FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: maras w Sierpień 04, 2007, 17:32:04 pm
-
Jako,że postanowiłem zmienić sobie kolektor na rurowca, zakupiłem takowy element wraz z dwururką z 214. Wczoraj przystąpiłem do wymiany, odkręcenie kolektora poszło nawet całkiem sprawnie, gorzej z wyjęciem, bo chciałem to zrobić z pierwszą rurą, niestety trzeba było ją przeciąć. Zresztą i tak długość jej była za duża do nowego kolektora. Po rozcięciu dwururki okazało się,że ma ona podwójne ścianki, wewnętrzne są aluminiowe, ja jednak będę miał pojedyncze, myślę,że niczemu to nie przeszkodzi :wink: Jak pospawam zrobię fotki tego, co mi wyszło. Przy okazji, zna może ktoś moment dokręcania kolektora do głowicy??
-
Czym będziesz spawał? Czy taki kolektor jest stalowy?
-
Jestem ciekaw co i jak bo sie przymierzam tez do takiej modyfikacji :mrgreen:
-
Częściowo już pospawany, spawałem moim migomatem, ale tylko zewnętrzne poszycia, te wewnętrzne rury aluminiowe(były w dwururce) wywaliłem. W poniedziałek może uda mi się skończyć
[ Dodano: 2007-08-04, 22:59 ]
tak to wyglądało po kupnie:(http://img444.imageshack.us/img444/7099/dsc00059ty3.th.jpg) (http://img444.imageshack.us/my.php?image=dsc00059ty3.jpg)
-
oglądaliśmy wczoraj taki zestaw i by to jakoś zespawać trza by rury od nowa zaginać.
-
A ta dziurka w kolektorze to na lambde?
-
A ta dziurka w kolektorze to na lambde?
Nie. Na TURBO :lol: :lol: :lol: .
[ Dodano: 2007-08-06, 15:23 ]
Oczywiście kolega zapomniaŁ dodać że to na fotce jest nie do końca tak jak zainstalowane w aucie. Dwururka powinna być pionowo względem kolektora czyli tam gdzie u nas belka zawieszenia. Niemniej jednak powodzenia. ja idę innym torem i jak coś zrobię to pokażę.
PS. Ile daŁeś??
-
Bocian_s#313 no jasne, że jest odwrócony. To było Takie wstępne położenie to wzdłużnego montażu :wink: Lambde będe właśnie montował w kolektorze, gwint jest dobry, moją też się udało wykręcić bez problemów, więc nie ma przeszkód. Za całość dałem 80zł
-
No powodzenia. Jak zrobię swoją koncepcję to porównamy komu lepiej i prościej wyszło.
-
No dobra, prace zakończone(chyba :wink: ) Parę fotek:
uszczelki:
(http://img525.imageshack.us/img525/7871/dsc00064xw9.th.jpg) (http://img525.imageshack.us/my.php?image=dsc00064xw9.jpg)
kolektor zintegrowany z dwururką:
(http://img528.imageshack.us/img528/7584/dsc00061lw5.th.jpg) (http://img528.imageshack.us/my.php?image=dsc00061lw5.jpg)
pierwsza rura o skróceniu:
(http://img408.imageshack.us/img408/4176/dsc00063wf4.th.jpg) (http://img408.imageshack.us/my.php?image=dsc00063wf4.jpg)
i widok po zamontowaniu:
(http://img476.imageshack.us/img476/7643/dsc00065lq6.th.jpg) (http://img476.imageshack.us/my.php?image=dsc00065lq6.jpg)
(http://img507.imageshack.us/img507/7545/dsc00066ar3.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=dsc00066ar3.jpg)
(http://img172.imageshack.us/img172/1554/dsc00067ee2.th.jpg) (http://img172.imageshack.us/my.php?image=dsc00067ee2.jpg)
Silnik odpaliłem, chodzi troszkę inaczej, zwłaszcza ok 3-4 tyś, więcej nie kręciłem, była 23.30 :D jutro test drive! :mrgreen:
Ogólnie, to miałem problem,żeby było to szczelne, w końcu udało mi się wszystko zaspawać(dlatego ne jest ten kolektor za urodziwy), a przy przejściu z dwóch rur na jedną uzupełniłem sylikonem wysokotemperaturowym. Trochę się tam dymiło, ale mam nadzieje,że przejdzie :P
-
Wygląda to nawet nawet. Ciekawe jak z osiągami. No i trzebaby to jakoś kiedyś porównać z moją koncepcją ... o ile ją zrealizuję...
-
no ciekawy pomysł :) widaż się da. szkoda ze nie zrobiłęs zdjecia jak to wygląda ta podwójna rura w srodku
Bocian wiesz zawsze kolektora moge odkupic :P kata mozesz sobie wytuc i sprzedac :]
-
To mozna sprzedac wytluczonego kata? Myslalem ze im chodzi wlasnie o wsad.
Maras dobra robota :)
-
Dzisiaj pojeździłem trochę. Powiem szczerzę,że początkowo myślałem,że efekt był odwrotny do zamierzonego, później, jak się wypalił sylikon(okazało się,że ten mój niby do 650st nie dał rady), przy okazji miałem trochę dymu, dźwięk stał się dużo ładniejszy i idzie też chyba lepiej, no ale trudno to ocenić,czy w jakimś konkretnym zakresie obrotów. W każdym bądź razie na III dalej nie da się przyspieszać od 40km/h. Przejechałem dopiero ok 15km, zobaczymy jak to się będzie dalej sprawować. Jednak rurowiec potrafi się szybko i mocno nagrzać, to wypalenie nastąpiło po pociągnięciu na III do 6,5tyś, na IV do 6 i później już na V tylko do 5000 :mrgreen:
-
Panowie nie wiem czy takie samoróbki to maja sens :lol: Kolektor jest odpowiednio obliczony ,a wywalanie rur ze srodka i skracanie rur bo" nie wejdzie" zmienia calkowicie wszystko.Jak ma to cos dac to na podstawie orginału tzreba by dorobic pasujacy ale z zachowaniem srednic rur i ich dlugosci- wtedy to ma sens a nie tu odetne dwa centymetry, tutaj pięc pospawam i bedzie dobrze :roll:
-
Ale rzeźnia z tymi spawami :D . Grunt, żeby było szczelne.
-
http://img206.imageshack.us/img206/3175/s29ga.jpg
To fotka z pewnego tematu z motonewsów (dawne forum AK). Ponoć to silnik oryginalnie założony przez fabrykę 1,6.
-
Elwood#1887, o obliczaniu nie musisz mi mówić, w końcu za 1,5 miesiąca będę studentem V roku mech. i bud.maszyn, spec. samochody i ciągniki :wink: . Po drugie sam kolektor nie został naruszony, skrócona była tylko dwururka, robiłem ją na wzór, tej jaką ma kolega Koval z AK(właśnie jego silnik pokazał Bocian). Widziałem tą fotkę parę tygodni temu, ponoć to jest faktycznie element wykonany w fso w oparciu o rurowca rovera. Poza tym zachowałem kształt oryginalnej rury z poldorovera, z tym,że jest ona podwojona na odcinku ok25-30cm
-
Czekałem czekałem no i się doczekałem:
(http://images21.fotosik.pl/407/022f7bf328b4a9ddm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=022f7bf328b4a9dd)
(http://images13.fotosik.pl/75/896c7cbb7289c7b7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=896c7cbb7289c7b7)
(http://images21.fotosik.pl/407/b2f88ddf16147b32m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2f88ddf16147b32)
(http://images13.fotosik.pl/75/09cccdf5d5865cffm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=09cccdf5d5865cff)
(http://images25.fotosik.pl/76/f3eccf234323bb9em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f3eccf234323bb9e)
(http://images21.fotosik.pl/407/fd71bdfe31b53690m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fd71bdfe31b53690)
Tak wygląda kolektor 4w1wkatalizator do rovera z nowszych roczników. Ze wstępnych oględzin wynika że zrobi sie szybkie cięcie za sondą lambda, dospawa kawałek rury ze starej rury kolektorowej (jakieś 2-5cm) i będzie pasiło idealnie zamiast żeliwniaka.
Jest też sonda lambda która pewnie będzie w lepszym stanie jak ta moja więc mam dodatkowe gratisy tyle że trzeba wtyczkę zmienić.
Tylko kiedy ja to zrobię. Może przed zimą sie uda...
A katalizator się sprzeda :mrgreen: .
-
ta rureczka co wrecona jest lambda, to jest troche odstawiona od rury w porownaniu do naszych rur, tak jakby ta sonda byla duzsza, albo jest troche oslonieta przed pedem spalin :-)
-
Jak wykręcę do spawania to porównam.
-
Faktycznie, w tej wersji będzie łatwiej zastosować rurowca do Pna. Działaj Bocian_s#313 :wink:
-
Jak to usuwasz katalizator- przeciez to zbrodnia dla srodowiska naturalnego :lol:
:wink:
-
Jak to usuwasz katalizator- przeciez to zbrodnia dla srodowiska naturalnego :lol:
:wink:
A widział ty poldka z 87r z katalizatorem??
Zresztą i tak nie wejdzie :lol: :lol: :lol: .
-
CZYTAŁEM KIEDYŚ, ŻEBY TO DAŁO EFEKT TO NAJLEPEIEJ CAŁY UKŁAD WYDECHOWY (POCZĄWSZY OD KOLEKTORA NA TŁUMIKU KOŃCOWYM KOŃCZĄC) NALEŻY PRZENIEŚĆ
Wyłącz Caps Lock
#1917[/color]
-
to żle czytałeś :) u mnie też juz rurowy4-1 czeka na instalacje :)
-
Ile taki kolektorek kosztuje Van ?? :mrgreen:
-
http://www.allegro.pl/item245489706_kolektor_z_katalizatorem_do_rover_25.html
:)
-
No to zaszalałeś jak tyle dałeś za niego :mrgreen:
-
No fakt cena kosmos. Ale daje się znaleźć taniej co najmniej x2 wystarczy cierpliwie szukać szczególnie u ludzi sprzedających całe silniki.
-
Ja kiedyś kupowałem od mitsubishi 4g92 - kosztował mnie 50 zł więc jakby ktoś chciał to zapytam - wiem że w tym z roverka jest katalizator a tam są minerały 8) i cena od razu inna :roll:
-
A ja ostatnio kupiłem rurowca za 50 zl plus przesyłka ,co prawda bez katalizatora ale pożeżbię i też bedzie pasować.
-
UUUU ale tu zajeżdża... :lol: :lol: :lol:
Coś pokażę szacownemu gronu:
Bazą było to:
(http://images21.fotosik.pl/407/022f7bf328b4a9ddm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=022f7bf328b4a9dd)
Pierwsze przymiarki:
(http://images32.fotosik.pl/130/32bb4d71af024952m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=32bb4d71af024952)(http://images31.fotosik.pl/130/b683831deda97ab1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b683831deda97ab1)(http://images32.fotosik.pl/130/cde7475bd112bb3dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cde7475bd112bb3d)
A taki jest efekt końcowy:
(http://images28.fotosik.pl/167/01a2c1a84210b2ebm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=01a2c1a84210b2eb)
(http://images26.fotosik.pl/166/89e6ed5e4ea26a22m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89e6ed5e4ea26a22)
I od dołu. trochę słabo widać ale jako ciekawostkę dodam że środkowy drążek kierowniczy jest niżej niż wydech a rura nie jest też nigdzie klepana jak w poprzedniej wersji:
(http://images24.fotosik.pl/167/84e81210909bff59m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=84e81210909bff59)
-
oo bocian nie próżnuje :-)
to pewnie teraz wydech leci wyzej i spiace policjanty nie straszne
nie masz tez lacznika elastycznego ??
-
łącznik jest i nawet go widać na zdjęciach :) wydech jest wysoko i o nic nie wadzi :) dobry patent który już jest klonowany :P
-
patent który już jest klonowany
Co?? gdzie?? jak??
Kto dał prawa autorskie do tego patentu??
-
tak sobie właśnie teeż dumam
http://www.allegro.pl/item623580666_kolektor_wydechowy_rover_45_1_8.html
-
Bierz bo warto ja za swój dałem coś koło 150zł
-
dało jakiś efekt zauważalny?
a jak u reszty? jaki wpływ na dźwięk silnika i oczywiście osiągi?
-
sova, Van pisał że po założeniu było +20Nm, na pewno też mniejsza waga :D