FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Czerwiec 19, 2007, 11:55:37 am

Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Czerwiec 19, 2007, 11:55:37 am
witam pytanie moje jest takie czy most od caro pasuje do atu? wiadomo przełożenie dobrałem sie zgadza bo to i to gli tu i tu Lucas w moim przypadku - tylko czy reszta będzie pasowała chodzi o mocowanie głównie drążki reakcyjne , amortyzatory, resor, czy to wszystko pasuje? Prosze o odpowiedż kogoś kto to robił  żebym nie kupił kota w worku  a potem pluł sobie w brode że wywaliłem kase
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 19, 2007, 11:58:27 am
Mosty sa identyczne. Roznica jest w mostach Plusowych i niePlusowych. Te starsze maja pionowo mocowane amorki. U Ciebie w Atu Plus amorki sa mocowane ukosnie i taki most musisz kupic, chyba ze chcesz sie bawic w przerabianie mocowan.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Czerwiec 19, 2007, 12:03:36 pm
czyli musze zakupić most plusowski a same półośki czy warto dać za nie 150 zł bo nikt nie potrafi zdiagnozować mojej usterki ja stawiam na wyślizgane półośki pod łożyskiem .
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 19, 2007, 12:07:41 pm
Mariusz, jezeli kupujesz most z plusa to obojetnie jaki. a jezeli to ze zwyklego caro to ci nie wpasi
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2007, 12:21:20 pm
Mariusz,
a co sie dzieje z twoim mostem
JA kupilem poloski po 40pln/szt ,ale to okazyjnie
normalnie jednak chodza po 60pln/szt

same lozyska na osi sa osadzane z wciskiem ,wiec wyslizganie sie w tym miejscu jest malo prawdopodobne
moze ci lozyska sie posypaly
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Czerwiec 19, 2007, 12:29:24 pm
no widzisz tu jest problem rzeka łożyska były wymieniane było dobrze przez 2 miesiace potem zaczeło się delikatne stukanie które nasilało się wraz ze wzrostem predkości ateraz to tak tłucze że mam dość tego łomotu, półosie wyjmowałem i łożyska wyglądają na dobre , droązki reakcyjne nowe ,amory nowe , linka nigdzie nie wali, o resor mam wrażenie że ten odgłos dudnienia zmienia się w przypadku delikatnych skrętów przy szybkiej jezdzie tak jakby dyfer ale kto to wie gdzie sie podziali  dobrzy mechanicy  teraz każdy woli robić jakieś KIA i  a na poldka każdy patrzy z pogardą. a ja rok z tym walcze bo gdzie nie pojade to każdy pieprzy swoją teorie a do roboty nie ma nikogo.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2007, 16:17:27 pm
a lozysko na walku atakujacym ,albo lozyska koszyka brales pod uwage ?
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Czerwiec 19, 2007, 18:47:40 pm
no włąśnie nie tych łozysk nie brałem pod uwage bo na tyle rozbierać mostu sie nie odważyłem generalnie ja jestem elektrykiem a nie mechanikiem:) tak więć naprawy to ja robie ale tylko takie które już widziałem jak ktoś robi albo łatwe pod względem zaawansowania :)
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Daro w Czerwiec 19, 2007, 21:13:32 pm
Ojciec podobnie miał w DFie a winą były łożyska na półosiach a dokładniej gnizada były wybite i łozyska miały luz w obudowie.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Czerwiec 20, 2007, 13:30:45 pm
byc może że tak sie stało tak więc moje następne pytanie czy półoś z łożyskiem powinna wchodzić na mocny wcisk tak aby łożysko ciężko weszło w gniazdo mostu czy lekko w sensie takim że wystarczy wsunąć bo u mnie jest ten 2 przypadek a i jeszcze 1 jak podniose polda  do góry to da sie wyczuc luz w momencie kiedy szarpne koło do siebie i popchne  czy to normalne  i co jest przyczyną takiego luzu?
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 22, 2008, 20:55:04 pm
mateusz19, da radę napewno, ale trzeba przespawać uchwyty do mostu/ew. nowe dorobić. No i weż od razu z dawcy uchwyty stabilizatora, bo tego to nowego nie idzie dostać, nawet jak wywalone już będą.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 22, 2008, 21:02:14 pm
zapomniałem o tym, temacie  :D problem rozwiązany jak narazie 2 tys i cisza  wstawiłem półośki z pierwszej serii LUCASA nie toczone a frezowane a co do stabilizatora  nie polecam tego robić bo ten stabilizator ci w niczym nie pomoże najwyżej tylko spowoduje szybsze oderwanie się koła od nawierzchni w ostrym zakręcie przy mocnym przechyle auta. po 2 nie wiem jak do żeliwnego mostu macie zamiar przyspawać mocowania przy zbytnim przegrzaniu może spowodować to odkształcenie. tak więc albo most od kombi albo dać sobie siana.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 22, 2008, 21:55:04 pm
Mosty w Cargo też miały stabilizator, czyli z jakiejś zeszrotowanej karetki, no ale jak znam życie to pewnie będzie nieźle huczał. Ale przy zmianie całego mostu trzeba się jeszcze liczyć z tym, że zmieni się przełożenie. mateusz19, po co chciałeś ten stabilizator zakładać? Może lepiej założyć np 3-piórowe resory, będzie dużo mniej roboty. Stabilizator ma jeszcze to do siebie, że często pukanie powoduje, bo się tuleje wyrabiają.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Maj 22, 2008, 22:08:13 pm
Tak wlasnie sie zastanawialem nad tym czyms bo auto nie bedzie sie tak bujalo itd. wogole to jak plus kombi ma 3 piora i stabilizator to jednak chyba lepiej sie trzyma. Wogole ostanio widzialem kilka filmokow na you tube gdzie zataczja poldem kombi koleczka takie tam ale byly to nawet nie widac tego przechylu a te zwykle plusy to gna sie na boki.... ehhhh. czasem to mam juz dosc mojego auta. A ostantio tez pojawil mi sie ten problem co u Mariusz#1926 z tymi lozyskami jak jade tak 60km/h i wiecej przy monijeszych skretach to cos tak dziwnie stuka: stuk stuk stuk :D i przy hamowaniu to samo.  wogole to resory mi tak usiadly ze najdluzsze pioro nie ma polkola  tylko tak do dolu shcodza nie wiem jak to napisac:D A to trzecie pioro to tylko od poloneza trzeba szukac czy od innych tez cos sie przypasuje ??
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 22, 2008, 22:13:09 pm
Cytat: "mateusz19"
Tak wlasnie sie zastanawialem nad tym czyms bo auto nie bedzie sie tak bujalo itd. wogole to jak plus kombi ma 3 piora i stabilizator to jednak chyba lepiej sie trzyma. Wogole ostanio widzialem kilka filmokow na you tube gdzie zataczja poldem kombi koleczka takie tam ale byly to nawet nie widac tego przechylu a te zwykle plusy to gna sie na boki....

a w jakim stanie amortyzatory?
Cytat: "mateusz19"
ehhhh. czasem to mam juz dosc mojego auta. A ostantio tez pojawil mi sie ten problem co u Mariusz#1926 z tymi lozyskami jak jade tak 60km/h i wiecej przy monijeszych skretach to cos tak dziwnie stuka: stuk stuk stuk :D i przy hamowaniu to samo.  wogole to resory mi tak usiadly ze najdluzsze pioro nie ma polkola  tylko tak do dolu shcodza nie wiem jak to napisac:D A to trzecie pioro to tylko od poloneza trzeba szukac czy od innych tez cos sie przypasuje ??

nie szukaj dziury w całym.... 150 w zakręt 90st wchodzisz?
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Maj 22, 2008, 22:22:23 pm
amory mysle ze nie sa w najlepszym stanie. jedynie co moge powiedziec to jak nacisne na tyl auta to mieciutko jest jak nic a przy okazji sie buja gora dol


nie szukaj dziury w całym.... 150 w zakręt 90st wchodzisz?

hee narazie  jeszcze mi sie nie udalo i napewno nie bede probowal.:DD
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 22, 2008, 22:25:13 pm
mateusz19, to Kombi o którym pewnie mówisz, to jest kolegi Kris_fanatyk
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 22, 2008, 22:26:35 pm
Cytat: "mateusz19"
amory mysle ze nie sa w najlepszym stanie. jedynie co moge powiedziec to jak nacisne na tyl auta to mieciutko jest jak nic a przy okazji sie buja gora dol

no to podskocz jeszcze na badanie sprawności amorków (ale z tego co piszesz to raczej słabiutko) - koszt w w-wie 15zł za oś więc niewiele. a potem do sklepu kupić nowe amortyzatory.
Nie ma prawa się bujać, nie ma prawa "być mięciutko".
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Maj 22, 2008, 22:47:03 pm
matucha tak ten taki srebrny i jeszcze mialem na mysli takiego granatowego widać ze trzyma i nie buja sie tak wlasnie mi sie podoba.

jimo#1921  w sumie to nie dorga sprawa ze zbadaniem. pamietam jak bylem na praktykach na dziale badan technicznych to nawet nic sie nie placilo za ta kontrole i przy okazji mozna  bylo sie dowiedziec jaka sprawnosc. Ale skoro pan pisze ze nie powinno byc mieko i sie bujac to amory napewno do wymiany. Wogole auto ma najechane 54tys. km. od nowosci i nic nie bylo w nim wymieniane w zawieszeniu. Chodz musze sie wziasc za caly tyl i przod zebym mial spokoj na jakis czas. A jak z tym piorem trzecim? da rade dopasowac od innego auta?? czy musi byc polonez.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 22, 2008, 22:55:12 pm
mateusz19, dokładnie o tym srebrnym wspomniałem.
jimo#1921, pouczyłbyś kolegę  8)

A co do resorów, to raczej nikt niczego innego tam nie wkłada raczej. W sumie żadna osobówka nie ma resorów już, co by wogóle można próbować kombinować. A już 3 piór to wogóle.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Maj 22, 2008, 23:08:52 pm
A to dupa nie bede tam myslal o jakis stabilizatorach. Poszukam tego zlotego 3 pióra ,amorki wymienie i bedzie git. Fajnie ze sie czegos dowiedzialem. pozdrawim
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 22, 2008, 23:23:22 pm
mateusz19, nie wiem czy się opłada dokładać samo pióro za tą kasę:
http://www.allegro.pl/item366771657_resory_polonez_trzy_piora.html
http://www.allegro.pl/item367838262_resor_resory_trzypiorowe_polonez_caro_atu_plus.html
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Maj 22, 2008, 23:37:21 pm
no wlasnie te pierwsze juz obczailem ale jezeli to sa z tych zdjec to dziewnie wygladaja bo jedno pioro niby to krotsze nie sa takie same na obydwu resorach . A na drugiej auckji to jest odbior osobisty ale tez koles nie napisal czy to sa te ze zdjecia czy nie  bo na zdjeciu niewidac zeby byly z trzema piorami.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 23, 2008, 07:22:08 am
mateusz19, jesteś z W-wy? Na razie nie kombinuj z resorami, wymień po prostu amortyzatory!
Miałem polda z 3-piórami i z 2-piórami (3 - tyłek podskakuje i stoi wysoko...) i jednak radzę na początek zająć się amortyzatorami, po co pakować się w robotę skoro może nie trzeba. Nie zaczynaj od d-py strony na samym początku.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 23, 2008, 08:07:50 am
pakuj Krosno-Delphi a KYB sobie daruj to nie są amory do polonezów.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 23, 2008, 08:18:23 am
Cytat: "Mariusz#1926"
pakuj Krosno-Delphi a KYB sobie daruj to nie są amory do polonezów.


bo?
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 23, 2008, 08:26:45 am
bo KYB to shit niesamowity a żeby to potwierdzic to powiem że po 2 tygodniach jazdy w moim poldku sie wylały że aż z nich ciekło. dobrze że były na gwarancji to oddałem to gówno.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Maj 23, 2008, 08:49:54 am
Cytat: "Mariusz#1926"
bo KYB to shit niesamowity a żeby to potwierdzic to powiem że po 2 tygodniach jazdy w moim poldku sie wylały że aż z nich ciekło. dobrze że były na gwarancji to oddałem to gówno.

Współczuję trafienia felernych sztuk :)
Moje sprawują się wyśmienicie i złego słowa na nie, nie powiem. W atu miałem monroe original i były imo słabsze.
Mam komplecik z przodu i z tyłu KYB.

Ale jak wiadomo, każdy swoje chwali a prawda zwykle leży gdzieś po środku.
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 23, 2008, 09:51:32 am
Ja mam KYB z przodu. Nie pamietam ile na nich przejeździłem. Niecały rok. To będzie ze 15-20 tysiaków. Zero problemów, a pamietajcie jak ciężki mam silnik. Od kwietnia też bujam sie na kołach 195/50R15 które same z siebie o wiele mniej amortyzują niż 185/70R13. Inna sprawa że po zmianie prawie nie zauważyłem różnicy (zmieniałem profilaktycznie, bo to prosta robota i też w polonezie niezbyt droga). Po prostu amory w poldku są niemal nieśmiertelne :P
Tytuł: most od caro a most od atu
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Maj 23, 2008, 15:55:50 pm
Co do KYB to na tyl do atu raczej nie produkuja do caro tak. A na tyl kupie jakie beda(najtansze) :D