FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ochroniarz w Maj 21, 2007, 18:16:45 pm

Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: ochroniarz w Maj 21, 2007, 18:16:45 pm
Witam,
mam taki problem który nie daje mi spokoju, na wolnych obrotach bez włączonych świateł mam ładowanie 14,4 V, tak samo i na wyższych obrotach. Jednak kiedy włącze światła, ładowanie na wolnych obrotach (ok. 1000) spada do 12, dopiero powyżej 1500 obrotów ładowanie wskakuje na 14 V, a jeśli załączy mi się wentylator od chłodnicy, to Voltomierz na wolnych obrotach pokazuje 11,5 V a na obrotach powyżej 1500, pokazuje 13,5 V. Tutaj pytanie, czy tak powinno być, jeśli wszystko jest dobrze, to czy nie trzeba doładowaywać akumulatora co jakiś czas ?
Dodam, że wymieniłem regulator napięcia i dalej jest tak samo. W sklepie gdzie kupowałem akumulator, sprzedawca powiedział, że wszystko jest ok i że ładowanie sprawdza się przy 2000 obrotach bez włączonych świateł, powinno być wtedy około 14,4 V, natomiast przy włączonych dodatkowych odbiornikach typu światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, ładowanie może spadać. Jakoś mi to nie daje spokoju czy dobrze mnie poinformował, więc proszę o pomoc, czy faktycznie tak powinno być ?
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: gucio w Maj 21, 2007, 22:38:56 pm
moim zdaniem jest ok.
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 22, 2007, 09:13:19 am
Jeśli masz alternator 45A to może tak być. Przy takich obrotach nie ma odpowiedniej wydajności prądowej. Co ładowania to raczej  nie trzeba. Chyba że jeździsz odcinki po kilkaset metrów w korkach.
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: txxxx w Maj 26, 2007, 12:21:04 pm
ja u siebie mialem podobnie na wl swiatlach ladownie ok 12, na wyl, ok 13,5
mialem uszkodzony regulator napiecia i uzwojenie, teraz mam altern od mirafiori tyle ze mial uzwojenie w dobrym stanie, zostal wymieniony regulator napiecia i szczotki, i jest ok, ladownie na wl swiatlach jest ok 14v, niewiele wiecej na wylaczonych.
pozdro
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: ochroniarz w Maj 27, 2007, 23:19:04 pm
Cytat: "txxxx"
ja u siebie mialem podobnie na wl swiatlach ladownie ok 12, na wyl, ok 13,5
mialem uszkodzony regulator napiecia i uzwojenie, teraz mam altern od mirafiori tyle ze mial uzwojenie w dobrym stanie, zostal wymieniony regulator napiecia i szczotki, i jest ok, ladownie na wl swiatlach jest ok 14v, niewiele wiecej na wylaczonych.
pozdro

Ty masz zupełnie inne objawy, tak jak napisałem wcześniej, regulator wymieniłem i dalej tak samo, czyli tylko brak ładowanie na małych obrotach i włączonych swiatłach, jeśli światła wyłączone wszystko ok. jeśli światła włączona a obroty są powyżej +/- 1500 też ładownanie ok.
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 30, 2007, 00:59:59 am
moze szczorki sie koncza? ladowanie powinno byc niezalezne od obrotow. moze kupiles lipny regulator napiecia magneti - marelli ??
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: ochroniarz w Maj 30, 2007, 17:15:10 pm
Cytat: "jimorrison#1921"
moze szczorki sie koncza? ladowanie powinno byc niezalezne od obrotow. moze kupiles lipny regulator napiecia magneti - marelli ??

szczotki też wymieniłem, jeśli chodzi o regulator, poza kupieniem, pozyczyłem od kolegi jeszcze inny, za każdym razem jest to samo.
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: Arkady w Maj 30, 2007, 22:25:29 pm
A czy mierzysz napięcie na zaciskach akumulatora?
Ja miałem podobne objawy był słaby styk na rozruszniku (kabel z alternatora idzie do aku przez rozrusznik)
Tytuł: Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach
Wiadomość wysłana przez: ochroniarz w Maj 31, 2007, 07:11:21 am
Cytat: "Arkady"
A czy mierzysz napięcie na zaciskach akumulatora?
Ja miałem podobne objawy był słaby styk na rozruszniku (kabel z alternatora idzie do aku przez rozrusznik)

miernik podłączyłem do bezpiecznika i masy, tak, bym mógł obserwować ładowanie w czasie jazdy. Sprawdzałem wcześniej, miernik podłączony czy to do zacisków, czy moim sposobem nie robi różnicy. Jeśli chodzi o rozrusznik, to miałeś cały czas słabe ładowanie, czy tylko na wolnych obrotach przy tych słabych stykach przy rozruszniku ?