FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Gumis w Czerwiec 22, 2007, 20:43:23 pm
-
Panowie mam taki problem, mianowicie pokrętła od nawiewu chodzą normalnie ale po przestawieniu na nawiew szyby przedniej lub szyby+nawiew nóg słychać ciągłe syczenie jakby cos próbowało sie przestawić. No i oczywiście nawiew na szybę nie działa.
Wiecie co to może być?
-
Witam.W układzie nawiewu znajduje się (o ile dobrze pamiętam ) trzy siłowniki pneumatyczne podłączone do pokrętła na pulpicie gumowymi wężykami (niektóre z zaworkami zwrotnymi).Objaw który opisujesz wynika że gdzieś w układzie występuje nieszczelność - popękany ze starości (lub z innej przyczyny) wężyk ,przyłącza na pokrętle,na siłownikach są plastikowe (wszystko z resztą jest plastikowe :) ) może jest gdzieś pęknięcie ,być może (ale najmniej prawdopodobne) jest uszkodzony siłownik - siłownik zbudowanu jest z plastikoiwego cylindra ,wewnątrz jest gumowa mębrana (mieszek) która uruchamiana jest pneumatycznie ,być może ona ma nieszczelność.Ja obstawiam wężyk lub plastikowe przyłącza.Jedyna trudność to to że dość trudno jest się do tego wszystkiego dostać (za wyjątkiem panelu z pokrętłem) -najlepiej wymontować całą deskę/kokpit z auta ,jeżeli (z całym szacunkiem :) ) masz blade pojęcie i pamięć "gdzie co było" to dasz sobie radę.Pozdrawiam.
-
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?p=108462#108462
mialem to samo u siebie. da rade zrobic bez sciagania deski. trzeba z latarka w zebach na wlaczonym silniku polozyc sie na plecach glowa ma byc przy pedale gazu i patrzec w gore deski. widac bedzie doskonale silowniki, wtedy trzeba reka poruszac pokretel od nawiewow. ustaw sobie na szybe i zobacz ktore silowniki sie ruszaja a ktore juz nie, wydedukujesz co gdzie trzeba wcisnac :)
ew. mozesz tak jak pisal kiedys Osfald zdjac rurki na wlaczonym silniku z panelu sterujacego i zobaczyc czy syczy rurka z napisem S - jak nie syczy to cos masz pokickane z podcisnieniem z wtrysku.
POWODZENIA!
-
Perspektywa ściągania deski nie ciekawa, zobaczę czy da rade zrobić to twoja metodą jimorrison#1921.
Przy okazji pod maska zobaczyłem ze nie mam podpiętej gruchy. Żaden przewód od niej nie odchodzi ani nie wchodzi. Może mi ktoś powiedzieć co i jak z nią zrobić i co brak jej podpięcia może zrobić.
-
No jak gruche masz nie podpieta no to nie dziwne ze Ci regulacja nie dziala. Dolny otworek w gruszce podpinasz pod regulator nawiewu, a gorny pod przewod laczacy kolektor dolotowy z serwem.
-
gorny pod przewod laczacy kolektor dolotowy z serwem
a przypadkiem w Boschu nie jest to specjalny metalowy króciec przy wtrysku od strony błotnika?
-
Daro, byc moze. Ja napisalem jak to jest w poldoroverze. Fakt faktem ze tam ma byc podcisnienie.
-
Witam
Podłącz te dwa wężyki do kuli podciśnieniowej i zobacz czy działają siłowniki
Jak dalej jest lipa to zamień te węzyki miejscami i powinno to chodzic
Kula działa jak zawór zwrotny czyli tylko w jedną stronę
-
Vdo77 tylko ze ja waśnie nie wiem skąd dokładnie wychodzi wężyk do kuli i dokąd z niej wychodzi bo ich po prostu tam nie ma nigdzie. Nie wiem czy poprzedni właściciel je gdzieś wyjął czy same gdzieś wyleciały. Dlatego prosił bym o wyjaśnienie gdzie je wpiąć ewentualnie fotke. W kuli to żaden kłopot bo są tylko 2 możliwości :)
-
Dziś zrobiłem małą sesje fotograficzną. Może sie przyda:
(http://img507.imageshack.us/img507/2936/98148238ct4.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=98148238ct4.jpg)
(http://img507.imageshack.us/img507/7230/34026332tq6.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=34026332tq6.jpg) do środka samochodu
(http://img244.imageshack.us/img244/3492/43721041ex6.th.jpg) (http://img244.imageshack.us/my.php?image=43721041ex6.jpg) do wtrysku ( przez gaz nie bylo dostepu, by zrobić lepsze (to jest pierwszy z brzegu kruciec)