FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: bitbox w Maj 25, 2007, 13:53:24 pm
-
Witam. Mam taki problem: po zgaszeniu silnika podnosi mi sie płyn chłodzący w zbiorniku i wylatuje korkiem. zmieniłem termostat i to samo. nie jest to wina uszczelki pod głowicą bo nie widać żadnego bulbonienia w zbiorniczku. na włączonym motorze wszystko jest ok, oba wiatraki działają i włączają sie w pore, no a jak zgasze to wiatrak chodzi z 5s gaśnie i w tym czasie poziom płynu idzie w góre i wylewa się. dziwne bo temperatura ma niewiele ponad 90. wszystko sie zaczeło w upały :( co to może być?
-
to ze nie ma "bulbonienia" w zbiorniku nie oznacza, ze to nie moze byc walnieta uszczelka.
-
U mnie tez tak jest jak chodzi i ma ponad 90 stopni płynu prawie nie ma w zbiorniczku a jak zgasze to jest z połowa ??
-
w oleju nic nie 'przybywa' to chyba nie jest to wina uszczelki
-
tak u mnie to z 3cm podnosi się
-
myślałem że jak płyn będzie do minimum to jak sie podniesie nie będzie sie wylewał, ale niestety też sie wylał i to sporo ok 1L , a jak byłby dolany do max to wtedy 2L wylewa sie. mój mechanik nie ma pojęcia co to może być... POMOCY!!!
-
Mój ojciec miał podobny problem w opelku astrze - co chwila wywalał płyn - wymienili termostat , przepłukali chłodnicę i cały układ, sprawdzili wszystko i wyglądało ok.
Efekt ten sam - gasisz silnik, wentylator się wyłącza a tu psssss z korka ze zbiorniczka.
Ktoś wreszcie tak przypadkiem podpowiedział żeby wymienić korek w zbiorniczku wyrównawczym - tam są takie 2 zaworki - po wymianie korka problem ustał..............
W nowych poldkach jest układ chłodzenia działający na takiej samej zasadzie więc spróbuj wymienić korek.
-
w oleju nic nie 'przybywa' to chyba nie jest to wina uszczelki
troszke sie powtorze. :mrgreen:
to ze oleju nie przybywa nie oznacza, ze uszczelka jest dobra. :wink:
-
to ze nie ma "bulbonienia" w zbiorniku nie oznacza, ze to nie moze byc walnieta uszczelka.
A jak jest bulbonienie to znaczy ze uszczelka na 100% walnieta?
-
Lupo, z tego co wiem, tak.
no chyba, ze gaz sie dostaje do ukladu chlodzenia ;) ostatnio w warsztacie ktorym robie, byl citroen evasion (taki rodzinny minivan). mial jakas instalacje gazowa wloska czy francuska. bez parownika. rura (stalowa czy jakas tam) od gazu byla poprowadzona w srodku weza od ukladu chlodzenia :roll: . i mu walil gaz do ukladu chlodzenia :shock: :shock: wywalalo plyn ze zbiornika (jak gejzer) i bulgotalo w nim jak by sie woda gotowala. :mrgreen: :mrgreen: odloczylo sie gaz i bylo ok.
-
święty jesteś święty!!! zmieniłem korek i wszystko ok!!! w tym starym korku cały środek sie kręcił i ruszał i pewnie nie trzymał wogóle ciśnienia. nowy jest sztywniutki w środku i płyn w zbiorniczku sie wogóle nie podnosi, ogólnie to temperatura jest wyższa ale nie dochodzi do 130. jakłbym mógł kolego święty to bym Ci duże piwo postawił schłodzone :D
-
-Marcin- no to mnie zmartwiles.. Bo ja mam tak ze jak sie zatrzymam i odkrece korek to woda idzie mocno do gory, potem troche opada i caly czas bulboni jak zagotowana woda w garnku....
-
Cieszę się że mogłem pomóc - ale wiem że ojciec trochę nerwów stracił zanim doszedł do tego. Co do browarka to może będzie kieeeeeedyś okazja :P
-
-Marcin- no to mnie zmartwiles.. Bo ja mam tak ze jak sie zatrzymam i odkrece korek to woda idzie mocno do gory, potem troche opada i caly czas bulboni jak zagotowana woda w garnku....
Czy to ie jest normalny efekkt że płyn sie podnosi na goracym silniku przy odkręceniu korka?
-
bulgotanie po odkreceniu korka to normalny efekt (spada cisnienie i woda zaczyna wrzec )
-
mi tam nic i nigdy nie bulgocze.
ale jak bulgocze na pracujacym silniku i zakreconym korku to uszczelka sajonara.
a to ze wywala plyn przy odkrecaniu korka to pewnie przez to, ze wysysa (podcisnienie?) plyn gdy cisnienie sie wyrownuje. nie wiem czy tak jest naprawde, to moja teoria :mrgreen:
-
Zgadza się. To normalne, że wypycha płyn po odkręceniu korka.
-
U mnie na odwrót płyn mi wygania ze zbiorniczka na pracującym silniku a jak ostygnie to sie zmniejsza oczywiscie wtedy w chłodnicy brakuje. Dodam że są bąbelki w zbiorniczku po odkręceniu korka zbiorniczka ale jak odkręce od chłodnicy znikają ??
-
Wzrost poziomu płynu na gorącym silniku jest normalny. Płynu powinno być tyle żeby na zimno nie było poniżej "min" a na gorąco powyżej "max"
-
tylko ze u mnie podchodzi pod sam korek a jak zimny to jest minimum
[ Dodano: 09 Cze 2007 16:25 ]
Wymieniłem dziś korek od chłodnicy i niby nie ma problemu ze zbiorniczkiem ale jak odkręce korek od chłodnicy płyn z dużym ciśnieniem wylatuje do góry