FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: markcomp77 w Maj 10, 2007, 22:18:59 pm
-
Witam!
Mam problemy z moim do nie dawna nowym poldkiem MPI z 2000 roku.
Silnik pracuje nie równo - tak, że często wolę wcisnąć sprzęgło i jechać jak na hulajnodze... zasprzęglając raz na jakiś czas i dodając gazu :(
problem pojawił się podczas jazdy na trasie na lpg przy prędkości ok. 120-140 km/h
coś stuknęło... dalszą część trasy (200km) kontynuowałem na benzynie
w drodze powrotnej - popróbowałem na nowo LPG... i znowu coś stuknęło (dwa razy)
od tego momentu w sposób stały przy małych prędkościach szarpało już również na benzynie... jednak przy prędkości 80-90km/h jakoś dało się jechać...
poszukuję rozwiązania problemu... szukam przyczyn
byłem u paru magików - ale cudów nie dokonali.... przyglądali się... analizowali
podczas tych analiz - i ja zaczynam już coś kumać na temat działania silnika ;)
niestety - rozwiązania problemu niema... a szarpanie się pogłębia
wygląda na to, że prawdopodobnie to zawory w głowicy - tak mi się wydaje również na podstawie analizy paru wątków z tego forum...
co można z tym zrobić?
jak dodatkowo potwierdzić tę smutną hipotezę zaworową?
proszę o jakieś rady...
co sprawdzić?
jak?
jak to naprawić?
----
dane:
silnik MPI (polonez kombi) rocznik 2000
przebieg ok. 160tys km
nowe świece i kable... świeżo zmieniany olej (mobil 0w40) i filtry powietrza i paliwa
nowy pasek rozrządu...
[ Dodano: 11 Maj 2007 15:26 ]
(http://www.2a.pl/~mark/poldek/poldek01.jpg)
(http://www.2a.pl/~mark/poldek/poldek02.jpg)
wygląd pompy strażackiej - tj. parownika:
(http://www.2a.pl/~mark/poldek/poldek03.jpg)
jeden z kabli od świec dałem dłuższy... ale na krótrzym z kompletu jest to samo :(
-
PO pierwsze to odnosnie tego co tak huknelo. TO moglbyc strzal w kolektor ( nawet we wtrysku to sie moze stac) wszystko to spowodowane moze byc zla regulacja gazu (typowe ale chyba nie u ciebie) a drugie to jest ze uklad zaplonowy cos zaczyna siadac. Moze ta magiczna cewka sie idzie jeba....
-
no co ty ,kable na sztuki kupujesz zamiast kupic normalny komple z Ełku opatrzony znaczkiem ZEMu
strzaly nastapily przez uboga mieszanke gazowa - widze ze masz zalozona Igen ,wiec oszedzenie 200pln na komputerze odbilo ci sie czkawką
ten sprzet jest dosc odporny na strzaly ,bo nie ma przeplywomierza
jest czujnik temp. przy filtrze - moze strzal rozwali ci gumowa rure przy filtrze powietrza ,tylko ze to nie powinno powodowac szarpniec
jest jeszcze malo prawdopodobne ,a jednak moglo wystapic ,ze wystrzal uszkodzil czujnik MAP i stad wariowanie kompa
trzeba by to zdjagnozowac ,przez podlaczenie do kompa ,ale na poczatek mozesz zrobic reset kompa (przez odpiecie akumulatora na pare minut) i zobaczyc czy sie cos polepszy
jak juz bedzie jakos jechal to proponuje wyregulowac instalacje gazowa i jezeli na gazie bedzie smigal dobrze ,to odpadaja zawory i zaplon ,a zostaje uszkodzenie wtrysku
-
no co ty ,kable na sztuki kupujesz zamiast kupic normalny komple z Ełku opatrzony znaczkiem ZEMu
teraz już będe wiedział :(
trzeba by to zdjagnozowac ,przez podlaczenie do kompa ,ale na poczatek mozesz zrobic reset kompa (przez odpiecie akumulatora na pare minut) i zobaczyc czy sie cos polepszy
pytanko - co robić z wyjcem?... tj. alarmem - pewnie daje się go jakoś wyciszyć przed operacja... a niemam dokumentacji :(
-
w syrenie masz miejsce na kluczyk ,ktorym mozesz ja wylaczyc na czas resetowania
-
w syrenie masz miejsce na kluczyk ,ktorym mozesz ja wylaczyc na czas resetowania
ano jest - faktycznie...
teraz jeszcze muszę znaleść ten kluczyk :(