FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Luke w Czerwiec 19, 2007, 00:53:14 am
-
Jak sie zabrac za remont blacharki? chcialbym wiedziec czy musze cos zrobic przed tem (jakos przygotowac polda). Ile moze to kosztowac? napiszcie cos o tym :wink:
-
napewno chcialbym mu zalatac all widoczne i niewidoczne dziury... lakieru raczej zmieniac niechce choc nie wiem czy po lataniu dziur bedzie to konieczne. poldek jest tu --> http://lk.net.pl/poldek
-
Czyli zadbanie o estetyke, elementy które są mocno zniszczone lub pogniecone wymień, może nawet znajdziesz pod kolor. To co trzeba wyklepać wyklep, jeśli jest dziura to zaklej od wenątrz żywicą lub wyspawaj jak masz warunki i umiesz. Oczywiście trzeba to oczywiścić z rdzy i zabezpieczyć np. Cortanianem F (butelka kosztuje ok. 10zł) i pomalować podkładem, następnie wyszpachluj dotrzyj jeśli trzeba szpachluj jeszcze raz aż otrzymasz porządany efekt. Następnie pomaluj podkładem, jeśli robią się jakieś zacieki bez obaw po wyschnięciu dotrzyj te miejsca drobnym wodnym papierem ściernym np. 2000. Potem zostaje tylko nałożenie lakieru (numer masz na tabliczce znamionowej pod maską). Następnie po około 30 minutach pryśnij to jeszcze lakierem bezbarwnym aby otrzymać połysk (robi się to w przypadku lakieru metalizowanego). Podkład jak i lakiery radzę używać w spreyu. Zapomniał bym jeśli nadanym elemencie bedziesz nakładał podkład i lakier to obklej wszystko dookoła paśmą malarską i gazetami aby nie zostawić tzw. mgiełki z fabry na całym elemencie. Co do grubości papieru przy poszczególnych pracach radze się skonsultowć ze sprzedawcą który powinien dobrze doradzić 8) Proponuje potem spolerować cały samochód pastą ścierną np. G3 za pomocą gąbki polerskiej pomarańczowej (coś takiego http://www.allegro.pl/item205060331_gabka_polerska_pomar_150_50mm_do_dysku_125mm.html). Jest to żmudna i czasochłonna praca ale efekt powinien być zadowalający :D
-
a ile remont blacharki moze kosztowac u blacharza? fakt gosc zajmie sie tym profesjonalnie no i zalata all dziury, tu i tam wyklepie co trza....
-
2kzł? dajmy na to samo lakierowanie 300-350zł za element - wystarczy ze bedzie ci lakierowal 4 drzwi i maske to w optymistycznej wersji juz jest 1,5kzł... wg. mnie nie oplacalne - lepiej juz dolozyc i kupic jakiegos nowszego w blacha w lepszym stale.
-
blacha w zlym stanie nie jest, aczkolwiek mam pogieta przednia mache, pare ognisk rdzy. a jak odswiezyc lakier? woskowaniem? :roll:
-
maske - wymien,nie ma co bawic się w naprawe tego elementu
pare ognisk rdzy? jesli nie jest to blacha przezarta na wylot,zrob to sam,zamaluj ladnie DOBRZE dobranym kolorem, i na koncu polerka calego samochodu :)
-
maske tak wymienie. ale mam problem z jednym ogniskiem. mianowicie przy zderzaku tylnym po lewej stronie -blizej kola tam gdzie mocowanie zderzaka blacha jest przerzarta na wylot :/ da sie cos z tym zrobic?? mysle ze szpachlowanie odpada bo na rdze? chyba nie... pozniej dodam zdjecia zobaczycie jak to paskudnie wyglada :?
-
maske tak wymienie. ale mam problem z jednym ogniskiem. mianowicie przy zderzaku tylnym po lewej stronie -blizej kola tam gdzie mocowanie zderzaka blacha jest przerzarta na wylot :/ da sie cos z tym zrobic?? mysle ze szpachlowanie odpada bo na rdze? chyba nie... pozniej dodam zdjecia zobaczycie jak to paskudnie wyglada :?
Wspawanie reparaturki tylnego blotnika.
-
wstawienie reparaturki? czyli co kawalek blachy? bo nie kminie :? skad to wytrzepac?
-
wstawienie reparaturki? czyli co kawalek blachy? bo nie kminie :? skad to wytrzepac?
Ze sklepu :) Mozna kupic reparaturki praktycznie kazdego elementu w poldku (tak sa to kawalki blachy o odpowiednim ksztalcie ;) ). Blacharz wtedy wycina ten element w samochodzie i spawa nowy.
[ Dodano: 2007-06-19, 12:15 ]
Co by nie byc goloslownym: http://sklep.admar.krakow.pl/index_html?c_category_id=22802374
-
blacharz odpada ;) pomysle co z tym zrobic... nie wiedzial bym nawet o tym (o rdzy) gdyby mi gosc nie przy***** w lewa tylna czesc zderzaka...
-
Jezeli jakakolwiek dziure zaszpachlujesz zamiast spawac badz pewny ze za rok sie wk-rwisz niemozliwie bo wyjdzie to znowu...
Jesli chcesz uzywac pólsrodków to lepiej nie rób nic,szkoda twoje pracy...
(http://mastah222.w.interia.pl/remont/44.jpg)
Tak wygladało najbardziej nieciekawe miejsce w moim poldzie i nie zastanawiałem sie ani chwili:
(http://mastah222.w.interia.pl/remont/11.jpg)
(http://mastah222.w.interia.pl/wstawka....jpg)
Bo mimo wymyslnych metod zabezpieczania mozesz pozniej trafic na cos takiego:( to był jedyny element którego nie wyciąłem i postanowiłem wyczyscic,zabezpieczyc i zaszpachlowac)
(http://mastah222.w.interia.pl/rozbiorka/M4100135.jpg)
-
mastah22#1900, jesteś blacharzem albo umiesz sam to robić :?: Jeśli tak może zrobiłbyś jakiś opis jak wymienic reperaturke przykładowo tylnego błotnika gdzie by było napisane gdzie i czym wycinac starą zgnitą blache, czy nowy błotnik wkłada sie na zakładke czy sie "na czoło" spawa i tak dalej. Myśle, że wiele osób byłoby zainteresowanych bo za pieniądze które miałbym zapłacić blacharzowi wole kupic miga i sam pospawac i pomalowac (sprzecik do malowania juz mam).
-
nie jestem blacharzem,ale postanowiłem to zrobic bo tak jak Ty poniewaz ceny usług blacharskich to dla mnie kosmos...
Stara blacha jest czesciowo zgrzewana,a co trzeba ciac to trzeba,to bedziesz widział gdy kupis reperaturke.Miejsca zgrzewów punktujesz i rozwiercasz a nastepnei majzelkiem/przecinaczkiem starasz sie oddzielic blachy,co trzeba wyciac wycinasz.Ja pozostawiłem reperaturke minimalnie na zakładke,nastepnie doklepujesz tak aby pasowała i na zakładce(łaczeniu blach które pozostawiłes) wiercisz malutkie otworki przez obie blachy i zaspawujesz te dziurki,nastepnie szlifujesz doklepujesz i szpachla.Myslałem zeby to robic na styk ale to ryzykowne...
-
Ja blacharzem też nie jestem, tylko mechanikiem, ale miałem praktyki w ASO Opla, akurat w blacharni. Wiadomo, że tam się nikt w reperaturki nie bawił, ale wymiana całych elementów(zgrzewnych) wyglądało właśnie tak, jak mastah opisał. Jak robiłem u siebie looka, to spawałem na styk, ale to wymaga precyzyjnego dopasowania. Faktycznie na zakład będzie łatwiej zrobić to dobrze. Od środka miejsce łączenie trzeba zabezpieczyć masą uszczelniającą
-
Ja jakoś nie jestem za zakładkami wedłóg mnie na styk jest lepiej . nigdy nie zakonserwuje sie dokładnie blachy pod zakładką . Troche w blacharce sie bawiłem zazwyczaj sam dorabiam blachy, te ze sklepu sa lipne cienka blacha do tego zła konserwacja i mamy ogniska rdzy. Osobiście nie stosuje jakis środków typu bitex do konserwacji od środka, najpierw dobre czyszczonko poźniej malowanie podkładem ze 2 razy i malowanie lakierem samochodowym. W fordzie sierze wstawiałem spody drzwi jak sie okazało już ktoś je robił i własnie na zakładke i tragedia, tak speczniało najprawdopodobniej zle zakonserwowane. Z powodów technicznych zrobiłem na zakładke i poskrecałem śrubkami ale najpierw pożadne malowanie blach podkładem i lakierem i dopiero skrecone ze sobą . Rok minoł i jak narazie zero rdzy na drzwiach
-
Ja pozostawiłem reperaturke minimalnie na zakładke,nastepnie doklepujesz tak aby pasowała i na zakładce(łaczeniu blach które pozostawiłes) wiercisz malutkie otworki przez obie blachy i zaspawujesz te dziurki,nastepnie szlifujesz doklepujesz i szpachla.
Jakiej średnicy te dziurki wiercić ?
Zamierzam wymienić jedno poszycie drzwi od listwy w dół i nie wiem robić na zakładke czy do czoła ? Wydaje mi sie, że lepiej do czoła. Doradźcie. I jeszcze jedno czym sie uszczelnia zagięcia blach ?
-
elaktrokiler otwory wiercisz wiertłem 5,5 tylko w blasze tej na zakładkę a nie na wylot tak jak pisze mastach . spawasz migomatem centralnie w środek otworu zaczynając od blachy tej pod spodem aż wypełni cały otwór . Przy odpowiednim prądzie i posuwie drutu wygląda taki spaw podobnie jak zgrzew i nie wymaga prawie szlifowania . Obie blachy muszą być dociśnięte do siebie przed wykonaniem spawu aby spaw był w miare dobry . I proszę nie pisać o wierceniu dziur , bo dziura to jest w du.... a wierci się otwory .
-
a do uszczelniania blach służy taka masa:http://gambrinus.poznan.pl/product_info.php?cPath=89&products_id=646 (http://gambrinus.poznan.pl/product_info.php?cPath=89&products_id=646) , albo http://gambrinus.poznan.pl/product_info.php?cPath=89&products_id=644 (http://gambrinus.poznan.pl/product_info.php?cPath=89&products_id=644)
-
No właśnie tak mi sie wydawało, że przez jedną tylko sie wierci :)
Reperaturke poszycie drzwi zalecasz na zakładkę czy do czoła robić ?
Czym sie robi uszczelnienie zagięć :?:
[ Dodano: 2007-09-23, 14:58 ]
Ok juz wiem czym sie uszczelnia. Dziękuje za odpowiedzi.
-
Reperaturę drzwi polecam robić na zakładke pod listwami drzwi wtedy odpada Ci żmudne szpachlowanie lączenia . Na skrajach drzwi (tam gdzie nie zakrywa listwa) spawasz do czoła wtedy unikniesz schodka na zadładce . Masy uszczelniające zarówno pod pedzel iak i pod wyciskacz firmy APP polecam tak jak kol. mars .Tylko że na boki i spody drzwi od zewnątrz . Od srodka natryśnij srodek do profili zamknmiętych może też być firmy APP
-
Drąże temat dalej :lol:
Reperatura ma isc pod spód a stara blacha na wierzch :?:
Jakies 8 mm zakładki wystarczy :?:
Taki boll (http://allegro.pl/item246597986_boll_masa_uszczelniajaca_na_pedzel_1_kg_okazja_.html) może być ?
[ Dodano: 2007-09-23, 15:26 ]
Będe to robił pierwszy raz stąd te pytania :)
-
Zawsze nowa idzie na wierzch ponieważ nie posiada od spodu warstwy antykorozyjnej czyli farb i innych namazanych badziewi . Musi szysta blacha reparatury przylegać do oczyszczonej blachy pod spodem . Osiem milimetr. zakładki to za mało sam otwór do spawania ma 5,5 daj zakładkę 1 - 1,5 cm
-
elektrokiler woda nie będzie zaciekać . Po spawaniu dajesz oporowo podkładu antykorozyjnego w miejsce łączenia blach tak aby zapłynoł pomiędzy dwie . Zabezpieczy on przed korozją pomiędzy blachami . Najlepczy jest do tego celu podkład reaktywny Novol który rewelacyjnie zabezpiecza przed korozją i można też go nanosić na rdzę z którą wchodzi w reakcję dzięki zawartemu w nim kwasowi ortofosforowemu . Nie wolno szpachlować na podkład reaktywny można natrysnąc podkład pod lakier np . novol 3+1 Miejsca niewidoczne uszczelniasz pastą APP (np.pod listwami ) a widoczne szpachlujesz na gładko . Od wewnątrz drzwi stosujesz podkład reaktywny i preparat do profili zamkniętych np. APP
-
bruns, mówisz,że wash primera można kłaść bezpośrednio na rdzę?? Też o tym słyszałem,ale http://www.novol.pl/att/1/karty_techniczne/LT_2_08_PR.pdf (http://www.novol.pl/att/1/karty_techniczne/LT_2_08_PR.pdf) , piszą,że ma być oczyszczone z rdzy i mieć czystą metaliczną barwę. Sam już nie wiem
-
maras wszystko się zgadza chodzi o usunięcie lużnej warstwy rdzy i oczyszczenie blachy z wszystkich syfów z jej powierzchni . Chodziło mi o rdzę pozostałą we wrzerach blachy a nie o rdzę w postaci grubej skorupy nie dotkniętej szczotką lub papierem ściernym .
-
W celu obrony masy APP SAEL10 parę fotek :wink: dzisiaj otworzyłem nową puszkę:
(http://img91.imageshack.us/img91/5903/dsc00117ui4.th.jpg) (http://img91.imageshack.us/my.php?image=dsc00117ui4.jpg)
(http://img141.imageshack.us/img141/5205/dsc00118lk0.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=dsc00118lk0.jpg)
i po nałożeniu na łączenie blach:
(http://img141.imageshack.us/img141/3199/image2ks7.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=image2ks7.jpg)