FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Michal22091983 w Maj 12, 2007, 14:20:52 pm
-
Dzisiaj przykre zdarzenie z poldkiem :cry: . Zaczęło się żarzenia kontrolki ładowania i STOP. Zgasł mi i kaplica już go nie mogłem uruchomić a kontrolka ładowania przy tylko włączonym zapłonie się nie świeci ( a powinna). Czy ta kostka na alternatorze to jest to o czym mówię? Można go wymienić bez wyjmowania alternatora. Ile to kosztuje?
Pzdr
-
jezeli uda Ci sie uruchomac samochod sprawdz jakie ma ładowanie miernikiem powinno byc cos koło 14V 14,4 takie jest najlepsze moze wymien akumlator na inny moze na nim zapali bo ten moze byc skonczony jak nie miał ladowania i jeźdzniłes n nim to sie rozładowal
-
Kumpel mnie z holował podładowałem akumulator i zapalił. To żarzenie kontrolki miałem dwa dni temu zaraz po uruchomieniu silnika ale gdy zwiększyłem obroty to zgasło i już się nie zaświeciła aż do dziś.
-
sprawdz ladowanie
kontrolka to lipa ,u mnie padl regulator ze szczotkami (jest zintegrowany) i kontrolki nie zapalal ,ani nie ladowal
kosztowal 40pln
-
Tak (http://i7.photoblog.pl/files/photos/C8/FE/3541987.jpg) najprawdopodobniej wyglada regulator napiecia u Ciebie, nowy kosztuje 23zł.
-
ja sie podepnę, jakie regulatory są dobre , bo do naszych mozna kupic APE , POLMOT ,
i jeszcze kilka rzemieslniczych, a bosch robi takie bez szczotkotrzymacza??? bo wiem ze bosch robi tez regulatory ktore są ustawiane na 14,6 V taki by mi pasował :) pozdro
-
są. elektryk niedawno przerabiał w skodzie moich starszych. tam był razem ze szczotkami a on jakoś przekombinował i przykręcił obok drugi wlasnie BOSH. efekt jest taki że z 13.5v wzrosło do 13.8v po 2 miesiącach jest 13V przy 2000 obr/min. gość rozkłada ręce i nie wie o co chodzi
-
I jeszcze jedno pytanie czy jesli to regulator ze szczotkami da sie to wymienic bez wykrecania alternatora?
tak
-
jak bylo 9V na akumulatorze to klapa. glebokie rozladowanie akumulatora prowadzi do jego "zniszczenia" po takim wyladowaniu powinies go ladowac b. malym pradem przez jakies 12-15h. zeby go z powrotem doladowac.
-
12-15 godzin to sie laduje normalnie
malym prawdem powinno sie ladowac CONAJMNIEJ 24 godziny.
-
regulator i szczotki mozna wykrecic bez wyciagania alternatora ale zaleca sie jego wyjecie i rozebranie przy okazjii i wyczyszczebie komutatora oraz sprawdzenia lozyska jest to 15 minut roboty dluzej a naprawde sie oplaca lepiej wyczyscic i przedmuchac niz pozniej placic za wymiane jego podzespolow koszt regulatora wacha sie ok 60zl i nie zapomnijcie o sprawdzeniu diud prostowniczych sa trzy tez mogla sie jakas przepalic i wcale to nie bedzie regulator
[ Dodano: 01 Cze 2007 21:18 ]
diody stoja ok 100 sa juz wlutowane w plytke ktora sie wymienia jako calosc
-
nie zapomnijcie o sprawdzeniu diud prostowniczych
diod !