FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Tekade w Lipiec 25, 2007, 08:20:44 am
-
Witam!
Szukajac usterki w moim Poldku, wczoraj sprawdzalem kable WN przekladajac je od brata... Kolejnosc ich zalozenia mialem narysowana na moim samochodze i tak tez zalozylem te pozyczone (oddajac wlascicielowi). Dzisiaj sie dowiedzialem, ze samochod stracil moc, jednym slowem, dziala jak moj ;).
W zwiazku z tym, wielka prosba, zeby ktos z PoldRoverkiem albo wiedzacy ;). Napisal, jak maja byc podlaczone te kable. Wiem, ze kolejnosc zaplonow to 1-3-4-2, i ta sie zgadza, tylko niekoniecznie startuje w dobrym momencie.
Moje kolejnosc ponizej.
Swiece licze od kabiny, czyli ta najblizsza cewki to 1.
Ponizej narysowane wejscia cewki numeruje patrzac od strony silnika, czyli jakoby od srodka cewki..
Mam nadzieje, ze ktos szybko odpowie, tylko prosze o uscislanie nomenklatury ;-)
3 4
1 2
Mariusz
-
Źle liczysz. 1 gar jest od strony rozrządu.
-
Zeby post mial wartosc dydaktyczna dla szukajacysz w przyszlosci, sam sobie odpowiem:
Ustawienie w w/w poscie, przy tamtych zalozeniach jest poprawne, ale zeby trzymac sie norm, to numerujemy cylindry od rozrzadu, a na kopulke patrzymy od przodu:
1) Patrzac na kopulke od frontu, zaczynamy liczyc od najwyzej polozonego wejscia (Po lewej, na gorze) w lewo. Podlaczamy kolejno cylindry 1-3-4-2.
2) Skojarzenie adamdn: Od strony kabiny cylindry podlaczamy w/g litery Z:
1------2
/
/
3------4
Pozdrawiam ;)