FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: KAZAMAT77 w Sierpień 08, 2007, 08:22:51 am
-
witam wszystkich czy ktos wie czy po wymontowaniu katalizatora z 1.6gli wzrasta zuzycie paliwa czy moze jest odwrotnie bo chciał bym go wymontowac a niewiem czy bedzie sie to oplacalo
-
A co chcesz zalozyc w jego miejsce?
-
Nic się nie zmieni w spalaniu a i moc będziesz miał większą chyba o całe 2km. Bo polepszy ci sie przepływ spalin. Ale możesz mieć problem na przeglądach.
-
Nic się nie zmieni w spalaniu a i moc będziesz miał większą chyba o całe 2km. Bo polepszy ci sie przepływ spalin. Ale możesz mieć problem na przeglądach.
To jeszcze zalezy czym zastapisz katalizator. Jak wspawasz rure to nie masz komory rozpreznej w odleglosci rezonansowej i przeplyw spalin idzie sie ... kochac ;) Co skutkuje wyraznym ubytkiem mocy.
-
to co warto tam wstawic , bo wymontowanie jest powodem tego ze katalizator rozprulem na jakims wystajacym precie przy cofaniu, nieda sie go pospawac przydal by sie nowy
-
Imho nowy katalizator lub pierwszy tlumik z wersji bez kata. Jest tez szkola montowania strumienic ;)
-
to teraz z drugiej strony czy gdy katalizator jest zapchany zwieksza sie zuzycie paliwa
-
Przedmuchaj go, daj mu troszkę po garach a sam się przedmucha :-)
-
on ma stale po garach nie oszczedzam furki a co do katalizatora to go najpierw troszeczke polatac musze,
wracajac do przedmuchiwania zrobic to na całym wydechu czy go rozkrecic i dmuchac sam katalizator
-
Jak mu tak dajesz po garach to wątpię, że jest zapchany.
-
Nie wstawiaj tłumika od GLE ! - trwałość katalizatora to kilka tłumików fabrycznych i odpowiednio więcej rzemieślniczych (zależnie od ich jakości) - rachunek ekonomiczny prosty ...
-
Nie wstawiaj tłumika od GLE ! - trwałość katalizatora to kilka tłumików fabrycznych i odpowiednio więcej rzemieślniczych (zależnie od ich jakości) - rachunek ekonomiczny prosty ...
A to ciekawe.
-
Nie wstawiaj tłumika od GLE ! - trwałość katalizatora to kilka tłumików fabrycznych i odpowiednio więcej rzemieślniczych (zależnie od ich jakości) - rachunek ekonomiczny prosty ...
rozwin ten temat, bo u mnie kat siedzial krocej niz tlumik z GLE. wszystko zalezy od tego CO KUPISZ, jak kijowe rzemioslo to wiadomo
-
Z tego co wiem, to FSO 1500 ma znacząco inny tłumik pierwszy niż ten z GLE. Pomine fakt, że jest w innym miejscu.
Ja katalizator w plusie wywaliłem po 100tys, w innym plusie po 110tys. Pierwszy tłumik w GLE wymieniony został po ok 7 latach eskploatacji, i to nie ze względu że się przepalił, ale był poprostu rozerwany bo strasznie nisko wisi.
Ostatnio musiałem z plusa zdemontować tłumik od GLE (oryginalny, wyprodukowany w 1994 roku, po przebiegu ok 70tys) bo na wybojach rozerałem go na szwie i zaczął trzeszczeć. Postanowaiłem go pociąć. Był idealny, aż żal go.
Więc należy odróżniać jeszcze tandetne rzemiosło od oryginału z fabryki.
-
a dlaczego porownojesz 2 rozne rzeczy?? FSO 1500 ma inny uklad wydechowy niz GLE