy
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Kwiecień 19, 2007, 18:52:22 pm
Hydraulicznie regulowanych zaworow sie nie reguluje recznie :!:

Oproznia sie je tylko z oleju, cos tam naciskajac (ja nie mechanik takze to usprawiedliwia nieznajomosc przezemnie fachowej terminologii). I to tyle, wkoncu sa one tzw. bezobslugowe. Przy kazdym odpaleniu silnika sie same ustawiaja. Dlatego najpierw slychac gluche stukanie a nastepnie cisza :roll:
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 19:02:33 pm
pluton_owi  z pewnoscia chodzilo o ustawienie popychaczy ,gdy pisal o regulacji,
w koncu pierwsze ustawienie to tez regulacja
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Kwiecień 19, 2007, 19:54:38 pm
No sprawa jest taka ze do mojego silnika dobrali sie spece i palili go na duzo za duzym luzie zaworoym na dzwigienkach , auto jezdzi jest nawet cicho tylko pytanie jak dlugo.


PZDR Pluton
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 20:37:23 pm
nic sie nie stalo od zaduzego luzu
jedynie dwigienki mogly sie bardziej wytrzec od obstukiwania ,ale nie zmienia to nic (w hydraulicznych luz sam sie ustawi ,a w zwyklych ciezko ustawiac luz szczelinomierzem)
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: wiciu w Kwiecień 19, 2007, 20:42:49 pm
u mnie po wymianie uszczelki i planowaniu nic nie było ustawiane i auto śmiga bez problemu
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Daro w Kwiecień 19, 2007, 23:06:31 pm
KGB, Jeszcze podrąże temat.
Wiem, na jakiej zasadzie działa popychacz. Jeśli jest pusty to tak jakby nie był "hydrauliczny", czyli kasując luz i wkręcając jeszcze podpierasz zawór, popychacz nie się może jeszcze bardziej ścisnąć i zawór jest podparty. Natomiast, jeśli jest pełen oleju to dokręcenie te 2,5 obrotu powoduje, że sprężyna zaworu działa na popychać i wyciska olej powodując, że popychacz ustawia się w środkowym położeniu i ma mozliwośc korekcji kuzu w obie strony.
O ile się nie mylę to w instrukcji pisze ze nie wolno odpalać przez 45 minut po regulacji.
proszę o komentarz :)
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 23:52:25 pm
jezeli jest pusty ,to w srodku jest powietrze ,ktore znacznie szybciej ucieka z popychacza niz olej
wtedy przy kreceniu sruba ugina sie popychacz
jezeli w srodku jest olej ,to krecac sruba podpierasz zawor ,a olej wyplywa powoli
dlatego jest mowa o tym czasie 45min - to czas ,zeby olej wyplynal z popychacza i zawor wrocil do pozycji zamknietej
czy musi byc to akurat 45min to ciezko powiedziec - duzo zalezy od samego oleju
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Daro w Kwiecień 20, 2007, 00:06:11 am
KGB,wielkie dzięki
zapomniałem, że popychacz w środku ma sprężynę która go, rozpycha.
człowiek całe życie się uczy i głupi umiera :)
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 00:19:01 am
nie ma sprawy ,w koncu pamiec ulotna jest :wink:
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Kwiecień 20, 2007, 08:44:29 am
Nie tyle ustawi, co skasuje.
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: abudad w Kwiecień 20, 2007, 17:00:04 pm
szanowni koloedzy! już odpaliłem swego srebrnego plusa po wymiane uszczelki... jest ok.   teraz, jeśli wolno,  mam  kolejne pytanko: czy i  kiedy dokręcić głowicę? (bo spotkałem różne teorie...)
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 17:07:20 pm
a dokrec po 2kkm ,nie ma co nad tym medrkowac
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: FreQ w Kwiecień 20, 2007, 17:39:31 pm
:|  czyli znowu odkrecac ten kolektor ssacy i dokrecac  :|
Co za gosc tak spieprzyl ustawienie kolektora. NIe mogli go zrboic z 2 czesci  :?:  :?:  :?:
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 17:45:17 pm
hehe
uroki GSI :D
kolektor jest dobry ,tylko upierdliwy w demontazu
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: FreQ w Kwiecień 20, 2007, 20:10:53 pm
No wlasnie upierdliwe przy demontazu  :lol:
Powinni temu mikroprocesorkowi co to projektowal nogi z du.. powyrywac..
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 20:31:19 pm
oj nie nazrzekaj ,sa znacznie gorsze wynalazki w poldku
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: FreQ w Kwiecień 21, 2007, 12:46:14 pm
hmm a moglbys napisac jakie. :P :P :P
 PRzy demontazu glowicy byla taka tez jedna zajefajna sruba z tylu silnika. Trezymala ona blache od rozruchola , i przechodzila przez kolnierz od skrzyni.  Z tym tez dojscie jest super  :evil: .
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 21, 2007, 14:18:39 pm
przy rozroszniku postoich i pokrecisz oczkowa 13 co 1/3 obrotu i wkoncu odkrecisz

a sproboj odkrecic srube imbusowa ,ktora ktos zjechal przy przykrecaniu  :arrow: podpis
Tytuł: regulacja zaworów z hydrauliką
Wiadomość wysłana przez: FreQ w Kwiecień 22, 2007, 16:05:48 pm
hehe no niezle  :mrgreen: