FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: marcinmk2 w Czerwiec 04, 2007, 12:09:27 pm
-
Witka mam problem (kolejny) z moim poldroverem a mianowicie podczas jazdy nagle zapala się kontrolka akumulatora i silnik gasnie tzn. wygląda to tak że gasnie razem ze spadającymi obrotami nie mam możliwości dodania gazu.Zdaża mi się to coraz częsciej dodam że nie ma żadnych problemów z ponownym uruchomienie go.
Wiecie co to może być?
-
Ostatnio zdarzyło mi się to samo, myślałem,że stacyjka, rozebrałem ją, wszystko było niby dobrze. Dodatkowo mój czasem odpalił i natychmiast zgasł, potem usłyszałem włączającą się pompę paliwa, a że niedawno malowałem komorę i miałem rozłączone wszystkie wtyczki, a potem problem ze złączem na prawym błotniku(przez niego podłączona jest właśnie pompa) i z włącznikiem uderzeniowym, to problem się rozwiązał. Dodatkowo sprawdziłem, po zgaśnięciu, świece, były suche, więc problemem jest brak paliwa. Tobie też po zgaśnięciu radzę obejrzeć świece. Mój jak gasnął, to tak stopniowo, obroty powoli spadały, do ok 500, a potem to już do 0. Dokładnie tak samo silnik reaguje na załączenie włącznika uderzeniowego(żeby sprawdzić wystarczy uderzyć w niego np śrubokrętem, wtedy się rozłączy obwód)
-
Czy objaw występuje zawsze czy tylko na ciepłym silniku. Czy odpalić można od razu po zgaśnięciu.
U mnie zaczął gasnąć na ciepłym i robił wolne 5min. jak padał PWK. Po wymianie problem znikł...
Sprawdź czy masz iskrę po zgaśnięciu.
NO i oczywiście koniecznie skontroluj wszystkie wtyczki.
-
U mnie było to samo. Gasnął bez ostrzeżenia, po czym można było go normalnie odpalić. Później objaw się nasilał i w miarę nagrzania nie dało się jechać autem. Obawiam się, że czeka cię wymiana czujnika PWK.
P.S. W intercarsie nowy 130zł.
-
no ale np u mnie nie ma paliwa, zapali i po sekundzie zgaśnie, a świece suche. Kiedyś jak nie odpalał i była to przyczyna braku iskry świece były mokre. Też u siebie podejrzewałem koniec żywota czujnika położenia, ale to jeszcze chyba nie teraz :P
[ Dodano: 2007-06-04, 22:13 ]
Jeszcze raz zobaczyłem i wygląda to nieciekawie. Gaśnie od spadku napięcia. Jak mu włączę długie+halogeny i jeszcze stopy, to gaśnie. Coś się zrobiło, że przy dodaniu gazu świeci kontrolka od prawego kierunku, mruga kontrolka od klocków(zresztą z nią miałem już dłużej problem, właśnie przy prawym kole), obrotomierz spada do zera, potem(po chwili)gaśnie silnik i załącza się pompa paliwa na 3 sekundy i krokowiec sobie hałasuje :? . A wszystko przez to,że zachciało mi się malować komorę... :? Ale źródło potencjalnej usterki zlokalizowane, jest gdzieś na prawym nadkolu :P
-
Jeszcze nie zdażyło mi sie to na zimnym silniku a co do odpalania to jak napisałem nie ma żadnego problemu z ponownym odpaleniem go.
No nic zaczne od wtyk.Skontroluje to wszystko co może być związane z moim problemem i będe dalej szukał jak nic nie znajde
-
nie zaszkodzi tez jak posprawdzacie wszystkie masy, ja tez bardziej sklaniam sie ku czujnikowi PWK
-
Sorry że pytam ale co to za czujnik PWK?
-
Położenia Wału Korbowego
-
Odgrzeję "kotleta" :) W swoim Poldoroverze mam taki problem, że podczas jazdy, na zagrzanym już silniku, wciskając sprzęgło, chcąc zmienić bieg silnik traci obroty i gaśnie. Nie mam problemów z ponownym odpaleniem. Jak się zatrzymam i zapalę to muszę go dobrze "przegazować" żeby ponownie nie zgasł. Przy zimnym silniku trzyma dobrze obroty i zaczyna gasnąć jak się nagrzeje i zazwyczaj jak jest rozpędzony. Do wymiany CPWK?
-
Tylko w czasie jazdy taki problem ? Na postoju po przegazówce nie gaśnie ?
-
Tak. Tylko podczas jazdy. Jak go przegazuję na postoju to utrzyma obroty.
-
Jak hamujesz na luzie też gaśnie? Jeśli tak to pompa może się kończyć.
-
Nie nie. Jak hamuje na luzie to nie gaśnie. Po za tym nie ma różnicy czy jadę na benzynie czy na LPG.
-
Jaka masz instalacje gazową?
-
BRC czy jakoś tak.
-
Która generacja ? Jakis komputerek tym steruje ? Może komp mysli że ma hamować silnikem i gaśnie na luzie. Podciśnienie do kompa podpiete ?
-
To będzie II generacja. Do sterowania jest osobny komputer/sterownik. Przewód od podciśnienia jest prawidłowo podłączony do komputera.
-
A sterownik gazu ma swój własny map sensor ?
-
Nie ma. A czy sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego? Bo mam na podmianę tylko nie jestem pewien tego czy stara będzie chciała się odkręcić...
-
Nie ma. A czy sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego? Bo mam na podmianę tylko nie jestem pewien tego czy stara będzie chciała się odkręcić...
Na benzynie to sondę możesz odpiąć i zobaczyć czy się coś poprawi.
-
Po kilku nieudanych próbach odkręcania bardzo mocno zapieczonej sondy lambda, zrezygnowałem z jej wymiany. Pojechałem do znajomego i podpięliśmy Poldka pod komputer. Sonda momentami pokazywała słabszą reakcje, ale ogólnie nadaje się jeszcze do użytku, więc jej wymiana prawdopodobnie nic by nie dała. Chcąc jednak żeby zagrzany samochód mi nie gasł, podniosłem mu obroty na śrubce przy silniczku krokowym. Na zagrzanym silniku, przed podniesieniem miał ok. 500 obr., co zdecydowanie było za mało. Ustawiłem około 800-900 i przestał gasnąć. Tylko na zimnym silniku są również delikatnie wyższe obroty 1100-1200, ale stałe i nie falują więc póki co można powiedzieć, że jest ok.
-
Ustawiłem około 800-900 i przestał gasnąć. Tylko na zimnym silniku są również delikatnie wyższe obroty 1100-1200, ale stałe i nie falują więc póki co można powiedzieć, że jest ok.
Bo tak ma być...