FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: vox+241 w Czerwiec 13, 2007, 23:44:53 pm
-
Podczas ruszania z niższych obrotów i powolnym puszczaniu sprzęgła zaczyna drgac samochód. Jest to cos z układem napędowym. Sprzęgło i docisk jest nowe i nie dawno sprawdzane przy zdejmowaniu skrzyni, wał nie ma luzów, krzyżaki okej. Podpora ma z rok, ale nie widac zeby było coś nie tak z nią.Poduszki silnika też ok. Dzieje się też tak jak np. zerwie przyczepnośc na jakimś piachu i koła nie mogą złapac przyczepnosci( np podjazd pod górkę na piachu). Nie mam pomysłów co to może byc.
-
Tuleje gumowo metalowe resorow.
-
sprzeglo nierowno bieze?? i tez bedzie szarpac, przez neta trudno zdjagnozowac:), przyjedz do Markuszowa cos wymyslimy:)
-
podnieś samochód, solidnie go podeprzyj, uruchom silnik i włącz 1. delikatnie operując gazem i hamulcem posłuchaj co i gdzie słychać. najlepiej mieć pomocnika który to będzie robił, a ty - posłuchasz. można taką próbę zrobić na każdym biegu.
-
mialem podobne objawy, oddalem auto do mechanika z innej okazji a przy odbiorze powiedziano mi ze musieli tez wymienic niejakie "sprzegło elastyczne wału" (cholera jednak wie co to jest bo nie moglem sie doszukac nigdzie w necie), mechanik powiedzial ze powinno mi sie tak czasem robic (jak opisales) przez ten element, potwierdzilem tak faktycznie bylo. Objaw znikl po tej wymianie.
-
To sprzeglo elastyczne to nic innego jak gumowy element laczacy wal ze skrzynia
-
VOX mialem to samo i wlazlem na kanal pod autko i co sie okazalo........krzyzaki i podpora walu sie zsypaly............. wymien to wszysko na nowe 2xkrzyzaki i 1x podpora walu i zobaczysz jak bedziesz smigal...........POZDRAWIAM
-
No i da sie to zrobic na parkingu - wystarczy jedna osia wjechac na kraweznik. Przerabialem juz demontaz walu i wymiane krzyzaka to wiem :)
-
JAGOS, kurcze ale to jest prawie nowe :P i nie wyczuwałem luzów. Zobaczę jeszcze raz.
Tuleje gumowo metalowe resorow.
w jaki sposób miałoby to powodowac takie objawy??
-
Nie wiem jak to moze powodowac takie objawy, ale to jest jedyna rzecz u mnie rozwalona i skutki sa identyczne jak u ciebie, najbardziej to czuc w chwili gdy kola straca przyczepnosc, np na mokrej trawie....
Krzyzaki 100% sprawne, podpora wału też, sprzegło gumowe przy skrzyni tez... tylko tuleje sa rozwalone u mnie.
-
Stingerek, hmm, to może rzeczywiście, a jak wolno puszczasz sprzęgło przy cofaniu gdzieś nie masz drgań?
-
Nie zaleznie od tego czy do przodu czy do tylu.... jak baaaardzo powolutku puszczam sprzeglo to na moment przed tym jak złapie i autko zaczyna powoli sie turlać to czuć szarpanie... właściwie to ułamek sekundy przed tym zanim zacznie sie turlac...
Wczoraj na kanale sprawdzilem jeszcze jedna rzecz... te wsporniki (drazki reakcyjne ? stabilizatory ?) ktore sa przykrecone do mostu z gumowymi tulejami , to jeden z nich jest uszkodzony, tzn lata po tej gumie jak chce.
-
jeszcze jedna rzecz... te wsporniki (drazki reakcyjne ? stabilizatory ?) ktore sa przykrecone do mostu z gumowymi tulejami , to jeden z nich jest uszkodzony, tzn lata po tej gumie jak chce.
no to napraw i sprawdź gdyż taki luz da taki problem jak piszesz !
-
jeszcze jedna rzecz... te wsporniki (drazki reakcyjne ? stabilizatory ?) ktore sa przykrecone do mostu z gumowymi tulejami , to jeden z nich jest uszkodzony, tzn lata po tej gumie jak chce.
no to napraw i sprawdź gdyż taki luz da taki problem jak piszesz !
ja na pewno aż tak nie mam rozwalonej, ale przy najeżdżaniu tyłem na jakiś próg jest wyczuwalne bujanie na boki tyłem więc pewnie też mam to do wymiany. Dziwi mnie to że te drążki mogą być przyczyną tych drgań.
-
Witam, zmuszony jestem podpiąć się pod ten temat ponieważ i mnie taka usterka dręczy juz od dłuższego czasu. Mianowicie podczas jazdy na sprzęgle lub ruszaniu , szczególnie z niskich obrotów, niemiłosiernie drga układ napędowy. Objawia sie to silnymi ruchami lewarka zmiany biegów na boki oraz wręcz głośnym "waleniem" układu napędowego. Moje pierwsze podejrzenie padło na tuleje metalowo-gumowe drążków reakcyjnych, gdyż miały luzy lecz ich wymiana nie wniosła poprawy. Krzyżaki wydają się być ok, poduszka skrzyni również. Nie jestem pewien co do poduszek silnika oraz podpory wału, gdyż nie bardzo wiem jak sprawdzić ich zużycie. Dodam najważniejszą rzecz jakieś poł roku temu zmienialem tarcze sprzęgłową wraz z łożyskiem lecz docisk pozostał ten sam. Ale wszystko chodziło jak należy. Czy macie Panowie jakieś sugestie, może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać. Z góry dzieki za odpowiedz, pozdrawiam.
-
jakieś poł roku temu zmienialem tarcze sprzęgłową wraz z łożyskiem lecz docisk pozostał ten sam.
w tarczy sprzęgłowej są sprężynki -tłumik drgań skrętnych jeśli się wybiją to będą takie objawy /docisk też może mieć defekt spręzyny centralnej i będzie szarpać - bez oględzin eliminujących inne podzespoły się nic nie dowiemy więcej !!!
-
Witam panowie!!.Chciałbym również podłączyć się do tematu,poczytałem dość sporo na forum ale nie odpowiedziałem sobie na swoje wątpliwości.Mam plusa 98r 1,6GSI moim problem są oczywiście wibracje w przedziale 70-120km/h. Wykluczam opony-wymieniłem je razem z felgami,wykluczam też most wymieniłem dziś cały bo stary już wył niemiłosiernie,a co do wibracji wydaje mi się ze pojawiły się po wymianie tylnego krzyżaka czyli tego przy moście,przednie nie był zmieniany wał od nowości raczej nie był demontowany,podpora jak i sprzęgło nie wskazuje na zużycie tzn żadnych pęknięć ani specjalnych luzów.Czyli wymieniłem krzyżak przy moście i tu mam pytanie czy tam ma znaczenie jak co ustawić? Pozatym gdy samochód jest na windzie i włączę bieg widać że wał nie chodzi równo przy samym moście czyli tam gdzie wymieniałem krzyżak-czy jest możliwość że skrzywiłem ten talerzyk który przykręca się do mostu bo przy demontażu nie mogłem z niego wybić krzyżaka był tak zapieczony.Przedewszystkim zastanawiam się czy jest dopuszczalne bicie w tym miejscu widoczne gołym okiem????? Pozdrawiam!!
-
Źle złożyłeś wał lub go skrzywiłeś podczas wybijania krzyżaka, nie są dopuszczalne bicia wału a tym bardziej widoczne gołym okiem.
-
Tak wymiana wału zdecydowanie pomogła!!!!!!! :D
-
Ja mam chyba skrzywiony wał po wymianie krzyżaka. Raczej delikatnie bo wibracje są lekkie, najmocniej w okolicy 60km/h (czuć od 50 do 70). Czy samo wyważenie pomoże? Bo wymiana wału w poldofordzie to nie taka prosata sprawa... trzeba mieć na co wymienić.
-
e_gregor#1917 gdzie Ci bije wał w którym miejscy ??? Jak przy lewarku to mogłeś albo źle złożyć wał, albo zruszyłeś podporę wału i wał nierówno w niej chodzi. Połóż rękę na tunelu obok lewarka zmiany biegów a wyczujesz czy podpora ma drgania.
-
Możliwe ikwus. W sumie problem zaczął sie gdy pojechałem do mechanika z powodu innej usterki. Miałem walenie (jakby tłumik) przy ruszaniu oraz dziwne brzęczenie z okolic skrzyni jak wrzucałem na luz przy prędkosci >80km/h. chciałem żeby mechanior wymienił mi krzyzak, podporę wału oraz łacznik met-gum. Zrobił to a po roboocie było tylko gorzej :( Doszly te wibracje. Okazało się że przyczyną walenia przy ruszaniu były poduszki silnika (wygladały ze są ok), a brzęczenie na luzie ustało... po dolaniu oleju do skrzyni biegów. Ford podaje że wchodzi tam 1,25l l oleju - mi brakowało niecałcyh trzech setek.
-
Wydaje mi się że jakiekolwiek wibracje w Polonezie jeśli WYKLUCZYMY KOłA- bo to jest podstawa pochodzą tylko i wyłącznie od wału napędowego!!!
-
Mam nadal ten problem mimo że wymieniłem te drążki reakcyjne odrazu jak napisaliście. Oprócz tego na ostrym łuku np. w lewo jak jest wybój to zdarza się że w okolicach skrzyni biegów słychac głośny trzask jakby zaciągnięcie ręcznego jak te zapadki przeskakują( podobny dźwięk) Macie jakieś pomysły. I powtórzę że to nie poduszki pod silnikiem , podpora i krzyżaki.
-
ej vox#241, a to moze nie napiernicza ci wydech po prostu o bude albo o wał? wszystkie wieszaki są na miejscu?
chociaz z drugiej strony bardziej by moglo walic przy zakretach w prawo (wydech o wał).
-
to nie wydech
-
a tą poduchę pod skrzynią wymieniałeś :?: :wink:
-
a tą poduchę pod skrzynią wymieniałeś :?: :wink:
nie...