FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Maj 01, 2007, 15:25:36 pm

Tytuł: ciśnieniomierz mechaniczny- manometr.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 01, 2007, 15:25:36 pm
witam. zachciało mi się manometra do ciągłej obserwacji ciśnienia oleju w silniku. no to go kupiłem i zaczęłem myśleć jak go zainstalować. postanowiłem, po wielu próbach i przymiarkach przykleić go na podstawce do deski. przewód łączący wykonałem z rurki kapilarnej o średnicy wewnętrznej 0,3mm. ta kapilara służyła do tego samego celu tylko w innym pojeżdzie. wszystko wykonałem z max dokładnością. rurka drożna, szczelność super, sam manometr sprawdzony- działający. podłączyłem układ do silnika, uruchomiłem silnik i nic! nie pokazuje. zwykły elektryczny działa- ciśnienie oleju jest a manometr ani drgnie. wymieniłem kapilare na większą średnice 0,5mm. też nie zadziałał.
żeby podłączyć tą kapilare, wytoczyłem wkręt do którego mocowane są; czujnik braku ciśnienia oraz czujnik ciśnienia oleju. średnice otworów są dokładnie takie same jak w oryginale, jest on jedynie dłuższy o 15mm, żeby nałożyc na niego oczko w które wlutowana jest kapilara. zaznaczam, wszystko jest drożne ( mam odpowiedniej średnicy i długości druty ).
może ktoś z Szanownych kolegów, ma jakieś sugestie i doświadczenia w tej materii.
proszę o podpowiedź, gdzie leży pies pogrzebany?
pozdrawiam.
wrb.
Tytuł: ciśnieniomierz mechaniczny- manometr.
Wiadomość wysłana przez: bruns w Maj 01, 2007, 15:45:22 pm
A odłącz rurkę od manometra i uruchom silnik wtedy bedziesz wiedział czy olej    wypływa i układ jest drożny i prawidłowo podłączony , jeżeli tak to pozostaje manometr . Na jakie ciśnienie jest manometr ? może i jest on sprawny ale jak to np. manometr z reduktora tlenowego skalowany do 250 atm. to przy ciśnieniu oleju 3-4 atm. ani drgnie mimo jego sprawności i całej instalacji .
Tytuł: ciśnieniomierz mechaniczny- manometr.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 01, 2007, 15:57:08 pm
cześć. manometr jest na 0,6 MPa. też go sprawdziłem - działa. odkręciłem tak jak piszesz- wycieeeeeeeeka powoli, bez żadnej reakcji na wzrastające wraz z obrotami ciśnienie.

[ Dodano: 2007-05-01, 15:58 ]
więc wpycham drut- rurka drożna!
Tytuł: ciśnieniomierz mechaniczny- manometr.
Wiadomość wysłana przez: bruns w Maj 02, 2007, 11:31:09 am
Witam ! No to coś nie bardzo , olej przy takim ciśnieniu jakie jest normalnie w silniku to powinien nieżle strzykać . Do silnika masz dobrze podłączone ? do głównej magistrali olejowej tamgdzie jest wkręcony czujnik ciśnienia w bloku silnika ? Pamiętam że w starych Ladach był tam wkręcony trójnik z dwoma czujnikami . Jeden do wskażnika ciśnienia a drugi do lampki braku ciśnienia . Może wykożystaj coś takiego . zostaw czujnik od lampki a w miejsce drugiego podłącz rurkę od manometra . Powinno działać !
Tytuł: ciśnieniomierz mechaniczny- manometr.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 08, 2007, 22:27:05 pm
Witam.ciśnieniomierz w końcu zadziałał. po wielu próbach z metalowymi rurkami ( kapilary ) wykonałem przewód łączący z elastycznego wysokociśnieniowego przewodu o średnicy wew. 4,5mm. teraz działa tak jak powinien- ciśnienie rośnie wraz z obrotami. przy rozruchu zimnego silnika jest 5 kg/cm, przy 950 obr/min. ( na rozgrzanym silniku ) jest 1,4 kg/cm. przy 6000 obr/min jest 5 kg/cm i tak stoi, kręcenie powyżej 6000 nic już nie zmienia. zawór pompy działa prawidłowo.
i to by było na tyle.
pozdrawiam.