FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Keliopis w Czerwiec 27, 2007, 23:57:28 pm
-
Witam , mam problem , 1.6 GLI LPG, problem jest nastepujacy ,odpalacjac auto na benzynie musze go odrazu przelaczyc na gaz, (automatycznie pow 2000 obrotow) jezeli nie dam mu kopa zeby przelaczyl sie na gaz , na benzynie gasnie ... nie jest to raczej problem pompy , ani filtra paliwa ktory dzis wymienilem , wydaje mi sie ze dostaje zbyt bogata mieszanke i go zalewa , jak mozna zmienic mieszanke przy wtrysku, moze macie inny pomysl na temat niedomagania mojego poldka ...
-
Jeśli go zalewa to możesz mieć problem z podawaniem jednocześnie benzyny i gazu. Przyczyną takiego stanu może być nieszczelny elektrozawór na parowniku. Odłącz kabelek z elektrozaworu na parowniku , przełącz na gaz i zobacz czy silnik dalej pracuje?
-
ale on na gazie chodzi bez problemu , jedynie na benzynie go zalewa
-
no i właśnie kan o tym mówi. jak masz na benie to podaje ci i bene i gaz a jak na gazie to bena jest odcięta i idzie sam gaz. zrób jak on ci mówi i zobaczysz co się dzieje
-
kan jak odlaczysz kabelek od elektrozaworu przy parowniku to naturalne ze nie bedzie chodzil na gazie.
-
jeśli zgaśnie to przyczyny szukać trzeba w innym miejscu. ja to w ten sposób rozumiem że jeśli jest tak jak przypuszcza kan to po odłączeniu tego przewodu nadal powinien pracować.
-
No w sumie tak jezeli komp gazu nie odlaczy podawania paliwa.
-
a gdzie jest ten elektrozawór ? :oops:
-
Przy parowniku.
Odlaczasz przewod plusowy od elektrozaworu gazowego przu parowniku.
Odpalasz samochod na benzynie, jesli bedzie chodzil poprawnie to znaczy ze powyzsza teza jest prawdziwa.
Jesli jednak efekt bedzie identyczny to trzeba szukac przyczyny gdzie indziej....
Ja sadze ze go nie zalewa a wrecz przeciwnie, ma zbyt uboga mieszanke... bo bo jak moze zalewac wtrysk ?
-
niestety , nic to nie dalo , auto podczas postoju ,jak walnie sie mu 3,4 tys pracuje w miare poprawnie , na wolnych obrotach skacze miedzy 1-1.3 tys, pozniej maleje i gasnie, w czasie jazdy zachowuje sie jak kangur,po czym zdycha :( to chyba objawy walnietej pompy... ?
-
Nie tylko, moze to byc rownie dobrze filtr paliwa jak i zaplon...ale jesli na gazie sie tak ni dzieje to nalezy wnioskowac że odpowiedzialny jest uklad zasilania paliwem. Czyli trzeba przejrzec calosc, od pompy do wtrysku.
-
brzmi to niestety dla mnie jak czarna magia :oops:
-
No nie bedziemy ci tłumaczyć rzeczy typu " aby wymeiszac herbaty trzeba złapac łyżeczke odpowiednim końcem"
Polecam zakup biblii pana Morawskiego "Budowa, Naprawa, Eksploatacja - Polonez" :)
Jak zakupisz, przeczytasz... bedziesz wiedzial.
-
ah to moje lenistwo , ksiazke juz mam od okolo pol roku :oops: :mrgreen: nie bede juz was meczyl poniewaz rzeczywiscie musze siasc i poczytac... natomiast 1 pytanie jak mozna latwo sprawdzic wtrysk Bosch czy Abimex ?