FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: gaddss w Maj 22, 2007, 23:00:05 pm
-
witam
mam taki problem. Przy większych prędkościach z przenich kół wydobywało się głośne dudnienie. okazało się że jest duży luz na kołach, i to jest powodem tych odgłosów. pomyślałem że to łożyska, ale po wizycie u mechanika okazało się że to wspornik układu kierowniczego (łożyska wykluczone). Po jego wymianie luz się zmniejszył ale nadal jest. Rzekomo może to być luz na przekładni kierowniczej...? na dodatek przy szybkim i krótkim kręceniu prawo-lewo słychać stukanie w lewym kole (tam gdzie jest przejkładnia) noi chciałem zapytać czy jest to prawdopodobne? i i ile tak mniej więcej taka przekładnia może kosztować, i czy opłaca wynieniać na używaną..?
proszę o jakiekolwiek wskazówki
pozdrawiam
p.s. poldek z silnikem - 1.9D - jakby to miało znaczenie
-
zmien mechanika na takiego ktory bedzie w stanie okreslic gdzie wystepuje luz
to naprawde trywialna sprawa ,w ostatecznosci trzeba uniesc przod i zdjac przednie kola by obadac gdzie jest luz
i nie daj sie naciagac na bezsensowne wydatki
-
jak to luz na przekładni to sprubój skasować go nakrętką z góry na przekładni, może to ci tłłucze sforzeń górny albo dolny to wymień to jak najczybciej. W każdym razie diagnostyka zawieszenia w polonezie jest tak prosta jak budowa cepa.
-
najśmieszniejsze jest to że auto było właśnie podniesione i zciągnięte koła bo wymieniałem tarcze i klocki. i gość i tak nie potrafił zlokalizować luzu. spróbóje jak kolega mówi a potem może wymiana sworzni. a jak bym się z tym ociągał to czy by to groziło..?
-
zalezy co masz wyrobione
jak to luz na przekladni to grozi tylko wiekszym namachaniem sie kierownica ,ale jak masz duzy luz na sworzniu to z czasem moze sie rozpasc
-
Pojedź na stacje diagnostyczną, ja tak robie jak coś nie gra. Wezmą ci samochód na trzęsawkę i zlokalizują ci luz, zapłacisz ze 20 zł albo za free i problem z głowy.
-
mi tez przekładnia stukała przy gwałtownym kreceniu prawo-lewo ( zwłaszcza na skręconych kołach ) - naprawa była prosta - wystarczyło wymienić na przekładnie ze wspomaganiem ;)
-
no tak penie trzeba będzie zrobić i wtedy wszystko wyjdzie.
_______________________________________________________
a ile taka przyjemność kosztowała..? znaczy sama przekładnia..? i czy trudno to wymienić..? no bo wiadomo jak wspomaganie to węże, zbiorniczki, płyny, pompy itp :)
czy wystarczy wymienić na przekładnię ze wspomaganiem ?
-
Sama przekładnia to koszt koło 80 zł, kompletna wspoma koło 250. U Ciebie mogą być większe przeboje, ja nie wiem co jest inne w 1.9 (albo pompa cała, albo jej mocowanie albo coś - nie przyglądałem sie dokładnie).
Ale nie rozumiem ostatniego pytania - chcesz samą przekładneie od wspomy dać? Zły pomysł. Ona jest smarowana wyłącznie przez olej w układzie wspomagania, więc możesz ją zatrzeć na sucho.
-
czyli trzeba było by zamontować cały układ wspomagania..? a można coś taigo kupić z rozbiórki i czy to coś warta.
-
Luz na przekładni grozi zablokowaniem kierownicy w maksymalnym skręcie. Odradzam kasowanie luzu nakrętką jak przekładnia jest mocno zjechana i nie kręcić do oporu.
-
o kurcze :) czyli szybka wymiana sie kłania. a czy opłaca się zakładać używkę..? czy raczej nie ?
-
jak się trafi dobra używka to brać
mnie się taką udało kupić za 50 zł przekładnię w ekstra stanie, żadnych luzów, wycieków,chodzi płynnie
a za nową dać 200 złociszy to przecież troche kasy jest :wink:
pozdro
-
a na co zwracać szczególna uwagę przy kupnie takiej używki..? bo wiadomo że wycieków może nie być za bardzo widać, bo przeważnie wymontowane części są czyszczone.
-
jak kupowałem swoją przekładnię to było widać że nie czyszczona była koleś przy mnie odkręcił korek i był w niej olej.
JAk się okazało z 10 przekładni (które mieli złomiarze na placu ) tylko ta jedna nadawała się do jazdy.
W czasie kupna należy zwrócić uwagę na łatwośc krecenia wałkiem (tym co jest od kolumny kierownicy)
również zwróć uwagę na to, czy jest luz gdy ręką zablokujesz wąs przekładni
( niestety jest to metoda nie dokońca prawidłowa bo jak założysz do auta to na kole ten luz może być większy niż się wydawało przy kupnie)
możesz także zablokować wałek i próbować ruszać "góra -dół" wąsem od przekładni
powyższe metody dają oczywiście tylko przybliżony obraz stanu tego ustrojstwa
reszta wyjdzie w "praniu" :mrgreen:
-
[...]
również zwróć uwagę na to, czy jest luz gdy ręką zablokujesz wąs przekładni [..]
No bez jaj, takim sposobem niczego się nie dowiesz raczej. Prócz tego że jak luz jest w ręku to przekładnia na złom sie nadaje od dawna.
-
no tak, czyli może tak być ż w wstępnych oględzinach ni będzie widaż zadnych wad apo założeniu totalny złom, nie wart grosza....?
-
Cyneq#1748 nie wiem jak u ciebie w okolicy są zaopatrzone szroty, bo
akurat u mnie na pobliskim szrocie stoją takie maszyny z których ciężko wytargać dobrą przekładnię nad którą można by się jeszcze zastanawiać czy brać, bo w większości są to takie rozklekotane złomy,że nie ma z czego wybierać poprostu :?
-
w okolicy jest kilka szrotów na których do poloneza i fiata 126p nie brakuje cześci, ale myślę że znalezienie czegoś sensownego nie będzie takie łatwe :) ale... szukajcie a znajdziecie :)