FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Student w Maj 21, 2004, 11:21:11 am
-
Witam!
W związku z tym, że mam instalację gazową i założony hak holowniczy tył samochodu (Poldek Caro) został dodatkowo dociążony o ładnych kilkanaście kilogramów i dlatego mam takie pytanie: czy warto wymienić resory z fabrycznych na takie z Caro Kombi? (podobno- powtarzam- podobno, są one bardziej wytrzymałe i obliczone na większe obciążenia...
Pozdrawiam,
Student
Caro z klapą "kombi"
-
Jeżeli obecne resory nie są w najgorszym stanie to wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłaby wycieczka do kowala i dołożenie dodatkowego trzeciego pióra. Ja tak zamierzam zrobić w najbliższym czasie. Wyjdzie to napewno zdecydowanie taniej niż zakup nowych resorów od Kombi.
Pozdrawiam
-
ja mam 3 pióra i nie są od kombi i nowe amorki i jest wysoko i jak dla mnie bardzo twardo (przyzwyczajony byłem do pływania po drodze :D)
-
Ja zakupiłem 3 piórowe rzemiosło po 80zł/szt. Nawet spoko jeśli chodzi o twardość itd... Boję się jednak o jakość bo strasznie zardzewiały przez ostatni rok od założenia. Ogólnie jestem pozytywnie zadowolony.
-
smarem je jak rdzewieją :)
-
mam takie pytanko a ile kosztuje dolozenie 3 piora??
-
nie duzo
-
ja tez przekonywalem mojego Ojca ale ten strach przed twardoscia wygrywa, no i strach ze podejdzie wysoko ta dupa :(
-
nie duzo tzn ile ??
-
Znam ludzi dla ktorych pare k-pln to nie duzo, wiec wafel doprecyzuj ;-) albo przynajmniej rzad wielkosci podaj bo tez mnie to interesi.
-
nie pamietam... ale nie dużo to z tego co mi świta ponieżej 100 zł
-
za 2 stronki?? czy od strony 100PLNow??
-
za obie, ale na prawde nie pamietam i nie jestem pewnie - tak mi sie wydaje.
-
dzieki Wafel, moze ktorys z kolegow niedawno robil taka operacje u siebie i jest na bierzaco z cenami takiego zabiegu??
-
coż - ja też ostatnio nad tym myslałem (i chwilowo na tym się skończyło) cena za taką operację to koło 150zł, natomiast co się dowiedziałem - 3 małe pióro powinno być odrobinkę cieńsze od dwóch pozostałych (te chyba mają po 6mm) dzięki temu dupa nie idzie tak do góry, długie resory nie są tak narazone na pękanie, i nie masz auta - taczki, dobrze jest poszukać orginalnych (na szrocie ) z fiata kombi, albo z pn cargo lub kombi (cargo i kombi na szrocie to jeszcze problem ale trafić fiata kombi to już ponoć nierealne :? )
(to co napisałem zasłyszałem od Patryka, Cichego, Levisa, Jaskiego, GT, Frycka, Tobiego i Marcina z FSO CT - dzięki chłopaki! :bier: )
i to by było na tyle :mrgreen:
-
przy pn kombi mocowanie piór jest takie samo?? most jest od trucka w nim.
a trafić fiata kombi na szrocie - da sie ale trzeba poszukać, ale fakt łatwiej trafić jeżdzącego :D
-
Ja zakupiłem te od Kombi zapłaciłem po 125 zł za sztuke nówki na Jagielońskiej tam za tym salonym fyrmowym Dajewoo... i do tego amaortyzatory delphi...I powiem że róznica jest Poldek stoi normalnie a jak usiądą 3 osoby styłu jest bardzo ok lekko siada ale jest całkiem sympatycznie...A róznica w piórach od kombi jest taka że górne pióro jest o 1mm gróbsze
-
Ostatnio właśnie klepałem (u kowala oczywiście) resory + dołożenie 3 krótkiego pióra bo mi już tak siedział że obijał rurą od tłumika ozawieszenie. Koszt takiej operacji 130zł.
-
Pijox to duzo siadaja te resory??? Opłaca sie ??? :) bo moze i ja sobie sprawie nowe :)
-
Nie bardzo nie siadają, ja np woże ok 150 kg czasem 200kg to lekko dupa siada ale naprawde minimalnie..Ostatnio w 5 osób jechałem to zero jakiegoś szorowania chlapaczami przy jakiś zjazdach np z krawężnika, co miało miejsce na tych fabrycznie montowanych. Naprawde je polecam ale odrazu radze wymienić amorki z tyłu.
-
amorki sa a i moze te resory tez beda,i nic nie trzeba przerabiac bo pasuja do caro???? :)
-
Wiesz niepowiem Ci na pewno bo wiem ze w caro+ amorki śa skośne,a resory to na bank pasują :D
-
mnie o same resory chodzi :)
-
Na pewno pasują!!!!! bo inne są tylko w truckach bo montowane na odwrót niż w normalnych poldkach. Unas resor "łapie koło " od dołu a w truckach od góry. Ale te od combi pasują na bank bo mocowania itp.. się nie zmieniły w plusi poprostu zmienili amorki na skośne i tyle wiec jak masz kase to zakupuj bo naprawde warto..Ja osobiscie też do końca nie byłem przekonany ale zaryzykowałem i naprawde wrto było efekt opisywałem powyżej więc niebęde się powtarzał...a i mam prośbe jak będziesz znał cene tych resorów u Siebie to mógłbyś ją zapodać na forum wiesz poprostu tak z Ciekawości dla porównania cen w Wawie (gdzie ponoć najdrożej)no zobaczymy...A tak wogóle to się zarejestruje bo bardzo mi się tu podoba:D
-
Wiem że może tak głupio ale co tam Jestem już zarejestrowany..Pozdrawiam wszytskich miłośników FSO :D
-
Ząbkowice Śl kolo Wrocławia woj Dolnośląskie
Cena resorów do poloneza kombi:
Rzemieślnicze - 130zł sztuka
Oryginalne - 180zł sztuka
Są to ponoć resory 3 piórowe,tatko gadal ze mna ze sie nie oplaca ze lepiej dac do hamrowania
-
Hym to dziwne bo ja kupiłem te od kombi i mają dwa pióra! Ale nie kupuj tych trzy piórowych bo dupa pójdzie strasznie do góry i zero kofortu jazdy miałem tak wiec ...odradzam a co do habrowania też można ale zależy jaka cena :D.Ale jednak co nowe to nowe
-
a ja doradzam 3 piórowe - są 100 razy lepsze niż 2 piórowe i komfort jazdy większy!!
-
Ja uważam że 3 pióra mają racje bytu tylko wtedy jak non stop woŹimy coś ciężkiego...bo na pusto jak sie jedzie na 3 piórach to poldek skacze jak kangór miałem tak i DF i polonezie i narazie najlepiej mi się jeŹdzi na tych 2 piórowych z czego jedno pióro jest gróbsze o 1mm.
-
hmmm to poszukam 2 piorowych a jak nie znajde to habrowanie :)
-
A w sumie te resory to mi w sklepie polecili i powiedzieli ba nawet przymnie mierzyli pióro że jest gróbsze wiec takich szukaj niby 1mm ale różnica jest.
-
to trzeba było nie pakować 3 piórowych od trucka..
ja mam 3 piórowe, dupa nie skacze, jest twardziej niz na 2, ale powinno być jeszcze abrdziej twardo - chyba że ktoś lubi jak mu na każdej dziurze siada dupa...
-
Umnie jest ok i wcale mi dupa nie skacze..
-
ja mam z tylu 3 piorka zbirnik gazu 65l i nawet ja zaladuje 300kg do bagaznika(cement wozilem:)) to autko zbytnio nie siada a i podczas jazdy nie buja sie na boki w zakretach tak jak normalne z 2 piorkami wiec uwazam ze 3 piora to jest dobry wybor
-
Niewiem może jakieś inne tarfiłeś niż ja te 3 piórwe...Ja jestem z tych swoich bardzo zadowolony,dlatego do nich namawiam:D....I właśnie po to powstają takie miejsca aby każdy mógł wtrącić swoje trzy grosze :D
-
Ja również myślę o nowych resorach z tym, ze mój poldi ma 15lat i nie wiem czy 3 pióra nie spowodują szybkiego "rozpadnięcia" od mocniejszych wstrząsów? Czy ktoś robił to w "starszaku"? :) Czy obawy są słuszne?
-
mój ma 11 lat :D
-
mój ma 11 lat
więc 4 lata krócej żarła go ruda :)
-
a mój ma 12 lat i zanim zmienie resory będe musiał wymienić jego mocowania - te łapy z tyłu bo ulegają biodegradacji i będe musiał poprawić podłużnice bo już pojawiają się pęknięcia pod dachem
-
a mój ma 12 lat i zanim zmienie resory będe musiał wymienić jego mocowania - te łapy z tyłu bo ulegają biodegradacji i będe musiał poprawić podłużnice bo już pojawiają się pęknięcia pod dachem
a o co chodzi z tą poprawą podłużnic? Wzmacnianie czy co? Można prosić jakieś szczegóły? :)
-
napewno wzmacnianie a jeśli okaże się że są zjedzone to rzeŹba
-
napewno wzmacnianie a jeśli okaże się że są zjedzone to rzeŹba
ta rzeŹba to chyba nie u artysty :) To dospawanie nowych? Nie jestem w temacie rzeŹbiarskim - można prosić słów kilka na ten temat?
-
jeśli się dostanie nowe to będą nowe a jeśli nie to trzeba będzie kombinować
-
nowe resory 3 piórowe 140 szt.
dokładka 3 pióra i młotkowanie 120 zl komplet z założeniem
osobiście wybrałem wersję oszczędnościową szrot 50 zł za komplet i 2 godz leżenia pod samochodem i męczenia się ze śrubami
-
u mnie 200zł za sztuke z kombi