FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: FSO maniak w Lipiec 07, 2007, 20:14:52 pm
-
Witam. Niedawno wykręcałem świece i zobaczyłem, że są cale czarne. Ponadto po zmianie biegu na dwójkę musiałem bardzo powoli naciskac pedal gazu, bo się po prostu dusil (na chwile przyhamowanie silnika i gwaltowne rwanie do przodu-na cieplym silniku) Mechanik przedmuchal mi gaznik, ustawil zaplon na lampie, coś tam podregulowal z powietrzem w gazniku i zmienil swiece. Po przejechaniu okolo 200 km objaw wrócil. Świece są czarne. Nadmienię, iż oleju tak duzo nie bierze, bo od dotarcia zrobilem juz 8 tys km i robilem male dolewki okolo 200 ml. Ja myśle ze to wina skladu mieszanki - za bogata, ale nie jestem pewien która to sruba od mieszanki. Wydaje mi sie ze to ta(patrząc od przodu) w prawym wierzcholku podstawy gaznika (na łączeniu z kolektorem) Proszę o odpowiedz, naprawde pieniądze na tych zakichanych, sokólskich mechaników już się wyczerpaly. Z góry dziekuje, pozdrawiam!
Ta śruba od skladu mieszanki jest nad szpilką od kolektora na płaski śrubokręt? Ta pod regulacją wolnych obrotów? Właśnie patrzylem pod maske, ale nie chcialem krecic bo nie jestem pewien... ;)
-
Czarny nagara to za bogaty skład mieszanki, i jeśli niezbyt wiesz czym kręcić - podaruj sobie zabawę - poszukaj jakiegoś dobrego gaźnikowca ( gdybyś był ze śląska to bym Ci fachowca polecił - firma robi tylko gaźniki i wtryski głównie z klasykach Mercedesa ale myli się ten który pomysli że Poloneza czy DFa zleją - bardzo chętnie się podejmują choć nie są tani )
Poszukaj fachowca ze sprzętem ( analizator itd ) być może będzie też konieczność wymiany niektórych elementów ( jakość części w gaźnikach też była różna, po jakimśczasie pojawiają się luzy itp i sama regulacja niewiele pomaga )
-
A aparat zapłonowy, kopułka, i palec to w jakim stanie są ? Wyczyściłeś ?
-
Przy zaplonie wszystko gra, bynajmniej tak mi powiedzial mechanior, a z gaznikiem juz sobie poradzilem. Tzn zdjąłem filtr powietrza i obrócilem 1,5 raza w lewo śrubą od skladu mieszanki (przyz zaworze hamowania silnikiem [ZHS]) i podwyzszylem obroty do 800. Oczywiscie przy okazji nowy filtr powietrza, kable i swieczki NGK, które trzymam na specjalne okazje <lol>. Już nie szarpie, aczkolwiek lekko falują obroty - mysle ze to te oski na przepustnicach są luzne , ale juz pochodzilem po szrotach i mam gazniczek w zadowalającym stanie [50 zł]... Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi...