FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Aeddin w Sierpień 03, 2007, 12:24:36 pm

Tytuł: Silnik krokowy/sterownik przepustnicy - BOSH w Atu+ GLI
Wiadomość wysłana przez: Aeddin w Sierpień 03, 2007, 12:24:36 pm
Witam!
Koleżanki i Koledzy, upewnijcie mnie w decyzji o zakupie ;-). Jakiś czas temu samochód przestał się uruchamiać na "zimnym" gazie, gasł na luzie dopóki nie złapał temperatury 90stC, a ostatnio stracił dynamikę ( ;) ) całkowicie. EDIT: Dodam, że to nie tylko na gazie ale i benzynie, a obroty zaczęły falować. Dodatkowo mam wrażenie że w okolicy 3500RPM pojawiła mi się "dziura w obrotach", ale tylko na benzynie. Gazownik odesłał mnie najpierw na odczyt błędów w kompie.
Dziś "skomputeryzowany" mechanik stwierdził uszkodzenie silnika krokowego (nazwał to ładnie sterownikiem przepustnicy) a za nowy zażyczył sobie koszmarną cenę, szukam więc gdzieś taniej.
Oto co znalazłem:
SILNIK-KROKOWY-BOSCH-0-132-008-600 (http://cgi.ebay.pl/SILNIK-KROKOWY-BOSCH-0-132-008-600_W0QQitemZ270148551917QQihZ017QQcategoryZ93350QQcmdZViewItem)
oraz
oryginalny_silnik_krokowy_bosh_do_laguny (https://ssl.allegro.pl/item222137963_oryginalny_silnik_krokowy_bosh_do_laguny_i.html)
natomiast w sklepiku z częściami chcieli mi sprzedać coś podobnego do tego:
silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez (https://ssl.allegro.pl/item222310898_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html)

Czy dobrze rozumiem, że ten ostatni jest do autek z wtryskiem Abimex i spokojnie mogę wziąć do mojego bolidu choćby ten "oryginalny bosh do laguny"? Numer (0 132 008 600) na obudowie tego i mojego uszkodzonego się zgadza.
EDIT:
A może wystarczy czyszczenie tego silnika, kilkakrotnie opisywane już na forum?
Dzięki i pozdrówka,
Tytuł: Silnik krokowy/sterownik przepustnicy - BOSH w Atu+ GLI
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 03, 2007, 12:27:43 pm
Na gazie stracił dynamikę?

Z mojej nędznej wiedzy wynika, że serwomotorek nie ma wpływu na dynamikę.

[ Dodano: 2007-08-03, 12:29 ]
Chyba że masz instalację II generacji i właśnie silnik krokowy na przewodzie od parownika do kolektora ci siadł.
Tytuł: Silnik krokowy/sterownik przepustnicy - BOSH w Atu+ GLI
Wiadomość wysłana przez: Aeddin w Sierpień 03, 2007, 12:45:17 pm
Cytat: "utek"
Na gazie stracił dynamikę?

Z mojej nędznej wiedzy wynika, że serwomotorek nie ma wpływu na dynamikę.

[ Dodano: 2007-08-03, 12:29 ]
Chyba że masz instalację II generacji i właśnie silnik krokowy na przewodzie od parownika do kolektora ci siadł.

Dynamiki to mój pojazd od początku nie miał :D :D. I nie, nie mam instalacji II generacji. A przynajmniej takowego silnika nie znalazłem ;)
Tytuł: Silnik krokowy/sterownik przepustnicy - BOSH w Atu+ GLI
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 03, 2007, 13:01:47 pm
Odłączałeś już akumulator?

W jakim stanie jest silnik? Niczego nie ubywa?
Tytuł: Silnik krokowy/sterownik przepustnicy - BOSH w Atu+ GLI
Wiadomość wysłana przez: Aeddin w Sierpień 03, 2007, 13:09:04 pm
Cytat: "utek"
Odłączałeś już akumulator?

W jakim stanie jest silnik? Niczego nie ubywa?

Jeśli chodzi Ci o reset komputera, to robiłem to już kilkakrotnie. Silnik między wymianami oleju bierze jakieś 0.5 litra, nie więcej. A ubywa benzyny w baku :P, bo dopóki się nie rozgrzeje, to nie przełączam na gaz bo gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł itp.
Objaw wskazujący według gazownika na ten nieszczęsny silniczek krokowy, to nierównomierne schodzenie z obrotów przy gwałtownym puszczeniu gazu: obroty polecą nisko, nawet do 500-600RPM a potem mozolnie wspinają się na jałowe (jakieś 900-100RPM). No i nie są stabilne.
Tytuł: Re: Silnik krokowy/sterownik przepustnicy - BOSH w Atu+ GLI
Wiadomość wysłana przez: PEPCIO w Sierpień 03, 2007, 19:45:54 pm
W sumie to silnik krokowy ma mały wpływ na dynamikę silnika (o ile wogóle na nią wpływa) W sumie to ustrojstwo odpowiada za otwieranie i przymykanie kanału obejściowego przepustnnicy i służy do utrzymania biegu jałowego silnika. Fakt faktem nie zbadane są wszystkie możliwe dolegliwości i czasami rózne dziwne rzeczy się dzieją.
Myślę że na początek możesz spróbować wyciągnąć i przeczyścić silnik krokowy . Jak go wymontujesz z korpusu przepustnicy, wymyj ,,grzybek' i resztę jakimś zmywaczem (dobre są te do układów hamulcowych - czyszczą i odtłuszczają zarazem) . Spróbuj wcisnąć ,,grzybek' do środka silnika. Jeśli uda się to przy w miarę małym wysiłku to silnik nie powinien być zatarty, natomiast jeśli nie dasz rady albo będzie szło z dużym oporem to lepiej odrazu wymień na nowy. Nie obawiaj się że jak wciśniesz to później nie zapalisz silnika czy coś w tym stylu, układ sam nastawi wstępne położenie przy pierwszym właczeniu zapłonu. Przy okazji czyszczenia/wymiany krokowego warto by było przeczyścić całą przepustnicę (oraz jej korpus). Apropo zakupu - obawiam się ze krokowy z układu Abimex nie podejdzie do Twojego GLi na Boschu. Poszukaj na allegro takiego z systemu Bosch bądź całej przepustnicy i wymień całosć.

Powodzenia.


Apropo mocy - zainwestuj w kolektor wydechowy z wersji GSI ( rurowy) i wymień to żeliwne badziewie z orginału. Zobaczysz że silnik odżyje.