FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: święty w Maj 01, 2007, 12:49:20 pm
-
Mam możliwość zakupu po okazyjnej cenie skrzynię z fiata 131 dlatego pytam jak jest ze spięciem tego z polonezowskim OHV. Docelowo myślę o DOHC 1.6 EFI ale to jeszcze chwilkę potrwa więc sobie pomyślałem że mógłbym już zapodać skrzynię aby póżniej tylko dzwon przełożyć i silnik.
Nie mam jednak na tyle dużej wiedzy jak to jest z tymi skrzyniami i czy da się to spiąć z seryjnym silnikiem.
-
jeśli masz okazje kupić ją tanio to bierz i postaw w kąt, nie ma sensu zakładać jej do OHV. za dużo roboty a efekt niewielki - chyba że twoja skrzynia już nawala.
-
Skrzynia od dohc która wygląda tak samo jak ta od poloneza(uzebrowanie, dekiel od spodu) powinna pasowac pod kołniez ohv ale nie pamietam czy wystarczy do niej przykrecic kolnierz od poldka czy musi miec orginalny kołnierz pod silnik ohv(były tez takie same z kołnierzem pod dohc) Nowszy typ skrzyni dohc(duza, ciezka, bez dekla tzw monolit ) nie pasuje i kolnierza tez nie da sie przykrecic od ohv polonezowskiego. Im starsze 131/132 tym wieksza szansza ze podpasuje
-
A jak się ma sytuacja z wałem a właściwie pierwszą jego częścią - na pewno w skrzyniach dłuższych potrzebuję ze 132/131/argenty a w tych wyglądająchych jak polonezowska podpasuje z poloneza ?
-
a w tych wyglądająchych jak polonezowska podpasuje z poloneza ?
Tak ,zostaje seryjny wał. Do tych nowszych skrzyn tez pasuje tyle ze jest za dlugi dlatego tez przekłada sie pierwsza czesc wału od 132/argenta
-
Skrzyni ze 131 OHV/DOHC nie zepniesz z silnikiem poloneza-skrzynie te sa takie same jak w DOHC-ach 132/Argenty z ta mala roznica, ze maja rozrusznik od strony wydechu takze jesli ja bierzesz to wez ja z rozrusznikiem bo od 132/argenty nie bedzie pasowal.
-
Czyli dwon od fiatowskiego 1600 Ohv(na pieciu podporach) rózni sie od dwonu z poloneza/df ohv(na trzech podporach) ??
-
Jak najbardziej towarzyszu Elwood#1887 :mrgreen: , wszystkie 131-ki (ohv, ohc, dohc poza dieslami) mialy takie same skrzynie i dzwony (pomijam przelozenia i ilosc biegow oraz "pionowosc drazka", ktora pojawila sie w 131 w bodaj 78 roku wraz z wejsciem modelu supermirafiori) . Zatem nigdy w 131-kach nie bylo dzwonow, ktore by pasowaly do poldka-takie skrzynie mialy tylko 124 i 132 MK1 i na poczatku MK2 (mala skrzynka 4 biegowa).
EDIT: ale glupot nagadalem: nie bylo dzwonow z rodziny silnikow fiatowskich, ktore by podpasowaly do silnika poldka-jedynie do dzwonow z 124/132 MK1 i MK2 mozna bylo przykrecic polonezowska skrzynie zeby ja spiac z silnikiem DOHC unikajac przy tym walki z walem-to tyle. Sorki za zamieszanie.
Suma sumarum-nie bylo dzwonow z wloskich fiatow, ktore da sie skrecic z polonezowskim/kantowym silnikiem
-
Jeszcze jedno - rozumiem ze skoro tego nie zepne z silnikiem seryjnym to kupię do DOHC - skoro rozrusznik jest w 131 od strony kolektora wydechowego to nawet lepiej, tylko w końcu jak to jest z rozrusznikami do tej skrzyni - w wyszukiwarce znalazłem że ten z poldka nie podpasuje w całości do skrzyni z argenty (po stronie kolektora ssącego - inny bendix i obudowa przykręcana do skrzyni ) a jak jest z rozrusznikiem po stronie kolektora wydechowego bo się trochę zakręciłem - da się założyć polonezowski ew przerobic polonezowski czy musi być ten ze 131.
-
Polonezowski nie podejdzie. Jesli bedziesz mial skrzynie ze 131 to podejdzie rozrusznik z Lady (ale bedziesz musial albo zalozyc wieniec od Lady albo bendix ze 131/132). Ja u siebie mam zrobione tak, ze jedynie sama glowke rozrusznika mam ze 131 a reszta jest z poloneza (wirnik, stojan, automat, szczotkotrzymacz i do tego bendix ze 131/132). Jesli bedziesz mial klopoty to dorwij zeszrocialy rozrusznik z Lady i do jego glowki zaloz reszte z poldka+bendix ze 131/132).