FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Van w Lipiec 22, 2007, 20:18:50 pm
-
Jak w temacie Panowie na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika. Ma być czysty, brudny. Wiem ze najlepiej mieć możliwość osłuchania i odpalenia jednak nie zawsze jest to możliwe. ogólnie wszelkie sugestie mile widziane.
Jak wszyscy wiedzą planuje przesiadkę na większy :)
Przykładowe silniki z allegro
http://www.allegro.pl/item217466943_silnik_rover_seria_200_400_416_216_1_6_16v_okazjaa.html
http://www.allegro.pl/item217164920_silnik_rover_414_1_4_1_6_16v_gwarancja_.html
http://www.allegro.pl/item218265217_silnik_rover_1_6_16v_okazja_maly_przebieg.html
co można o nich powiedzieć z wyglądu
-
Ogólnie panująca zasada, w przypadku kupowania samochodów, jest taka,że najlepiej, gdy silnik jest okurzony, nie przesadnie wymyty. W aukcjach, które podałeś, widoczne są w zasadzie tylko pokrywy zaworów, a to raczej niczemu nie dowodzi
-
Nie lepiej poszukac poldka, z ktorego ktos zrobil coupe? Mialbys chociaz opcje odpalenia silnika.
-
silnik nie będzie z poldka :P
z racji tego ze chce większy ;p 1,4 to już mam
a dwa ze w poldkach te silniki w 80% sa zarypane
-
to tak jak z autami sciagnietymi z zaczodu...
1996 rok i 77tys. km :wink: :?:
-
http://moto.allegro.pl/item215054137_rover_silnik_1_6_16v.html ten ma 112 tyś :) i 97 :P
a tak serio to ciekawy tylko z deka daleko
-
Na oko to wiecie -chłop w szpitalu umarł. Na pewno (moim zdaniem)lepiej jest kupic silnik od osoby prywatnej niz od jakiegos goscia który zwozi i rozbiera wraki z niemiec czy anglii. Byłem w kilku takich miejscach i na pewno nie chiałbym miec pod maska silnika który stoi pod wiata bez osprzetu nie wiadomo ile czasu i w dodatku leje sie na niego woda :| Pomijam kwestie typu poukrecane sruby, brak tego czy tamtego(mimo ze na zdjeciu sprzed ilus tam jest :P ). Najlepiej jechac i zobaczyc samemu i osobiscie wolałbym dopłacic wiecej majac mozliwosc przejechania sie samochodem z tym silnikiem. Po wnętrzu auta tez widac mniej wiecej jak było uzywane i ile ma przejechane- bo wyjac silnik który jest suchy i napisac ze to okazja bo przejechał 5 tys mil to moze zrobic kazdy. Na alegro wiekszosc silników sprzedawcy sprzedaja BEZ OSPPRZETU -wiec najpierw proponuje sie dowiedziec co tak naprawde wchodzi w ta cene która jest na aukcji bo mozna sie niemiło zdziwic. W ciemno to nie ma co kupowac bo 1,5 koła to piechota nie chodzi. Gdybym miał kupowac to tego z ostatniego linku który podałes Van- jest(chyba) na kopulce i ma rurowca :)
Najbardziej odpowiadałoby mi jednak to :twisted:
http://moto.allegro.pl/item215677055_fiat_lancia_silnik_2_0_16v_turbo_stan_bardzo_dobry.html
-
wg mnie przejazdzka najwazniejsza. ja mojego mam z 94 roku i 93 tys dokumentowanego przebiegu. autkiem sie przejechalem ,zobaczylismy co i jak i dopiero wtedy wyciagalismy silnik. Wg mnie bez odpalenia to nie ma co ryzykowac, chyba ze na dzien dobry chcesz robic remont
-
to juz wiadomo że najlepiej się przejechać, ten ostatni link właśnie mnie kusi by się tam przejechać. Zadzwonię i spytam sie co się łapie w tą opcję "bez osprzętu"
Elwood#1887, ja az tyle to nie mam :P
-
http://moto.allegro.pl/item215054137_rover_silnik_1_6_16v.html ten ma 112 tyś :) i 97 :P
a tak serio to ciekawy tylko z deka daleko
Daleko?? No co Ty, jakieś 25km :P
[ Dodano: 2007-07-23, 23:10 ]
Tak na serio, też się nim zainteresowałem, jakiś czas temu, ale póki co nie mam na to funduszy. A tak w ogóle, jest wyraźna(odczuwalna) różnica w 1,6 w porównaniu do 1.4?? Kilka takich poldów było
-
145Nm przy 3tys a 127 przy 5tys to na pewno czuć różnice :]
-
Van jak się bawić to się bawić pakuj 1,8 będzie widać słychać i czuć :mrgreen:
-
Zwłaszcza w portfelu
1.6 jest kompromisem osiągi - cena
-
mnie sie juz zdarzyło kupic silnik od handlarza zajmujacego sie rozbiórka aut(dosc preznej firmy swoja droga z duzym wyborem) w skład bez osprzetu wchodził silnik bez kolektora wydechowego ale z ssacym.Silnik miał dokumentacje,mierzona kompresje itd,co sie okazało przy jego montarzu był przeskoczony o 2 zeby na pasku i kompresja przemierzona wg dokumentacji była bzdura,bo w rzeczywistosci była lepsza :D
-
http://www.allegro.pl/item219099667_rover_414_416_220_214_rozbiorka_silnik_.html brudny, blisko, możliwość sprawdzenia. gwarancja
-
Jak blisko to bierz przyrząd do kompresji, klucz do świec i jedź.
Na miejscu jeśli tylko się da go odpalić to:
- po pierwsze poproś żeby silnik był zimny jak dojedziesz
- po drugie zakręć rozrusznikiem tak aby zgasła kontrolka oleju i jak tylko zgaśnie to wyłącz zapłon włącz ponownie i licz po jakim czasie zapali się kontrolka oleju. na dobrym silniku nawet czas dochodzi do 10s
- po trzecie odpal i obadaj dym z rury
- jak się nagrzeje zmierz komprechę bez/z olejem
- jak się da to przejedź się autem.
Tak zawsze sprawdaliśmy silniki z sennem ale to inna inszość ;).
Powodzenai w poszukiwaniu.
-
Z czasem trzymania ciśnienia to jest tak, że mocno zależy on od temperatury. Przykładowo w moim roverze latem (po wyłączeniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach) trzyma ok.6s, a zimą 15-20s. Również zależy od lepkości, jeśli jest zalany mineralem, to też co innego niż syntetykiem. Ale mimo wszystko metoda pozwalająca dość skutecznie ocenić stan ukł. smarowania i panewek
-
Van#1860, ostatnio widzialem 1.6 w Kurowie do sprzedania. Lezy caly z kolektorami i wspoma. Wtedy jeszcze nie mialem smsa od Ciebie wiec nie pytalem o cene.
Co do sprawdzenia to tak jak pisal Bocian, choc tego co kupilem nie sprawdzilem niczym :) Cena byla kuszaca wiec wsiadlem i po prostu pojechalem do kolesia pod Poznan. Poki co jezdzi, ale dyma troche puszcza jak dostaje po grzbiecie na sprintach :) Faktem jest ze 1.8 to sie z latarka szuka, a w 1.6 mozna przebierac i wybrzydzac wiec nie spiesz sie i sprawdz dokladnie. Jak bedziesz w Wawie to mozesz skoczyc do CZ Rover Parts w Zielone lub wczesniej do nich zadzwonic bo towaru maja od pyty.
-
CZ Rover Parts to jakoś mi umknęło. Ceny mają jakoś przystępne czy raczej zaporowe ?? jakoś nie uśmiecha mi się stracić więcej jak 1,5 koła na ten cel
-
Tego nie wiem do konca. Kiedys za 1.8 spiewali mi 3kpln, ale to zamierzchle czasy :) Musisz sie zorientowac.
-
Zgromadziłęm fundusze na swap :P co by nie było ze tylko gadam :P
Operacja 16k4 rozpoczęta :D
szukam chętnych do podrózy zdobywczej, służacych dobrą radą i chłodnym podejściem :D
[ Dodano: 2007-08-01, 13:00 ]
cz Rover parts silnik 2002 rok 2200zł bez kopułki
rawa mazowiecka silnik 1998rok 1500zł i kopułka i bez. gwarancja na miech
-
do rawy kawaŁek jest ale jak mnie odstawisz gdzieś do cywilizacji to czemu nie ;). Powiedz tylko kiedy i gdzie i co mam zabrać ;). nie ukrywam że interesuje mnie też wizyta w CZ Rover... w celach "poglądowych" na inne jednostki rovera ;).
-
Jak byś się wybierał po tego do Czerniejewa k.Wrześni(lub w ogóle gdzieś w okolice Poznania) mogę podjechać, daleko nie mam :)
-
Zakupione :)
-
Van#1860, pogratulować :)
Gdzie fotki ?:)