FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: kamilkropka w Maj 15, 2007, 21:13:03 pm
-
Witam
Trochę trudno to opisać ale spróbuje :) (POLONEZ 92r)
Od ok tyg mam problem. Kiedy podczas jazdy nacisnę pedał hamulca czuje na początku lekki opór. Podczas tego oporu spadają obroty silnika (samochod wtedy jeszcze nie hamuje). Kiedy naciskam dalej pedał opór ustępuje i następuje właściwe hamowanie (obroty wrcają do normalnej wartości)
Zauwazylem ze jak nieraz pare razy tak lekko jakby podpompuje pedał to ten poczatkowy opór jest troszkę większy.
Ten opór to może jakięs zacinanie ?? Boję się że kiedyś zaatnie sie cąłkiem i nie bede miał hamowania.
Sprawdzałem i na postoju jest podobnie. Kiedy na poczatku naciskam na pedał to spadają obroty a z okolicy serwa słychać syczenie. Nie wiem czy tak powinno być.
Nie wiem czy może to być wina serwa czy pompki, a może coś innego.
Pozdrawiam
-
serwo masz dziorawe
a to ze na poczatku skok pedalu jest wiekszy ,a jak sie podpompuje mniejszy - to zapowietrzenie ukladu
-
serwo masz dziorawe
a to ze na poczatku skok pedalu jest wiekszy ,a jak sie podpompuje mniejszy - to zapowietrzenie ukladu
W 100% zgadzam się z przedmówcą. Serwa raczej nie naprawisz (ja bynajmniej nie mogę dostać zestawów naprawczych a wiem że były) wiec trzeba wymienić na sprawne. Potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy - dobra okazja by zmienić płyn na nowy.
-
serwo masz dziorawe
a to ze na poczatku skok pedalu jest wiekszy ,a jak sie podpompuje mniejszy - to zapowietrzenie ukladu
W 100% zgadzam się z przedmówcą. Serwa raczej nie naprawisz (ja bynajmniej nie mogę dostać zestawów naprawczych a wiem że były) wiec trzeba wymienić na sprawne. Potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy - dobra okazja by zmienić płyn na nowy.
No to ładnie :) jakiś m-c temu zrobiłem hamulce tzn czyszczenie tłoczków, nowe uszczelniacza, płyn.
Zauważyłem też że przy lewym tylnym kole mam jakis wyciek płynu. Tzn chyba z odpowietrznika.
Czy to też może być przyczyną takiego zacinania, oporu na początku
Czy serwo ie można wymienić bez spuszczania płynu??
Nigdy tego nie robiłem więc prosze się nie śmiać dopiero się uczę :)
Pozdrawiam
-
tak ,serwo wymienisz bez spuszczania plynu
-
Jeśli miałes yciek płynu z odpowietrznika lub tłoczka to raczej na pewno masz zapowietrzony układ. Więc wymien serwo a potem odpowietrz.
-
Zgadza się. Była to wina serwa. Dzis wymienilem i faktycznie nie trzebabylo spuszczac plynu z ukladu.
Dzieki za podpowiedz.
-
przejawem syczenia i spadek obrotow to najczesciej dziurawy waz dochodzacy do serwa. sprawdz dokladnie, lekka nieszczelnosc i skacza obroty, jak dziurawy to slabe i syczy, jesli byly by zapowietrzone palila by sie kontrolka