FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Dzakart w Czerwiec 17, 2007, 14:30:30 pm
-
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odp na dręczący mnie problem... Korek wlewu oleju został przez poprzedniego właściciela dosłownie ściety, zrównany z poziomem skrzyni, praktycznie nie istnieje i nie ma możliwości wykręcenia go bez wyciągania skrzyni biegów. Z kolegą wpadliśmy na pomysł, aby wylać cały olej odkręcając dolną pokywę, a potem wlać ciut mniej oleju niż zalecaną katalogowa ilość. Teraz rodzi się pytanie, którędy można wlać olej, prócz oczywiście wspomnianego wcześniej samego wlewu? Kolega coś wspomniał, że przez linkę sprzęgła czy cuś?
Jaka ilość oleju powinna znajdować się w skrzyni? Czytałem tu chyba gdzieś na forum, że jest to 2.2 L ale nie jestem pewien.
-
Ilosc oleju znajdziesz u Morawskiego.
Co z tego ze korek jest sciety ?
Tam wchodzi IMBUS 12. Pozatym dosc gleboko... nie wiem jak musialbybyc rozwalony zeby korka nie dalo sie odkrecic.
A przez linke od sprzegla jak myslisz gdzie ten olej poleci ?
-
ok 1,5dm3
-
Rzecz w tym, że on poprostu nie istntnieje, została z niego płaska jednolita powierzchnia, nicość :) Co do linki sprzęgłą, to ja się na tym osobiście nie znam, ale pamietam, że tak właśnie wlewaliśmy olej do skrzyni w Kadecie... Kurcze, kolega mi to mniej więcej tłumaczył, ale zapomniałem, dowiem się i powiem, w każdym razie, chciałem tylko się dowiedzieć czy istnieje jakiś inny sposób wlania tego oleju niż przez korek.
Pozdrawiam, Adam
-
W skrzyni z tego co sie orientuje to sa dwa otwory. Jeden do wlewu a drugi do kontroli poziomu. Moze tym drugim sie uda. Poza tym moze wlasnie nic nie jest sciete tylko sruba typu imbus wiec na wierzchu nie bedzie nic wystawac. Moze jest zasyfiony otwor pod klucz a Wam sie wydaje ze jest leb uciety.
-
Moze jest zasyfiony otwor pod klucz a Wam sie wydaje ze jest leb uciety.
Też tak myślę :).
-
Jeden do wlewu a drugi do kontroli poziomu
jest jeden.
Dzakart, a może Ci chodzi o taki nadlew przypominający korek. Poprzedni własciciel też próbował to odkręcić :) bo widać slad po przecinaku:) a korek jest trochę niżej i tak jak koledzy pisali prawie nie wystaje i jest na imbus :)
-
Jeden do wlewu a drugi do kontroli poziomu
jest jeden.
Senn ma racje ;) sa dwa. a w zasadzie trzy. :mrgreen:
korek wlewu oleju i wyzej niego jest korek uszczelniajacy.
a na dole skrzyni jest korek do wylewania oleju.
-
w skrzyni jest jeden otwor do wlewania i kontroli poziomu - stalowa sruba na imbus
to drugie cos co przypomina korek ,to zaslepka z aluminium - kiedys po ciemku nie trafilem w odpowiednia dziurke :oops: i klucz sie okrecil jakbym im w masle grzebal
pierwsze wrazenie to chwila strachu ,ze korek zalatwilem na amen ,ale latarka wyjasnila sprawe
w V biegowej skrzyni sa za to dwa korki do spuszczania oleju - glowny i taki maly w obudowie V-tego biegu
-
Jeden do wlewu a drugi do kontroli poziomu
jest jeden.
Senn ma racje ;) sa dwa. a w zasadzie trzy. :mrgreen:
korek wlewu oleju i wyzej niego jest korek uszczelniajacy.
a na dole skrzyni jest korek do wylewania oleju.
zwaracam honor :oops: poczytalem w Morawskim
ps czyu to mozliwe ze u mnie plusie ten wyższy korek jest z auminium? wydaje mi się że to odlew...
-
ps czyu to mozliwe ze u mnie plusie ten wyższy korek jest z auminium? wydaje mi się że to odlew...
Nie , na pewno jest stalowy.
-
możliwe że jakaś "gwiazda" zamiast korka na imbus władowała inny korek "z podobnym gwintem" którego glówka została następnie ukręcona ... Sam kiedyś walnąłem taką gafę - ale akurat przy spuście oleju z silnika ... wkręciłem inny - odkręcąlem go kluczem do rur o ramieniu metrowej długości ... poszło ale baty miałem pełne strachu 8)
-
Jakby byl inbus zjechany to mozna nawet cos przychewtolic spawarka . NAprzyklad zwykla srube co to by mozna za cos zachwycic. Tylko cza uwaazac bo dookola jest aluminium.
A w skrzyni jes t chyba wlew, zlew, i odpowietrzenie :roll: w maluszku przez odpowietrzenie da sie olej wlac :twisted:
-
A w skrzyni jes t chyba wlew, zlew, i odpowietrzenie :roll: w maluszku przez odpowietrzenie da sie olej wlac :twisted:
Trzeciak nazwal go uszczelniajacym.