FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: tomsoo w Kwiecień 23, 2007, 18:43:14 pm
-
witam
mam poldolota 1,6 GLI Abimex, zagazowany instalką tomasetto, z emulatorem sondy lambda, automatyczne przełączanie beznyzna gaz.
problem polega na tym, że kiedy jest na beznynie, reakcja na wciskanie gazu jest bardzo szybka - w czasie rzeczywistym; wciskam gaz, silnik płynnie reaguje na ruchy pedałem gazu. Kiedy jest na gazie, gwałtowne dodanie gazu powoduje, że na początku obroty troszeczkę spadają, a z około sekundowym opóźnieniem dopiero rosną. Dźwięk przy tym jest taki, jakby się zalewał silnik - takie buczenie. Wymaga to przed ruszeniem wcześniejszego dodawania gazu, żeby w momencie puszczania sprzęgła wogóle ruszyć.
O co chodzi? Pali przy tym drań na mieście ok. 15 litrów, zaś w trasie poniżej 8. Jeździłem do regulacji, ale nic nie wykryli. Macie pomysł co tu piszczy w trawie?
-
Jakby za wolno reagował parownik i za późno podawał paliwo. Czyli dużo powietrza, mało paliwka.
-
to skąd w takim razie takie rozbieżności w spalaniu?
-
Z twojego stylu jazdy.
Jest cala litania powodów duzego spalania
-
Jest cala litania powodów duzego spalania
a mozesz ja napisac? :D
-
Wymienie tylko cześć:
- nieekonomiczny styl jazdy
- zapieczone hamulce
- nieprawidlowe cisnienie w oponach
- uszkodzone kable WN
- uszkodzone swiece
- brudny filtr powietrza
- zle ustawienie zaplonu...
TUTAJ (http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=11499&start=0) masz 5 stron dyskusji o spalaniu w Polonezie.
-
nieekonomiczny styl jazdy
- zapieczone hamulce
- nieprawidlowe cisnienie w oponach
- uszkodzone kable WN
- uszkodzone swiece
- brudny filtr powietrza
- zle ustawienie zaplonu...
dziwne - na trasie potrafię jechać ekonomicznie i zżera mi poniżej 8 litrów, a w mieście nagle tracę tą właściwość i pali mi 15. wszystkie powyższe wskazówki nic nie wnoszą do dyskusji - gdyż na luzie nawet z najmniejszej górki sam się toczy, świece i przewody nowe, filtr powietrza nowy.
-
to skąd w takim razie takie rozbieżności w spalaniu?
Właśnie ze zbyt ubogiej mieszanki. Przy przyśpieszeniu musisz naciskać mocniej gaz a że mieszanka ma zły skład to zużywasz dużo więcej paliwa niż potrzeba do przyśpieszania i powstają przepały. Na trasie nie wachlując pedałem przyśpieszenia auto jest w stanie utrzymać prędkość przy zubożonej mieszance tylko że się zawory i tłoki i pierścienie wypalają.
-
duzo zalezy od reakcji parownika ,jak rowniez na trasie jedzie sie rowno ,temp. jest na stalym poziomie
a w miescie odpalasz zimny silnik ,jedziesz 3km i gasisz
wiec robisz male przebiegi na zimnym silniku ,a wiec zimnym parowniku
przez zimny parownik idzie wiecej gazu
tu tez zalezy sporo od parownika ,ale przy takiej jezdzie zawsze pali sporo wiecej
-
Mam ten sam problem i dochodzi jeszcze, że na zakrętach jak dojeżdżam do świateł lub jak musze wrzucić na luz na zakręcie gaśnie. Byłem u gazowników ustawili wsio jest troszkę lepiej ale jeszcze nie dobrze i rure od filtra powietrza skierowali mi w przeciwną stronę do kierunku jazdy. Co jeszcze mogę zrobić, co sprawdzić. Dodam, że zapowietrzone mam hamulce mogą mięć coś do tego ?
-
ikwus hamulce odpowietrzyć trza, bo może być bida :x
a z reakcją na przyspieszenie to mieszanka jest zbyt uboga
sam tak mam, wczoraj ledwiutko do domku się dopulałem (wywiało mi uszczelkę pod głowicą (znowu :evil: )) i mam wywaloną membranę od czułości na parowniku ale dzisiaj bede zmieniał parownik na nowszy, bo ten co mam to jakiś zabytek z epoki kamienia...
-
Sam będziesz wymieniał parownik ? I skąd go wziąłeś :lol: :lol: :lol: :lol:
-
A co to za filozofia wymienic parownik ? Duzo prostsze niz wymiana szczek w bebnach :D
A skad wziąć ? Z allegro :d albo z pierwszego lepszego sklepu :D
-
A jak sprawdzisz szczelność połączeń czy gaz nie ucieka na przewodach gumowych? I elektro-zawór też wymieniasz od razu? Pytam bo nie znam się za bardzo na gazie :lol: :lol: :lol: Moja to przed potopowa. :cry: :cry: :cry:
-
ikwus,
jaki masz ten parownik ?
moze nie taki zly
a polaczenia to sobie na wech mozesz sprawdzic :lol:
z gumowych przewodow raczej nie ucieka gaz ,uwage trzeba skupic na wszelkich skrecanych gdzie gaz jest pod cis.
-
Mój parownik :D :D :D I właśnie mówię o tych skręcanych łączeniach gdzie przewód łączy się z parownikiem na opaskach skręcanych
http://picasaweb.google.com/latajacymis/SamochD
-
no i co ty chcesz od tego parownika ?
to najlepszy parownik niskocisnieniowy (czyli do I i II gen)
nic lepszego nie kupisz :P
jak skrecisz opaske juz nawet niezaduza sila to gaz ci nie wyleci
-
mówisz a każdy gdzie nie pójdę mówi że to szajs :D :D :D i tego juz nie produkują.
-
Sam będziesz wymieniał parownik ?
tak a co w tym dziwnego
A jak sprawdzisz szczelność połączeń czy gaz nie ucieka na przewodach gumowych?
zapalniczką :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
uwage trzeba skupic na wszelkich skrecanych gdzie gaz jest pod cis.
znaczy się w stanie płynnym i gdy zacznie się wydostawać to się rozpręża tworząc tzw. sssss.......
Mój parownik
zapewne ememgas jest bardzo dobry
-
mówisz a każdy gdzie nie pójdę mówi że to szajs :D :D :D i tego juz nie produkują.
emmegas/elpigaz ML94
nie wiem czy go produkuja jeszcze ,ale kupic jeszcze sie da
i najtanszy to on bynajmniej nie jest
sam mam taki po przerobkach i bardzo sobie chwale
konstrukcja tez chyba najlepsza ,nawet lepsza niz ten duzy BRC (tez mam taki rozkrecony)
i nawet regeneracje mozna zrobic bez wyciagania z auta i nawet bez spuszczania plynu chlodniczego
-
Co można zrobić żeby to lepiej chodziło i żeby mniej palił :D :D :D
-
Co można zrobić żeby to lepiej chodziło i żeby mniej palił
Trzeba cały czas jeździć z górki ;)
-
jezeli jest zuzyty to trzeba membrany wymienic
a jak jest dobry to trzeba wyregulowac
-
Zrobiłem regeneracje, wyregulowali mi go ale jak jest ciepły zaczyna silnik nierówno chodzić. Jak go zgaszę lub zaduszę nie mogę odpalić. I czemu gaśnie czasem na dojeździe do świateł, wlot powietrza mam skierowany w przeciwna stronę do kierunku jazdy.
-
masz zle wyregulowany gaz skoro sa problemy na wolnych obrotach
jezeli bylyby problemy w czasie jazdy to mozna porzezbic z mikserem ,ale wolne obroty to kwestia regulacji
-
Sypiasz czasem :wink:
Podobno to wina elektro-zaworu tylko jak to sprawdzić. I dlaczego tak się zachowuje na 90 stopniach faluje jak flaga na maszcie.
-
ostatnio nie dosypiam ,wiec juz ide w kime :D
obroty ci faluja po nagrzaniu ,bo zmienia sie mieszanka po nagrzaniu parownika
albo poprostu komp ci swiruje i nie wie jak uchylic krokowca (komp benzyny)
-
Co na to poradzić, na benzynie ładnie chodzi.
-
ustawic instalke do jasnej ciasnej 8)
-
Co zauważyłem to jak mi zgaśnie i go z powodem zapale to zapala się ogrzewanie tylnej szyby co jest grane :x :x :x A i nie mam termostatu w puszce filtra powietrza, czy ma to coś do znaczenia, jakoś się uszkodziła kombinerkami :twisted: :twisted: :twisted:
-
termostat powietrza i tak lepiej wywalic na gazie
a wlaczanie sie ogrzewania tylnej szyby to normalka - zaleznie od temp. ogrzewanie wlacza sie na 5 badz 10 min.
-
jak masz skierowana rure od wlotu powietrza??? U mnie jest pomiędzy akumulatorem a reflektorem skierowana w stronę ścianki. Może tak być?
[ Dodano: 17 Maj 2007 23:52 ]
http://www.allegro.pl/item192406710_emmegas_ml_94_reduktor_parownik_gazu_fr_a_vat.html
http://www.allegro.pl/item192409455_reduktor_parownik_lovato_ele_filtr_gratis_f_ra.html
http://www.allegro.pl/item190804420_landi_le_98_reduktor_parownik_nowy_fr_a_vat.html
http://www.allegro.pl/item192405552_reduktor_tomasetto_asterik_z_zesp_filtr_gratis.html
http://www.allegro.pl/item192409388_omvl_r90_e_reduktor_parownik_do_poj_3_5l_250_km.html
Który parownik wybrać do 1,6 abimex??
Mój jest znowu do regeneracji lub wymiany raczej będę wymieniał bo na regeneracjię mnie nie stać :D :D :D