FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Danek__105 w Sierpień 06, 2007, 16:56:14 pm

Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 06, 2007, 16:56:14 pm
Witam jestem tu nowy szukam i rozglądam się w poszukiwaniu auta na swap prawdopodobnie będzie to polonez 1.4 oczywiście będzie dawcą :) mam pytanie tyni most jaki ma rozstaw osi, potrzebuje wymiary silnika długośc, wysokość, szerokość, google przewalałem nie raz i nic nie znalazłem do artykułów na stonie nie wiem czemu nie mam dojścia :( wiec prosze o pomoc
myślałem też nad jednostką z forda V6
ale po piersze jest za wielki, za ciężki i więcej pali,
polonez by był idealnym dawcą
proszę też o wyrozumiałość i nie pisac "dlaczego chcesz to zrobić biednemu poldkowi"
pzdr.
Tytuł: Re: swap, ale troche inny...
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Sierpień 06, 2007, 20:14:59 pm
Cytat: "Danek__105"
mam pytanie tyni most jaki ma rozstaw osi,

Tylny most ma rozstaw osi? ;) Zresztą słabo szukałeś. Rozstaw kół z tyłu to 1352mm w Polonezach po 93 roku. Znalazłem to w googlach w 10 sekund ;)
Cytat: "Danek__105"
potrzebuje wymiary silnika długośc, wysokość, szerokość, google przewalałem nie raz i nic nie znalazłem do artykułów na stonie nie wiem czemu nie mam dojścia :(

Słabo szukałeś. Wymiary silnika masz w broszurze producenta tutaj (http://www.powertrainltd.com/brochure/pt_brochure_product.pdf).
Cytat: "Danek__105"
wiec prosze o pomoc
myślałem też nad jednostką z forda V6
ale po piersze jest za wielki, za ciężki i więcej pali,
polonez by był idealnym dawcą
proszę też o wyrozumiałość i nie pisac "dlaczego chcesz to zrobić biednemu poldkowi"
pzdr.

Tak z ciekawości - czy moje skojarzenie z nickiem jest prawidłowe i chcesz to władować do Skody 105? ;)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 06, 2007, 23:05:48 pm
Wielkie dzięki nie wiem gdzie to znalazłeś, zostane chyba przy tym osprzęcie jest lekki oraz zajmuje mało miejsca :)
rożnica z rozstawach to 10cm a że koła sa nieco "wtopione" w nadwozie to wyjdzie ok po 4cm z każdej strony za rat, ale to się lekko przerobi :)
te silniki dużo mają w sobie elektyki mają coś takiego jak immobilaiser ;) aby po swapie nie okazało się że nie chodzi bo ma gdzieś blokade :)
auto to nie skoda, tylko http://polskajazda.pl/Samochody/FSM/Syrena,105/7090
wszystko będzie robione tak aby można było łatwo wrócić do oryginału
czy do realizacji tego planu dojdzie to nie wiem na dzień dzisiejszy robie pomiary itp.
możecie mi podać jaka jest odległość od tylniego mostu do przodu silnika bo nie wiem czy mam się nastawić na skracanie wału napędowego, ale mysle że tak
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Sierpień 07, 2007, 07:03:34 am
Cytat: "Danek__105"
rożnica z rozstawach to 10cm a że koła sa nieco "wtopione" w nadwozie to wyjdzie ok po 4cm z każdej strony za rat, ale to się lekko przerobi :)

Taką różnicę spokonie możesz wyrównać felgami ;)
Cytat: "Danek__105"
te silniki dużo mają w sobie elektyki mają coś takiego jak immobilaiser ;) aby po swapie nie okazało się że nie chodzi bo ma gdzieś blokade :)
To niech się jakiś roverkowiec wypowie, ZTCP jakiś wynalazek tam był.
Cytat: "Danek__105"
auto to nie skoda, tylko http://polskajazda.pl/Samochody/FSM/Syrena,105/7090
wszystko będzie robione tak aby można było łatwo wrócić do oryginału

Z FWD na RWD tak by dało się łatwo wrócić? Powodzenia ;)
Cytat: "Danek__105"
czy do realizacji tego planu dojdzie to nie wiem na dzień dzisiejszy robie pomiary itp.
możecie mi podać jaka jest odległość od tylniego mostu do przodu silnika bo nie wiem czy mam się nastawić na skracanie wału napędowego, ale mysle że tak

Raczej się nastawiaj na kombinacje z wałem. Zobacz np. różnicę w rozstawie osi.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 07, 2007, 07:22:00 am
Jezeli dawca elektroniki bedzie poldorover a nie rover to nie masz co sie martwic o immo. Bede sledzil ten watek i mam nadzieje ze szybko nie umrze :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 07, 2007, 08:07:12 am
Jeśli mogę coś sugerować to proponuję zrobić FWD na bazie skrzyni rovera. Można zastosować silnik i elektrykę z poldrovera to nie będzie problemu z immo. Jedyne co zostanie to pomyśleć nad spięciem póosiek ze zwrotnicami i auto będzie luxus nie maszyna.
Powodzenia i ciekaw jestem jak to się będzie miaŁo do poldorovera. Pewnie będzie dobrze odlatywać ;).

A i przy takim swapie raczej zapomnij o powrocie do oryginaŁu...
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 07, 2007, 09:17:30 am
Wiadomo nie będzie łatwo wrócić do oryginału tym bardziej, że przednie zawieszenie też bym musiał przerabiać ponieważ jest tam resor umieszczony poprzecznie :/
Napęd tylko na tył, musi być na tył :)
Łatwiej jest zrobić na tył niż przód nie ma zabawy z półośkami, wodzikami od skrzyni itp.
Wiem że w aucie bym musiał robić miejsce na wał to się wiąże z cięciem auta prawie na pół :/ skrzynia też jest sporawa, ale bym dał rade :)
Bym chciał zostać przy felgach takich jakie są teraz inne raczej nie wchodzą w grę, przy innym moście będzie inny rozstaw, Poldek ma rozstaw chyba 4x100 syrena 5x139,7 jakiś dystans „adapter” powinien pozwolić nam na takie coś.
Mechanika nie jest aż taka tragiczna buda trzyma się na 5 śrubach ją ściągnę i mam gołą ramę z którą się bawię, gorzej jest z elektroniką szkoda że nie ma jej takiej jak kiedyś czyli aparat zapłonowy cewka przerywacz i wszystko pięknie chodzi.
Autem będę się mógł poruszać na co dzień nie będę myślał za każdym radem dojadę czy nie :)
Waga auta to 830kg różnica wagi w napędzie ok.+150kg może nawet nie dajmy że będzie ważyło tonę, przód będzie tak jak teraz niżej niż tyłek więc tyłek jest lekki już widzę jak to auto będzie zamiatało :)
Największy silnik w syrenie z jakim się spotkałem to z BMW 2.5L 170KM  auto do setki rozpędzało się w niecałe 7sek.
Ile waży polonez??
Zmierzy mi ktoś odległości od przodu silnika do tylniego mostu
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 07, 2007, 09:24:28 am
Cytat: "Danek__105"
Łatwiej jest zrobić na tył niż przód nie ma zabawy z półośkami, wodzikami od skrzyni itp.


http://www.polosie.pl/www/index.html

półoski dorobia jakie tylko bedziesz chiał  :)  A co do mierzenia dlugosci poloneza to bez sensu -wał tez mozna skrócic o tyle ile trzeba. Predzej przyda sie długosc zespolu napędowego tj silnika ze skrzynia :)

Cytat: "Danek__105"
gorzej jest z elektroniką szkoda że nie ma jej takiej jak kiedyś czyli aparat zapłonowy cewka przerywacz i wszystko pięknie chodzi.


Sa takie silniki -rodzina silników fiat dohc które takze instalowano w polonezie
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 07, 2007, 10:00:12 am
Danek__105, tez mysle ze naped na tyl bedzie lepszym rozwiazaniem. RWD to RWD i niema to tamto :) Co do elektroniki to niech Cie ona nie przeraza bo jezeli bedziesz mial cala wiazke od poldorovera to juz nie musisz sie o nic martwic. Ja jezeli moglbym Ci cos zaproponowac to jezeli juz wsadzasz rovera to kup silnik 1.6 lub 1.8 k-series i Twoja Srojda bedzie fruwac az milo :) Waga bedzie porownywalna z MGF hehe - ladnie :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 07, 2007, 12:20:43 pm
Cytat: "Senn#1869"
Waga bedzie porownywalna z MGF hehe - ladnie  


Waga owszem ale opory areodynamiczne duzo wieksze wiec coby tym dobrze przyspieszyc przy duzej predkosci to trzeba duzo momentu  :)
Ja osobiscie jestem zwolennikiem tuningu "z epoki" wiec auta z lat 60 i 70 to tylko twinwebery :twisted: Ale z drugiej strony lubie tez oglądac stare samochody z nowoczesnym zespolem napędowym z tym ze dla mnie auto traci wtedy ducha- kiedys pewne rzeczy rozwiazywalo sie inaczej.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 07, 2007, 12:32:24 pm
Elwood#1887, co by kolega nie wsadzil do tej srojdy czy Fiata, czy Rovera to bede mu gratulowal bo to nie lada wyzwanie. Frajda z jazdy bedzie jeszcze wieksza. Co do Rovera 1.8 to momentu mu wystarczy :) Sama mysl ze taka skarpeta bedzie sie zbierala lepiej niz moj poldek powoduje u mnie usmiech na mordzie :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 07, 2007, 12:39:07 pm
Cytat: "Senn#1869"
Co do Rovera 1.8 to momentu mu wystarczy  

Akurat pisząc o momencie mialem na mysli nie jednostki fiata czy rovera ale jakąs szesciogarówke :]
Kiedys znalazłem w necie strone jak gosciu przerabiał chyba nissana suny na tyl naped- w garazu na wylewce betonowej wyspawał rame z szyn stalowych idealnie wypoziomowana i pomierzona aby katy byly idealne a nastepnie do tej ramy... przyspawał nadwozie i od niej odmierzał wszystkie wymiary i połozenie elementów podczas konwersji na RWD  :) Moze uda mi sie znalesc gdzies linka to zarzuce wieczorem. Pracy przy takims czyms jest od cholery ale jaka frajda. PS w necie krąza tez zdjecia zoltej syrki z silnikiem od opla  :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 07, 2007, 12:47:15 pm
Bylo tez gdzies jak koles wsadzil jakas V6stke czy V8semke do Skody 105 :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 07, 2007, 12:49:17 pm
Ano było- akurat sam wrzucalem ten link :mrgreen: Chiałbym to zobaczyc w akcji na drodze  :twisted:
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 07, 2007, 13:12:25 pm
Cytat: "Danek__105"
Ile waży polonez??


Z OHV na pokładzie 1115 kg. Z roverem troche mniej.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 07, 2007, 13:37:16 pm
Tzn. elektronika aż tak tragiczna nie jest, poradzę sobie z nią na bank z zawodu jestem elektronikiem, ale wiadomo ile tego tam będzie, czujników w takim silniku pewnie będzie masa każdy idzie inną stroną i to ona pochłonie najwięcej czasu :/ nie wolno niczego ominąć aby komputer nie zaczął wariować.
Jak kupować to najlepiej całość bym się nie bawił w dokupywanie mocniejszego motoru bo wiadomo to są już dodatkowe koszta i czas, a tak mam już całe auto na dawce i się bawię
Silniki V6 są już drogie, ciężkie, fakt mocne :) ale inne podzespoły nie wytrzymają takiej mocy, auto zacznie pękać i jeszcze bardziej się sypać, większa moc za bardzo kusi, w silniku 1.4 na bank będę się bawił dolotem i wylotem, obrobię głowice, do tego polerka kanałów więc może przy dobrym wietrze uda mi się wycisnąć 115-120KM albo w przyszłości jakieś turbo ;) z pewnością wystarczy abym mógł tym autem poruszać się na co dzień, syrenę mam już 5 lat czas najwyższy coś zmienić :)
Macie może jakieś zdjęcia podwozia, komory silnika, szkice auta wszystko bardzo mi się teraz przyda do pomiarów i wglądu, chociaż już widzie te pomiary, zobaczę bez mierzenia i powiem, że musi ładnie wejść bo nie ma innej opcji :) ale zdjęcia bardzo mi się przydadzą
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 07, 2007, 14:05:56 pm
Danek__105, postaram sie Ci pomoc. Dzisiaj zrobie fotacze, wezme miarke i pomierze najwazniejsze podzespoly.

Co do elektroniki w silniku Rovera to nie ma wcale tego duzo. Majac cala wiazke przed soba poradzisz sobie bez problemu. Najlepiej jak bys kupil jakiegos zarznietego poldorovera za <1000zl co bedzie materialem na belke zawieszenia, skrzynie, wal, most, bak z pompa, wiazke i czujniki, a silnik kupil prawie nowke sztuke za powiedzmy 2000zl. Wtedy bedziesz mial praktycznie nowy zespol napedowy ktory bedzie miotal skarpeta az milo :). Silniki 1.6 tez sa tanie. Gorzej z 1.8. Te juz sa malo dostepne i przy tym stosunkowo do 1.4 drogie.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 07, 2007, 15:03:52 pm
Oglądam też zdjęcia na allegro, skrzynia wiem gdzie ma mocowanie gorzej już z silnikiem bo nie widać wydaje mi się że na dole, ale nie jestem pewien, w syrenie jest minus w tym, że silnik jest bardzo wysoko i nie jestem pewien czy miska olejowa wejdzie mi między ramę, ale tu się przytnie tam przyspawa i będzie dobrze :) jeśli nie wejdzie, a nie będę chciał ruszać ramy to lekko będzie wystawał czyli maskę się lekko wytnie lub ładnie przeprofiluje, ale lepiej niech to będzie cichociemny demonik :)
Miejsca na większy silnik jest sporo sama komora silnika ma wymiary szer.75cm a długość prawie 85cm :)  
Polonezy są o dziwo bardzo tanie można je spokojnie kupić za 1.5-2.0tyś. najlepiej jeszcze lekko rozbitego :)
Komputer jest w komorze silnika po lewej stronie, chyba to komputer bo tak wygląda, więc nie powinno być kłopotu w nowszych są już w kabinie (inne marki).
Ślijcie zdjęcia wszystkie takie jakie macie wszystko mi się przyda :)
By mi się przydała odległość…ach może narysuje
(http://images23.fotosik.pl/50/5e95dfd704d7b677m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e95dfd704d7b677.html)
Więc jak ktoś kiedyś będzie pod autem to niech o mnie pamięta :)
Narysowałem tylni most talentu nie mam ale wiadomo o co chodzi :)

[ Dodano: 07 Sie 2007 15:15 ]
taki też by się przydał bo jak ktoś wspomniał wał można ciąć :)
(http://images30.fotosik.pl/50/078b86183cd722c9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/078b86183cd722c9.html)
a silnika raczej nie, chociaż dla cekawostki dodam że kiedyś jakiś człowiek do 3cylindrowego silnika dospawał 4ty wszystko zrobił profesjonalnie auto było przystosowane do rajdu :)
oby nie okazało się że gałkę zmany biegów będe miał pod tynim fotelem :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 07, 2007, 15:24:48 pm
W sumie w poldoroverze to elektryka między wiązka silnika oplatającą go a restą instalacji elektrycznej auta to raptem kilka przewodów więc naet nie trzeba przekadać caŁej wiążki a jedynie zidentyfikować który przewód za co odpowiada.

na pewno będzie to:
- masa
- zasilanie staŁe
- zasilanie po kluczyku
- impulsy sterujące do cewki zapŁonowej
- zasilanie pompy paliwa
- obwód Ładowania-rozruchu czyli kabelek z rozrusznika do akumulatora
- sterowanie rozrusznikiem z pod stacyjki
czy coś jeszcze potrzeba to nie pamiętam ale zasadniczo to chyba nie.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Sierpień 07, 2007, 22:16:30 pm
silnik roverka laczy sie z buda na 5 kabelkach oraz kabelek od wskaznika temp i to wszystko
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Russell w Sierpień 07, 2007, 22:23:24 pm
Sorki że tak zbaczam z tematu ale..... ale dziś piękną skarpete widziałem. Niebieska 103 w stanie idealnym.  Normalnie jak stała na światłach to ludzie telefonami zdjęcia robili. Śliczna :D
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 07, 2007, 22:51:51 pm
Troche z innej beczki  :)

(http://img513.imageshack.us/img513/7527/syrkanz7.jpg) (http://imageshack.us)
Shot with E3200 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=E3200&make=NIKON) at 2007-08-07
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Van w Sierpień 07, 2007, 23:09:53 pm
orzeszKU :D
ja bym syrenkę robił jedynie FWD :) makpersoniki dać i będzie pięknie zamiatała. Nie ma co psuć to auto było FWD niech takie pozostanie :) co innego warszawianka :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Sierpień 08, 2007, 07:49:00 am
Elwood#1887, czy to jest jakis silnik bokser z alfy romeo?
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Sierpień 08, 2007, 14:44:18 pm
ja to pamietam jak w TV dawno temu byla syrena z silnikiem porsche

jeszcze troche to nie bedzie samochodu w ktorym nie mozna zastosowac silnika rovera  :mrgreen:
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 08, 2007, 15:13:14 pm
albo pinto forda :twisted: np.: replika Cobry czy Lotusa (obydwa wytwarzane w Polsce), tudzież DF kolegi Młody_dnb :twisted:
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Sierpień 08, 2007, 15:28:40 pm
Elwood#1887, ta syrena ze zdjecia ma nawet seryjne kołpaki i felgi  :shock:
 to musi byc piekne auto  :mrgreen:
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 08, 2007, 22:22:47 pm
Silnik z tej alfy to też koszta taniej wyjdzie nam polonez,wiekszy i łatwiejszy dostęp do części itp. moc ta sama Poldek może nawet jest silniejszy, ograniczeniem w syrenie jest rama a raczej resor pod który trzeba ten silnik umieścić, chcę zostać przy w miarę seryjnym zawieszeniu po lekkich modyfikacjach, makpersony to dobry pomysł, ale to masa pracy aby odpowiednio ustawić kąty itp.
Ta syrena ze zdjęcia ma inny układ hamulcowy i kierowniczy zegary kierownica pochodzą od alfy z zewnątrz jest zrobiona na oryginał jedyne co mnie ciekawi to jak u kolegi z alfy wygląda sprawa z temperaturą silnika ponieważ chłodnice ma za silnikiem :/
dzięki G.T. za odp.o to mi chodzi jeszcze tylko dawa wymiary i bedę wiedział na czym stoje :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2007, 00:08:45 am
Cytat: "e_gregor#1917"
Elwood#1887, czy to jest jakis silnik bokser z alfy romeo?
Tak to jest silnik boxer od alfy 1,5 L moc okolo 100Km wiecej nie wiem nic o tym samochodzie wiec nie pytajcie :? Znalazlem to zdjecie i dwa inne na konkurencyjnym forum dawno temu
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 09, 2007, 11:12:15 am
Dla ciekawostki dodam inne zdjęcia syren z innymi silnikami :)
(http://images27.fotosik.pl/52/932d31c53db05f27m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/932d31c53db05f27.html)
(http://images28.fotosik.pl/52/2dab0f4549c5151em.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dab0f4549c5151e.html)
(http://images24.fotosik.pl/52/53841ae3232e74c0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53841ae3232e74c0.html)
(http://images27.fotosik.pl/52/e906ad04637e9059m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e906ad04637e9059.html)
(http://images28.fotosik.pl/52/736fde7589b72799m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/736fde7589b72799.html)
Już praktycznie wiem co i jak potrzebuje potrzebuję tylko trzy wymiary:
-szerokość miski olejowej
I te co podałem, ale bardziej silnika ze skrzynią
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2007, 11:23:53 am
Cytat: "Danek__105"
dodam inne zdjęcia syren z innymi silnikami


Widze ze w tej syrence jest nasz stary dobry znajomy- fiat dohc najprawdopodobniej 1,6 :twisted:
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 10, 2007, 08:24:39 am
(http://img515.imageshack.us/img515/9110/obrazxo5.jpg)

Szerokosc jak widac to wymiar miedzy najbardziej wysunietymi punktami czyli miedzy sruba od przewodu serwa do najbardziej wysunietego punktu kolektora wydechu.

Dlugosc to odleglosc miedzy aluminiowym wspornikiem a przewodami w kopulce rozdzielacza. W 1.4 moze byc ciut mniejsza bo wspornik jes troszke inny.

Wysokosc to odleglosc miedzy silnikiem krokowym, a najnizszym punktem miski.

Szerokosci miski nie mierzylem bo mam inna niz w 1.4 i troszke moze sie roznic.

Wymiary resorow zmierzylem.

(http://img515.imageshack.us/img515/2162/5e95dfd704d7b677yl8.jpg)

Niestety nie zmierzylem silnika+skrzynia padal deszcz.

Zmienilem tytul watku bo chyba Danek juz sie okreslil co do marki silnika jaka chce wlozyc do srojdy.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 10, 2007, 22:47:56 pm
Senn#1869 Dzięki  :D
I tak jak myślałem mam mały kłopot jakim jest układ kierowniczy :/ trzeba będzie przekładać tak samo jak całe pedały a przy okazji serwo itp. A jak serwo to cały układ, ale to jest wykonalne, drugi kłopot to wysokość silnika, który może być za wysoko a co z tym idzie to większy tunel na wał, po syrenie by została praktycznie sama buda jutro zobaczę jak to wszystko najlepiej rozwiązać aby narobić jak najmniej szkod :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 11, 2007, 09:21:25 am
Cytuj (zaznaczone)
aby narobić jak najmniej szkod :)

Obawiam się że przy takiej inwestycji
Cytat: "Danek__105"
po syrenie by została praktycznie sama buda

Więc o powrocie do stanu fabrycznego zapomnij.
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Danek__105 w Sierpień 12, 2007, 23:06:38 pm
Witam
do oryginału wróci się zawszę jeśli będzie się tylko tego chciało tym bardziej, że już wiem jak to zrobię rama praktycznie zostanie nienaruszona pójdzie tylko jedno cięcie będę wycinał wspornik pod resor poprzeczny, ale tak aby w przyszłości w razie czego będzie można go łatwo wspawać :) tak samo jak większy kawałek podłogi w której będzie miejsce na wał, skrzynie będę miał przy nogach niezabudowana będzie wyglądała bardziej „rasowo” myślę nad jej przepolerowanie na wiertarkę komplet flisów i jazda, ale to już będzie robota bardziej wykończeniowa, teraz skupiam się na mechanice. Kolumna kierownicza układ hamulcowy też mam opracowany.
 Z wymiarami męczę was ostatni raz :)
To zdjęcie
(http://images27.fotosik.pl/56/8495be1331c77d6fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8495be1331c77d6f.html)
Niebieski – między łapą a kolektorem ssącym
Czarny – szerokość łap
Czerwony – od łap do spodu miski olejowej
Oraz Fioletowy – szerokość pokrywy zaworów potrzebuje bloku, ale to, to samo
Nie muszą być bardzo dokładne, takie na oko
W syrenie wiem jak najlepiej przerobić zawieszenie, ale nie jestem pewien czy wejdzie mi na szerokość i czy nie będzie szorował o wspornik wahacza, więc najbardziej potrzeby wymiar jaki potrzebuje to „Niebieski” jeśli będzie to będę musiał pomyśleć nad inną konstrukcją.
Potrzebuje jeszcze ten aby się nie okazało że dźwignie będę miał pod tylnim fotelem :)
(http://images30.fotosik.pl/50/078b86183cd722c9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/078b86183cd722c9.html)
Na wymiar tylniego mostu pasuje idealnie tak jakby ktoś kiedyś pomyślał, że będzie tak taki sprzęt :)
Tytuł: Rover - silnik serii K w Syrenie 105
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Sierpień 17, 2007, 10:45:26 am
A wiec tak:

Niebieski – między łapą a kolektorem ssącym - 34-35cm
Czarny – szerokość łap - 48cm
Czerwony – od łap do spodu miski olejowej - 10cm
Oraz Fioletowy – najszersze miejsce na bloku jest w okolicach pompy wody, czyli tak w polowie wysokosci silnika i wynosi 21 cm
Silnik + Skrzynia od kola pasowego do elementu metalowo gumowego skrzyni, czyli do polaczenia z walem napedowym - 115cm.
Lewar jest przesuniety wzgledem konca skrzyni jakies 10 cm (prognoza)
Wymiary nie sa hiper dokladne bo nie bylem na kanale i lezalem z miarka pod samochodem :) Dokladnosc okreslilbym na +/- 1cm do 2cm :)