FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: paulbo w Sierpień 03, 2007, 11:17:21 am
-
Pewnie temat juz był wałkowany wiele razy... ale dzisiaj kupując pasek wspomagania w sklepie zdębiałem bo koleś spytał po której stronie patrząc od strony kierowcy mam pompe wspomagania. Odpowiedziałem że z lewej ..... nie sądziłem że w Polonezie była kiedykolwiek z prawej - no bo gdzie? Na pytanie czy były różne facet odpwoiedział że do tego wspomagania gdzie niby pompa jest z prawej jest dłuższy pasek 800 czy coś, natomiast do tej mojej 700 cos tam. Kupiłem ten pasek i na oko wydaje się ok. Firma Gates - jakieś cholernie cienkie te paski (grubość mam na myśli)...
-
yyyyyyyyyyyyy?? pompa z prawej strony w OHV?? pierwsze slysze.
ZTCW to ZF i JKC byly z lewej strony, ale do nich paski sie roznily z powodu kół pasowych przy pompie, roznica nie byla chyba az tak spora
-
JKC lub ZF a paski takie sa a pompy nie widzialem jeszcze po lewej stronie patrzac od strony silnika :P
-
yyyyyyyyyyyyy?? pompa z prawej strony w OHV?? pierwsze slysze.
ZTCW to ZF i JKC byly z lewej strony, ale do nich paski sie roznily z powodu kół pasowych przy pompie, roznica nie byla chyba az tak spora
A w Roverze były z prawej? Może koleś w sklepie myślał o tej wersji?
A w Dieslu było wspomaganie?
P.
-
Może facet pomylił ze sprężarką od klimatyzacji.
-
Może facet pomylił ze sprężarką od klimatyzacji.
To ciekawe do czego mi pasek sprzedał ... :roll:
-
SeBa - Maras (AK) ma z lewej strony w Roverze :)
Ja mam po prawej stronie (tez w Roverze) bezposrednio pod gumowa rura chlodzenia.
W OHV pompy wspomagania byly po prawej stronie patrzac od strony silnika. Po lewej zas (wysoko) byla sprezarka klimatyzacji...
-
ale Maras ma tez kombinowana pompe,Tak w dieslach były wspomy i rzeczywsicie po prawej stronie ,w roverach (rzekomo fabrycznych) takze po prawej.
-
Mnie tez sie kiedys pytali który pasek do wspomagania jest potrzebny i z której strony mam pompe, ale mi akurat chodziło o dlugosc paska bo potrzebowalego do czegos innego niz napęd wspomy w polonezie. Długosci jak dobrze pamiętam to 800 i 760mm
[ Dodano: 2007-08-05, 16:28 ]
,w roverach (rzekomo fabrycznych) takze po prawej.
Kolega Ddobry mial tak w swoim roverku - montowana fabrycznie przez FSO -byla to zwykla pompa wspomagania z ohv odwócona do góry nogami i zalozonym kołem pasowym od pompy płynu z ohv :) Tyle pamiętam bo oglądałem to dosc dawno, no i nie mam rovera wiec mnie to nie interesowalo za bardzo :P
-
Teraz ja mam tak samo jak kolega Dobry :P kto był przy mojim roverku w Czerniewicach to widział :mrgreen:
-
dobra ,pokaze Twoje foty-robione cyfrówka :D Tyle ze on ma plusa,ale to rozwiazanie koła pasowego jest naprawde swietne bo powinno sie zmiescic w zwykłym caro,koło jest praktycznie takie samo jakie miałem ja a bez tulejowania i pierdół...
(http://img65.imageshack.us/img65/8143/img1092tf8.th.jpg) (http://img65.imageshack.us/my.php?image=img1092tf8.jpg)
(http://img136.imageshack.us/img136/1752/img1093nk7.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=img1093nk7.jpg)
(http://img65.imageshack.us/img65/1908/img1094nd0.th.jpg) (http://img65.imageshack.us/my.php?image=img1094nd0.jpg)
(http://img136.imageshack.us/img136/1407/img1097hc0.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=img1097hc0.jpg)
-
kolega DDobry wlasnie miał poldrovera sprzed 97 i miał tak jak na fotach wyzej.Mysle ze fotografie ktore posiadasz sa wynikiem twórczosci własciciela :)
-
Albo twórczość OBRSO, bo zdjęcie ze starej gazety, wygląda podobnie jak to
(http://img265.imageshack.us/img265/9247/roverhy1.th.jpg) (http://img265.imageshack.us/my.php?image=roverhy1.jpg)
-
W poldroverach nie było fabrycznie wspomy. Większość to wydumki właścicieli, ale mogły się zdarzać montowane w serwisach.
-
Witam
Mam pytanko w sprawie montowania wspomagania w pldzie 1,6 GLE 1995 r. Chodzi o to ,że nie mam tych nadlewów na bloku do montażu pompy. Wiem że trzeba jakiś wspornik sobie zrobić ale nie wiem jak on ma wygłądać i gdzie ma być zamocowany. Byłbym wdzięczny za jakieś foti zamontowanej pompy lub samego wspornika. Wspomaganie będzie to JKC z chłodnicą oleju jak się nie myle.
Będe wdzięczny za wszelką pomoc :D