FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: HIPEK w Maj 11, 2007, 21:14:34 pm
-
Ludzie niech mi ktoś napisze krok po kroku jak zdjać krzyżak segery mam zdjete i nie wiem co dalej poznaczyłem sobie wszytsko co i jak ma być złożone do kupy i stanąłem w miejscu i nie wiem jak sie do tego zabrać HELP!!
-
trzeba wybijać. nie potrafię ci opisać tej operacji i fotek nie posiadam.
-
Wymiana krzyżaków to najdurniejsza rzecz jaką robiłem. Robiłem, robiłem, i pojechałem w końcu na szrot po cały wał. Wyjąc to pikuś, ale włożyc nowe tak zeby łożysk nie rozwalić to mistrzostwo
-
daj mi krzyzak to bez najmniejszych problemow zaloze za pierwszym razem, juz zmienialem krzyzaki i nie mialem z tym najmniejszych problemow
-
oczysc te dolki w ktorych zanjdowały sie zawleczki połuż na ronym podłozu i bierzesz wybijak zastawaiasz z jednej strony i pukasz w łozysko az z drugiej strony ( przeciwnej) bedzie lekko wystawac drugie łozysko bierzemy opcegi lub klucz zaciskowy i wyciagamy łozysko. Po wyciagnieciu drugiego lozyska bierzemy zastawiamy wybijak w miejscu 2 Łozyska i przebijasz krzyżak na droga strone do oporu i wysiagasz te pierwsze łozysko i tak samo przy nastepnych trzeba postepowac
-
Wyciagasz zawleczki, rozwalasz miseczki i wydłubujesz krzyzak. Zalozenie nowego to dosc skomplikowana operacja- najpierw zaznaczasz na krzyzaku 1,2,3,4 i podpisujesz miseczki które musza trafic na to samo miejsce. Po zalozeniu nowych musisz scisnac miseczki za pomoca imadła i 2 duzych nakretek- powoli aby wycisnac powietrze i móc zalozyc pierscienie. Potem powtarzasz operacja. Pierwszy krzyzak najprawdopodobniej rozwalisz ale nic sie nie martw :) Przed załozeniem nowych krzyzaków dobrze jest przeszflifowac drobnym papierkiem otwory w wale aby zlikwidowac ewentualne zadziory które skutecznie uprzykrzaja zycie :wink:
-
Czy wał z takim luzem:
http://www.youtube.com/watch?v=h3nxRzz06KI
kwalifikuje się do wymiany krzyżaka?
O co chodzi ze sprawdzaniem luzu osiowego czopów krzyżaka? Czy nie jest tak że w zestawie z krzyżakiem dodane są odpowiednie pierścienie osadcze i nic nie trzeba mierzyć?
-
Odkręć końcówkę wału od końcówki wałka napędowego tylnego mostu i dopiero wtedy sprawdź luz na krzyżaku, chwyć lewą ręką wał, prawą końcówkę i pobujaj w rękach. Jeśli wyczujesz luz - to krzyżak kompletny do wymiany. Nie ma prawa być wyczuwalnego luzu na krzyżakach, bo przy wyższych prędkościach wał rozwali luz jeszcze bardziej i będzie całym samochodem wibrować.
Jeśli kręcisz wałem nieodłączonym od mostu, to 'zbierasz' nim luzy na wałku mostu napędowego, luzy na drugim krzyżaku i luzy pomiędzy przełożeniami pomiędzy sprzęgłami przesuwnymi biegów w skrzyni, luzy na przekładniach biegów skrzyni, luz zazębienia stałego skrzyni, itd...
To samo zrób z pierwszym krzyżakiem, choć z tego, co wiem, znacznie szybciej leci krzyżak tylny.
Przy okazji sprawdź też luz na wałku mostu. Wypadałoby go profilaktycznie dociągnąć (moment 175-225 Nm, najlepiej celować gdzieś w okolice 200 Nm).
Odkręć wał i dopiero wtedy sprawdzaj luzy na krzyżakach.
Pamiętaj, że po wymianie krzyżaków wału, warto go wyrównoważyć, bo inaczej luz może powstać od samej niewspółosiowości wału na nowym krzyżaku i pomimo sprawności nowego krzyżaka, samo niewyrównoważenie potrafi szybciutko krzyżak załatwić.
-
to co ci tam stuka na tym filmiku to nie jest luz z krzyżaka tylko odgłos przy zazębieniu się na skrzyni.
krzyżak najczęściej słychać przy ruszaniu -metaliczne puknięcie z okolicy mostu. lub podczas jazdy buda dostaje wibracji przy pewnych prędkościach lub w pewnym zakresie obrotów.