FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: święty w Lipiec 06, 2007, 23:01:22 pm
-
Dziś będąc w piwnicy szukaliśmy z Plutonem klocków i natknąłem się na docisk z Renaulta 19 1.8 16v. Po dalszych poszukiwaniach klocków tym razem u Plutona w piwnicy, znależliśmy docisk z poldka. Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że punkty mocowania tego docisku są uniwersalne i są otworki mocujące i centrujące pokrywające się z poldkowym , do tego okazało się ze porównując tarcze że średnica jest taka sama jak seria w poldku.
Teraz nic tylko założyć , zważywszy że owy docisk jest ok 0.5-1kg lżejszy niż seryjny i wytrzymuje większe obciążenia do 140 km.
Na co w takim razie zwrócić uwagę porównując oba dociski i co może dyskwalifikować ten docisk do montażu w poldzie?
Myślę o założeniu tego docisku do DOHC 1.6 gdzie sprzęgło jest takie samo jak w OHV
-
He he. Ja mam w moim plusie od niedawna tarcze i docisk z renault.
-
a jak z łożyskiem???? pasuje bez problemów??
-
Tak pasuje, że grechocze już tak, jak przed wymianą. Ale to chyba kwestia jakości łożyska. Zaczęło grechotać po ok 1000km od wymiany.
-
Tak pasuje, że grechocze już tak, jak przed wymianą. Ale to chyba kwestia jakości łożyska. Zaczęło grechotać po ok 1000km od wymiany.
Zapewne zainstalowałes łozysko Zaset Kozuchów :? Strasznie badziewne sa te łozyska i wytrzymuja własnie około 1000-1500km i zaczynaja wyc. Raz trafiłem na takie które zaczeło wyc odrazu po załozeniu :evil: Jedyna szansza to zdobyc łozysko od fiata 132/argenta(czesto sa takie tylko w komplecie tarcza-docisk niestety gdyz samo zdobyc jest trudno) To lozysko jest juz takie jak powinno byc. Sprzegło o srednicy 200mm wystepuje w polonezowskim ohv i silnikach 1600 dohc. W 1800 i 2000 dohc srednica tarczy sprzegła wynosi juz 215mm
[ Dodano: 2007-07-07, 10:33 ]
Na co w takim razie zwrócić uwagę porównując oba dociski i co może dyskwalifikować ten docisk do montażu w poldzie?
Docisk moze miec inna wysokosc
-
Zapewne zainstalowałes łozysko Zaset Kozuchów :?
Nie wiem jaka firma. Ono nie tyle wyje, co słychać takie chrobotanie na luzie bez sprzęgła, i czasami podczas przełączania biegów. Przed wymianą sprzęgła miałem to samo i jeździłem z tym jakieś 70000km. Po wymianie było OK, ale właśnie przez ok 1000km.
W GLE kiedyś wymieniana była tylko tarcza, bo reszta była ok. Żadnego wycia i grechotania. Fabryka to fabryka.
-
jak na luzie slychac jakies chrobotanie to nie moze to byc lozysko, bo przeciez lozysko wtedy nie pracuje.
-
jak na luzie slychac jakies chrobotanie to nie moze to byc lozysko, bo przeciez lozysko wtedy nie pracuje.
A co robi w tym czasie?
-
nothing. ono przeciez dziala wtedy kiedy wcisnie sie sprzeglo. z tego co wiem. i z tego co widzialem. oczywiscie mowa o lozysku wyciskowym.
-
No, po wciśnięciu pedału sprzęgła, jak i pod obciążeniem nie słychać go.
-
jesteś pewny, że to nie skrzynia tak hałasuje. u mnie jest taka sama sytuacja- jak wcisnę pedał sprzęgła to robi się cicho, słychać tylko pracujący silnik.
-
u mnie jest to samo, tak w ogole ;) :mrgreen: z tego co wiem to taki efekt daje lozysko, ale na walku sprzeglowym. wyciskowe to tak jak mowie, halasuje przy wcisnietym sprzegle.
-
A łożysko oporowe to jest na wałku sprzęgłowym?
Zgłupiałem.
-
oporowe = wyciskowe. to jest to co sie wymienia razem tarcza i dociskiem.
na walku sprzeglowym jest inne lozysko.
-
To ja już nie wiem. Wymieniana była tarcza, docisk i łożysko oporowe bo zepsute było, znaczy się chrobotało. Po wymianie było OK. Po ok. 1000km znów zaczęło chrobotać.
Nie jestem mechanikiem. I niech mi to ktoś wyjaśni.
Łożysko osadzone jest na jakimś wałku w okolicach sprzęgła. Ten wałek pewnie cały czas pracuje. Wiec to łożysko mając jakiś tam luz będzie chrobotało sobie. Gdy się je dociśnie, luz się zlikwiduje, to może przestać hałasować. Tak?
-
Na co w takim razie zwrócić uwagę porównując oba dociski i co może dyskwalifikować ten docisk do montażu w poldzie?
Rozstaw otworów - ale mówisz żę pasuje
wysokość cakowita cobyweszla do obudowy sprzęgla i nie wadzila o nic.
wysokość w miejscu oparcia lożyska aby dalo radę wspólpracować i rozlączać
co do tarczy to:
- średnica
- grubość
- wieloklin na walek sprzęglowy.
ale z drugiej strony:
Ja mam w moim plusie od niedawna tarcze i docisk z renault
to zasadniczo wyczerpuje temat :lol: :lol: :lol: .