FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: tomsoo w Kwiecień 23, 2007, 18:43:14 pm

Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: tomsoo w Kwiecień 23, 2007, 18:43:14 pm
witam

mam poldolota 1,6 GLI Abimex, zagazowany instalką tomasetto, z emulatorem sondy lambda, automatyczne przełączanie beznyzna gaz.

problem polega na tym, że kiedy jest na beznynie, reakcja na wciskanie gazu jest bardzo szybka - w czasie rzeczywistym; wciskam gaz, silnik płynnie reaguje na ruchy pedałem gazu. Kiedy jest na gazie, gwałtowne dodanie gazu powoduje, że na początku obroty troszeczkę spadają, a z około sekundowym opóźnieniem dopiero rosną. Dźwięk przy tym jest taki, jakby się zalewał silnik - takie buczenie. Wymaga to przed ruszeniem wcześniejszego dodawania gazu, żeby w momencie puszczania sprzęgła wogóle ruszyć.

O co chodzi? Pali przy tym drań na mieście ok. 15 litrów, zaś w trasie poniżej 8. Jeździłem do regulacji, ale nic nie wykryli. Macie pomysł co tu piszczy w trawie?
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Kwiecień 23, 2007, 20:58:07 pm
Jakby za wolno reagował parownik i za późno podawał paliwo. Czyli dużo powietrza, mało paliwka.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: tomsoo w Kwiecień 25, 2007, 16:11:27 pm
to skąd w takim razie takie rozbieżności w spalaniu?
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 28, 2007, 23:19:22 pm
Z twojego stylu jazdy.
Jest cala litania powodów duzego spalania
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: Klima w Maj 02, 2007, 12:59:09 pm
Cytat: "Stingerek"
Jest cala litania powodów duzego spalania
a mozesz ja napisac? :D
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 02, 2007, 20:28:17 pm
Wymienie tylko cześć:

- nieekonomiczny styl jazdy
- zapieczone hamulce
- nieprawidlowe cisnienie w oponach
- uszkodzone kable WN
- uszkodzone swiece
- brudny filtr powietrza
- zle ustawienie zaplonu...

TUTAJ (http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=11499&start=0) masz 5 stron dyskusji o spalaniu w Polonezie.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: tomsoo w Maj 07, 2007, 12:24:16 pm
Cytat: "Stingerek"
nieekonomiczny styl jazdy
- zapieczone hamulce
- nieprawidlowe cisnienie w oponach
- uszkodzone kable WN
- uszkodzone swiece
- brudny filtr powietrza
- zle ustawienie zaplonu...


dziwne - na trasie potrafię jechać ekonomicznie i zżera mi poniżej 8 litrów, a w mieście nagle tracę tą właściwość i pali mi 15. wszystkie powyższe wskazówki nic nie wnoszą do dyskusji - gdyż na luzie nawet z najmniejszej górki sam się toczy, świece i przewody nowe, filtr powietrza nowy.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 07, 2007, 13:46:53 pm
Cytat: "tomsoo"
to skąd w takim razie takie rozbieżności w spalaniu?


Właśnie ze zbyt ubogiej mieszanki. Przy przyśpieszeniu musisz naciskać mocniej gaz a że mieszanka ma zły skład  to zużywasz dużo więcej paliwa niż potrzeba do przyśpieszania i powstają przepały. Na trasie nie wachlując pedałem przyśpieszenia auto jest w stanie utrzymać prędkość przy zubożonej mieszance tylko że się zawory i tłoki i pierścienie wypalają.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 07, 2007, 14:39:08 pm
duzo zalezy od reakcji parownika ,jak rowniez na trasie jedzie sie rowno ,temp. jest na stalym poziomie
a w miescie odpalasz zimny silnik ,jedziesz 3km i gasisz
wiec robisz male przebiegi na zimnym silniku ,a wiec zimnym parowniku
przez zimny parownik idzie wiecej gazu
tu tez zalezy sporo od parownika ,ale przy takiej jezdzie zawsze pali sporo wiecej
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 07, 2007, 21:38:22 pm
Mam ten sam problem i dochodzi jeszcze, że na zakrętach jak dojeżdżam do świateł lub jak musze wrzucić na luz na zakręcie gaśnie. Byłem u gazowników ustawili wsio jest troszkę lepiej ale jeszcze nie dobrze i rure od filtra powietrza skierowali mi w przeciwną stronę do kierunku jazdy. Co jeszcze mogę zrobić, co sprawdzić. Dodam, że zapowietrzone mam hamulce mogą mięć coś do tego ?
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: v-rod_ek w Maj 08, 2007, 09:31:51 am
ikwus hamulce odpowietrzyć trza, bo może być bida :x

a z reakcją na przyspieszenie to mieszanka jest zbyt uboga
sam tak mam, wczoraj ledwiutko do domku się dopulałem (wywiało mi uszczelkę pod głowicą (znowu :evil: )) i mam wywaloną membranę od czułości na parowniku ale dzisiaj bede zmieniał parownik na nowszy, bo ten co mam to jakiś zabytek z epoki kamienia...
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 08, 2007, 17:11:51 pm
Sam będziesz wymieniał parownik ? I skąd go wziąłeś  :lol: :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 08, 2007, 19:03:30 pm
A co to za filozofia wymienic parownik ? Duzo prostsze niz wymiana szczek w bebnach :D

A skad wziąć ? Z allegro :d albo z pierwszego lepszego sklepu :D
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 08, 2007, 23:16:31 pm
A jak sprawdzisz szczelność połączeń czy gaz nie ucieka na przewodach gumowych? I elektro-zawór też wymieniasz od razu? Pytam bo nie znam się za bardzo na gazie :lol:    :lol:  :lol:  Moja to przed potopowa.  :cry:   :cry:  :cry:
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 08, 2007, 23:42:48 pm
ikwus,
jaki masz ten parownik ?
moze nie taki zly

a polaczenia to sobie na wech mozesz sprawdzic  :lol:
z gumowych przewodow raczej nie ucieka gaz ,uwage trzeba skupic na wszelkich skrecanych gdzie gaz jest pod cis.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 09, 2007, 00:01:59 am
Mój parownik  :D  :D  :D  I właśnie mówię o tych skręcanych łączeniach gdzie przewód łączy się z parownikiem na opaskach skręcanych

 
http://picasaweb.google.com/latajacymis/SamochD
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 09, 2007, 00:59:39 am
no i co ty chcesz od tego parownika ?
to najlepszy parownik niskocisnieniowy   (czyli do I i II gen)
nic lepszego  nie kupisz :P

jak skrecisz opaske juz nawet niezaduza sila to gaz ci nie wyleci
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 09, 2007, 01:09:13 am
mówisz a każdy gdzie nie pójdę mówi że to szajs  :D  :D  :D i tego juz nie produkują.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: v-rod_ek w Maj 09, 2007, 08:44:55 am
Cytat: "ikwus"
Sam będziesz wymieniał parownik ?

tak a co w tym dziwnego
Cytat: "ikwus"
A jak sprawdzisz szczelność połączeń czy gaz nie ucieka na przewodach gumowych?

zapalniczką :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Cytat: "KGB"
uwage trzeba skupic na wszelkich skrecanych gdzie gaz jest pod cis.

znaczy się w stanie płynnym i gdy zacznie się wydostawać to się rozpręża tworząc tzw. sssss.......
Cytat: "ikwus"
Mój parownik

zapewne ememgas jest bardzo dobry
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 09, 2007, 12:40:16 pm
Cytat: "ikwus"
mówisz a każdy gdzie nie pójdę mówi że to szajs  :D  :D  :D i tego juz nie produkują.

emmegas/elpigaz ML94
nie wiem czy go produkuja jeszcze ,ale kupic jeszcze sie da
i najtanszy to on bynajmniej nie jest

sam mam taki po przerobkach i bardzo sobie chwale
konstrukcja tez chyba najlepsza ,nawet lepsza niz ten duzy BRC (tez mam taki rozkrecony)
i nawet regeneracje mozna zrobic bez wyciagania z auta i nawet bez spuszczania plynu chlodniczego
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 09, 2007, 16:53:56 pm
Co można zrobić żeby to lepiej chodziło i żeby mniej palił  :D  :D  :D
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 09, 2007, 17:16:48 pm
Cytuj (zaznaczone)
Co można zrobić żeby to lepiej chodziło i żeby mniej palił  


Trzeba cały czas jeździć z górki ;)
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 09, 2007, 20:59:10 pm
jezeli jest zuzyty to trzeba membrany wymienic
a jak jest dobry to trzeba wyregulowac
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 10, 2007, 00:36:49 am
Zrobiłem regeneracje, wyregulowali mi go ale jak jest ciepły zaczyna silnik nierówno chodzić. Jak go zgaszę lub zaduszę nie mogę odpalić. I czemu gaśnie czasem na dojeździe do świateł, wlot powietrza mam skierowany w przeciwna stronę do kierunku jazdy.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 10, 2007, 01:02:36 am
masz zle wyregulowany gaz skoro sa problemy na wolnych obrotach
jezeli bylyby problemy w czasie jazdy to mozna porzezbic z mikserem ,ale wolne obroty to kwestia regulacji
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 10, 2007, 01:20:22 am
Sypiasz czasem  :wink:

Podobno to wina elektro-zaworu tylko jak to sprawdzić. I dlaczego tak się zachowuje na 90 stopniach faluje jak flaga na maszcie.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 10, 2007, 01:31:23 am
ostatnio nie dosypiam ,wiec juz ide w kime :D
obroty ci faluja po nagrzaniu ,bo zmienia sie mieszanka po nagrzaniu parownika
albo poprostu komp ci swiruje i nie wie jak uchylic krokowca (komp benzyny)
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 10, 2007, 02:15:43 am
Co na to poradzić, na benzynie ładnie chodzi.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 10, 2007, 13:59:58 pm
ustawic instalke do jasnej ciasnej  8)
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 10, 2007, 17:44:28 pm
Co zauważyłem to jak mi zgaśnie i go z powodem zapale to zapala się ogrzewanie tylnej szyby co jest grane  :x  :x  :x A i nie mam termostatu w puszce filtra powietrza, czy ma to coś do znaczenia, jakoś się uszkodziła kombinerkami :twisted:  :twisted:  :twisted:
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 10, 2007, 19:14:08 pm
termostat powietrza i tak lepiej wywalic na gazie
a wlaczanie sie ogrzewania tylnej szyby to normalka - zaleznie od temp. ogrzewanie wlacza sie na 5 badz 10 min.
Tytuł: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 11, 2007, 00:56:02 am
jak masz skierowana rure od wlotu powietrza??? U mnie jest pomiędzy akumulatorem a reflektorem skierowana w stronę ścianki. Może tak być?

[ Dodano: 17 Maj 2007 23:52 ]
http://www.allegro.pl/item192406710_emmegas_ml_94_reduktor_parownik_gazu_fr_a_vat.html
http://www.allegro.pl/item192409455_reduktor_parownik_lovato_ele_filtr_gratis_f_ra.html
http://www.allegro.pl/item190804420_landi_le_98_reduktor_parownik_nowy_fr_a_vat.html
http://www.allegro.pl/item192405552_reduktor_tomasetto_asterik_z_zesp_filtr_gratis.html
http://www.allegro.pl/item192409388_omvl_r90_e_reduktor_parownik_do_poj_3_5l_250_km.html


Który parownik wybrać do 1,6 abimex??

Mój jest znowu do regeneracji lub wymiany raczej będę wymieniał bo na regeneracjię mnie nie stać  :D  :D  :D