FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Cycu_E30 w Lipiec 17, 2007, 16:04:02 pm
-
a więc mam pytanie, czy ów obrotomierz pasuje idealnie bez zadnych przerobek zamiast zwykłego do ohv?
wiem wiem, rzecz nie do zdobycia ale kto wie.... :)
pytanie "a po co ci to?" - odrazu odpowiadam , Ci co byli na czerniewicach wiedza jak lubie krecic silnik, a fajnie by wygladalo gdyby wskazówka wychodzila prawie do konca :twisted:
[ Dodano: 2007-07-17, 16:06 ]
aha , no i czy oczywiscie bedzie dobrze wskazywal?
-
Cycu a jak myślisz? W dieslach sygnał do obrotka jest brany z alternatora, a w benzynie najczęściej z cewki (choć nie wiem jak jest u ciebie tzn. w GSI).
-
pytalem bo się nie znam na tych sprawach :)
czyli z mojego pomysłu nici :cry:
pozostaje jedynie podmienic tarcze obrotomierza i nauczyć się "błędu" jego wskazań hehe :)
-
CyCu, ale masz problem... Zamów sobie u gosci co robią białe tarcze do zegarów wersje z obrotkiem wyskalowanym tak że wskazanie obrotomierza trzeba dzielić na pół. Wtedy miałbyś na blacie 8000rpm a na prawdę tylko 4000 :D więc jak byś krecił wiecej to skala by sie konczyła ;)
-
chcialbym zeby konczylo się przy 5500 - odcina przed 6000 a wiec zajefajny efekt bylby :D
[ Dodano: 2007-07-17, 20:13 ]
odpada, jak przecież zamiast 7tys tam będziesz miał 6 to nie będzie dochodzić :/
-
Zrobią jak sobie zarzyczysz - przejżyj allegro. Koleś coś takiego montował u siebie w omedze B. Tarcze świecą na zielono-niebiesko. Mi się średnio podoba ale jestem pewny że Tobie przypadnie do gustu. Jeśli chcesz to też gdzieś był opis jak samemu zrobić tarcze zegaów - zrobiłbyś sobie tylko tarczę obrotka.
-
istnieje tez pomysł przesunięcia wszystkiego,do 3000 normalnie, powyzej mocno ściskamy i odcina przy 8500 :D
-
CyCu, nie zrozum mnie źle, ale to naprawdę żenujący pomysł. Po co Ci to? Co Ci to da?
-
nieznający się będą zdziwieni kręceniem sie poloneza do takich obrotów :)
-
nieznający się będą zdziwieni kręceniem sie poloneza do takich obrotów :)
Hmm, nie wiem jak GSi - Abimex kręci się na benzynie do 6250, na gazie i drugim biegu wytrzymuje wielokrotne wkręcanie na 7000 (nie pytaj skąd wiem :mrgreen: ) ... Tylko że to frajda raczej tylko dla kierowcy - pasażer(-ka) zwykle nie poczuje co się dzieje, widzowie wokół usłyszą tylko nieziemski ryk ... Poza tym, po zamontowaniu tego Twojego wynalazku, spotkasz się z pewnym zdziwieniem - aż 7000 i ciągle tak słabo idzie?
-
u ciebie odcinka na czerniewicach fajnie brzmiała, szczególnie z tym wydechem dy dy dy dy :D
-
LODÓWA, fajnie brzmiałaby gdyby byla taka szybka jak w Twoim roverku na mugenie :)
alex#1916, na czerniewicach wkrecilem go raz na 7000 - przez pomyłkę na gazie , GSI ku mojemu zdziwieniu wkrecalo sie do PRAWIE 6000
[ Dodano: 2007-07-17, 21:13 ]
podczas gdy wczesniej dochodzil do 6300 :|
-
LODÓWA, fajnie brzmiałaby gdyby byla taka szybka jak w Twoim roverku na mugenie
rover to rover 7100 i odcina. Ciekawe jak odcinka brzmi na tłumiku fana :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
alex#1916, na czerniewicach wkrecilem go raz na 7000 - przez pomyłkę na gazie , GSI ku mojemu zdziwieniu wkrecalo sie do PRAWIE 6000
[ Dodano: 2007-07-17, 21:13 ]
podczas gdy wczesniej dochodzil do 6300 :|
Na benzynie? Coś jest źle - pompa?
-
Obrotek do diesla nowy 90 zł w Wawie. Kolega Rysio podłączył do caro + bosch obrotek z klekota i spodobało mu się że wkręca się do końca skali z taka łatwością. Więc chyba bez problemów powinno się obyć. Cycu napatrzyłeś się na moje zegary za bardzo :mrgreen: ??
-
czy ów obrotomierz pasuje idealnie bez zadnych przerobek zamiast zwykłego do ohv?
a ile koni to daje? :mrgreen: :wink:
-
czy ów obrotomierz pasuje idealnie bez zadnych przerobek zamiast zwykłego do ohv?
a ile koni to daje? :mrgreen: :wink:
idz pogadaj z kolegami o golfach.
alex#1916, na czerniewicach wkrecilem go raz na 7000 - przez pomyłkę na gazie , GSI ku mojemu zdziwieniu wkrecalo sie do PRAWIE 6000
[ Dodano: 2007-07-17, 21:13 ]
podczas gdy wczesniej dochodzil do 6300 :|
Na benzynie? Coś jest źle - pompa?
gdyby padła pompa to źle by chodził "wogóle", chodzi idealnie - tak samo,
a kij z tym,nawet fajnie ze tak odcina, uznajmy ze tamte wskazania to był mój błąd wzrokowy :)
Poldek - dzięki za info, chyba się za to wezme :D
[ Dodano: 2007-07-18, 06:22 ]
pozatym nie pytalem o uszkodzenia mojej ohvki bo takowych nie zauwazylem, lecz o obrotomierz :wink:
[ Dodano: 2007-09-03, 17:24 ]
refresh :)
czy ten obrotek od C- pasuje do zegarów od +?
http://www.allegro.pl/item230791444_polonez_diesel_licznik_nowy_okazja_w_wa.html
kupilbym cale zegary i przelozyl obrotek :wink:
konkretnie pytam o:
-wymiary
-reszte typu złącza itd :twisted:
-
CyCu,
a może poszukaj zegarów od Lublina z zegarami jak w plusie
będzie łatwiej dopasować
-
E to chyba nic nie da.
Były w plusach obrotomierze dieslowskie ??
-
E to chyba nic nie da.
Były w plusach obrotomierze dieslowskie ??
byly
w Truckach
widzialem na sprzedaz na Zeraniu ,ale nie pytalem po ile
-
właśnie jest jeszcze truck ...
to by była najlepsza opcja
-
Posiadam Citroena AX Diesel. Żaden fabrycznie nie miał obrotomierza. Ale ja w swoim zamontowałem. Próbowałem kupić na początku obrotomierz od poloneza ale są one drogie i ciężkie do zdobycia. Kupiłem całe zegary z Citroena ZX Diesla za 30zł (z anglika) i przełożyłem obrotomierz do moich zegarów. W ZXie był silnik XUD9 ten sam co w polonezie wiec nie będzie problemów. W Citroenie obrotomierz jest podłączony pod impulsator który bierze sygnał z koła zamachowego.
W ZXie mamy obrotomierz i płytkę sterującą. Do płytki sterującej idzie zasilanie i dwa przewody sygnałowe z impulsatora.
Polecam wam obrotomierze z Citroena. Firma jeager robi je świetnie. Rozmiar też mają OK. Zmieszczą się w tablicy rozdzielczej w polonezie.