FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: kamil_s83 w Czerwiec 25, 2007, 07:07:11 am

Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: kamil_s83 w Czerwiec 25, 2007, 07:07:11 am
Chciałbym sie zorientowac czy mozna inna skrzynie załozyc do polonez niz oryginalną. Jestem ciekaw bo normalna skrzynia ma bardzo słaabe osiagi.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Czerwiec 25, 2007, 11:44:43 am
zmień dyfer - zmienią się Ci wszystkie przełożenia !
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 25, 2007, 13:31:55 pm
kamil_s83, co masz na mysli piszac slabe osiagi? Glownym powodem slabych osiagow w polonezie jest niestety silnik. -Automatic-, dobrze Ci podpowiada. Zmien dyfer na 4.55 i Ci sie poprawi dynamika, ale szybko juz tym nie pojedziesz.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 25, 2007, 13:45:19 pm
Cytat: "Senn#1869"
kamil_s83, co masz na mysli piszac slabe osiagi? Glownym powodem slabych osiagow w polonezie jest niestety silnik. -Automatic-, dobrze Ci podpowiada. Zmien dyfer na 4.55 i Ci sie poprawi dynamika, ale szybko juz tym nie pojedziesz.

maxymalna zostanie taka sama - przy 5000 150 tyle ze na V
dla 1.6 ofkoz

co do skrzyni ,to starsze modele mialy krotsze biegi ,a wersja do DFa miala V 0.88 czyli krotsza o 10%
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: KrzychoR w Czerwiec 28, 2007, 23:23:25 pm
Planuję wymianę mostu w swoim C+ i właśnie zastanawiam się nad mostem z większym przełożeniem...
Jak waszym zdaniem podeszło by 4.3 (ewnentualnie 4.1)??
Mój silnik to seryjny 1.6 na Boshu - jedyne modyfikacje to kolektor GSI i strumka zamiast kata...
Czy taki most nie będzie za mocno obciążał silnika?? jak to wpłynie na spalanie ??
Mo że ktoś ma most 4.3 w seryjnym 1.6
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 29, 2007, 00:08:58 am
na 4.3 bedziesz mial 3900 na V przy 120
to ~400 wiecej niz na 3.91
silnikowi nic sie nie stanie z tego powodu ,w srodku bedzie troche glosniej
czy bedzie wiecej palil ? ciezko powiedziec ,teoretycznie powinien wiecej palic ,ale praktycznie wcale nie musi
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Czerwiec 29, 2007, 16:46:31 pm
Hej a co sądzicie o wymianie 1.5 na 1.6 bo wiadomo, że kiedys silniczek padnie i wtedy bym kupił za pare groszy 1.6 (ewentualnie zrobie remoncik). Będzie cokolwiek czuć w przyspieszeniu na moście i skrzyni od 1.5 ?

[ Dodano: 2007-06-29, 16:47 ]
Inne silniki odpadają bo nie mam warunków do przekładki ani pieniędzy.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 29, 2007, 17:47:22 pm
Cytat: "elektrokiler"
Hej a co sądzicie o wymianie 1.5 na 1.6 bo wiadomo, że kiedys silniczek padnie i wtedy bym kupił za pare groszy 1.6 (ewentualnie zrobie remoncik). Będzie cokolwiek czuć w przyspieszeniu na moście i skrzyni od 1.5 ?

no baaa
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 29, 2007, 23:12:43 pm
Cytat: "KGB"
na 4.3 bedziesz mial 3900 na V przy 120
to ~400 wiecej niz na 3.91

Dokładnie jest 3700 na V biegu :wink:
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Lipiec 06, 2007, 13:26:49 pm
taka zmiana , na akwarium -jest niecelowa  - ta stara skrzynia ma ,,kótką' V a IV  :mrgreen: się nie zmieni  :wink:
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Lipiec 06, 2007, 19:20:49 pm
czyli róznica jest tylko w V biegu ?? jak duża jest to róznica ??
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Lipiec 06, 2007, 22:45:54 pm
A kombinował ktoś kiedyś z V, żeby to szybciej jechało a mniejsze obroty miało??? Można wsadzić V od czegoś innego???
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Lipiec 07, 2007, 18:31:10 pm
Może mi ktoś napisać jaki moment obrotowy ma 1.5 i 1.6  :?:
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Lipiec 07, 2007, 23:16:32 pm
1,5 = 114Nm / 3400tys; 1,5i z kat = 112Nm / 2900tys; 1.5i bez kat = 111Nm / 2800tys; 1.6 132Nm / 3800tys; 1.6i z kat = 122Nm / 2900tys; 1.6  bez kat 122Nm / 3000 tys; 1.4 MPi 127Nm / 5000tys ; 1.9D = 120Nm / 2000tys .

Chyba tak jest jak cos to poprawcie.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 07, 2007, 23:20:45 pm
Cytat: "elektrokiler"
Może mi ktoś napisać jaki moment obrotowy ma 1.5 i 1.6  
Za mały w stosunku do wagi samochodu  :)
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Lipiec 08, 2007, 00:24:07 am
Dziękuję ikwus.

Z tego co zrozumiałem to największy moment ma 1.5 i 1.6 na gaźniku. W takim razie nie bardzo rozumiem jaki był sens stosowania wtrysku poza spełnieniem norm emisji spalin...
114 a 132 to już powinno być czuć jakąś (małą ale zawsze) różnicę- zajeżdże 1.5 i postaram sie wsadzic 1.6.

Cytuj (zaznaczone)
Za mały w stosunku do wagi samochodu


Niestety wiem bo codziennie jeżdże 1.5 GLE.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Lipiec 08, 2007, 11:15:47 am
Cytat: "elektrokiler"
W takim razie nie bardzo rozumiem jaki był sens stosowania wtrysku poza spełnieniem norm emisji spalin...
a kto powiedzial ze wszystkie wtryski byly slabsze od gaźnikow? :P
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 08, 2007, 14:59:54 pm
Ja  :P  Chyba ze chodzi o moc na papierze to wtrysk mocnijszy  :lol:
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Lipiec 08, 2007, 15:08:33 pm
Elwood#1887, rozmawiamy o nieszczesnych OHV :P
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 08, 2007, 19:21:11 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Chyba ze chodzi o moc na papierze to wtrysk mocnijszy
oj chyba nie
 jesli chodzi o 1,6  to najmocniejszy jest gaźnik
Najelastyczniejszy  jest abimex.
a najgorszy bosch.
Ostatnio pisałem pracę mgr  i także porównywałem osiągi, wskazniki porównawcze oraz przebiegi chatrakterystyki zewnętrzej silników 1,6 poloneza.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Lipiec 08, 2007, 21:54:51 pm
To powiedz co zrobić, żeby szybciej jechał a mniejsze obroty silnika miał  :D  :D  :D  mniejszą V wsadzić od innego auta?
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Lipiec 09, 2007, 09:39:29 am
ZAMONTUJ KOŁA z tyłu 185/70 R 14 - zyskasz 4.5% prędkości -  :wink:
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Lipiec 09, 2007, 16:52:50 pm
Już mam  :D  :D  :D  teraz myślę nad 15  :D. Słyszałem, że V od plusików może coś dać???
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Lipiec 09, 2007, 23:44:37 pm
Cytat: "ikwus"
Słyszałem, że V od plusików może coś dać???
to zależy co teraz masz ! minusa ?
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Lipiec 10, 2007, 01:02:26 am
Tak. Chodź cholera go wie co jest pod maską. Jest to 96r grudzień, 1.6Gli
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: maras w Lipiec 10, 2007, 01:39:27 am
Jak 96r, to przełożenia takie jak w plusie
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Lipiec 10, 2007, 02:10:56 am
A czasem modyfikacje nie weszły od 97r??? Chodź w FSO wszystko było możliwe.
Tytuł: SKrzynia biegów
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 10, 2007, 09:10:10 am
Ale bijecie się o nędzne 3 tysięczne. Gratuluję temu kto poczuje różnicę  :lol:  :lol: .

MI by się przydała V na poziomie 0,75 idealnie by współpracowała z mostem 4,55.