FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: rekinos w Sierpień 13, 2007, 14:42:39 pm
-
Witam :D Mam pytanie odnośnie modelu komputera pasującego do poloneza 1.4 z 96. Ja mam komputer Mkc 103610, który ma obsługę filtra par paliwa , (ponoć) obsługę immobilizera. Czytałem gdzieś na forum że komputer 101610 też pasuje (chyba elektroda.pl). Jedynak ja zastanawiam się czy ten drugi ma obsługę filtra par paliwa bo widziałem Poldki z tym kompem, ale żaden nie posiadał filtra par paliwa i tu pytanko: Czy 101610 też posiada obsługę par paliwa i podejdzie do mojego poldka? Za wszelką pomoc z góry dzięki :D
-
Z tego co pamietam to w Ojca poldoroverku z 96 roku siedzial komp 101610 i mial filtr par paliwa. Ten sam silnik pracuje teraz pod 103610 wiec i w druga strone bedzie dzialalo. Najlepiej zeby wypowiedzieli sie jeszcze uzytkownicy poldoroverow z 94-96 roku.
A tak BTW to pierwsze slysze zeby obsluga filtra par roznila te kompy. Wydawalo mi sie wlasnie ze jest to mozliwosc obslugiwania immo.
-
Zasadniczo ponoć różnią się tylko "ekologią" czyli skadem spalin. ja mam dwa silniki rovera jeden fabryczny z końca 95r na kompie 101610 i mam filtr par paliwa. Dugi to skadak na bazie poldrovera z 94 roku tez na tym samym kompie i pod maska dynda sobie radoścnie wtyczka od filtra par paliwa mimo że napewno go tam nie byŁo (nie ma wyjścia w kolektorze). Z tego co kiedyś przeglądaem katalogi MEMSów to wasnie 16 i 36 charakteryzowaŁy się brakiem Immo.
A tak tylko spytam w jakim celu kolega pytao kompy?? Czyżby coś się staŁo??
-
101610 byl stosowany od 92 roku i nie mial obslugi immo
103610 byl stosowany od 96 roku i ma mozliwosc obslugiwania immo
Co do ekologii to chyba niczym sie nie roznia. Dopiero upgrade na MEMS 1.9 cos wnosilo
-
Najpierw chciałem podziękować szanownym klubowiczom za pomoc. Na zapytanie szanownego Bociana odpowiadam. :mrgreen: Główna przyczyną dla której zadałem pytanie o kompa jest niemoc w pokonaniu usterki tzn. kiedy w korku podjeżdżam powoli i nacisnę na pedał gazu i później go puszczę to auto najpierw zrywa się do przodu a gdy puszczę pedał gazu to hamuje tak aż pasy bezpieczeństwa czuć na klacie. Jeździłem wieloma samochodami nawet polonezem 1.5 i tego niema a bynajmniej nie tak mocno odczuwane.To samo jest podczas jazdy gdy za długo zmieniam bieg puszczam gaz to auto nurkuje - dosłownie kangury :shock: . Niema tego gdy silnik jest obciążony i zmieniam biegi przy mniejszych obrotach i tu podejrzewam czujnik podciśnienia albo całego kompa. Myślałem że to hamulce ale na luzie tego niema a kolejne przyczyny opisałem w temacie komputer w poldzie 1.4 i go tutaj wkleję- Mam pytanie czy izolacja jaką jest zalany procesor oraz cala płytka komputera do 1.4 powinna być pomarszczona na tym że procesorze? Pytam się ponieważ mógł on oberwać i może się grzać czy coś oberwało innego i dlatego źle mi autko pracuje (muł, dziura w obrotach, problemy z wyprzedzeniem nawet malucha, ciągnika 60 i to mnie doprowadza do szewskiej pasji a czasami staje sie niebezpieczne). Odnośnie Map sensora na zimnym silniku zdjąłem przewód idący do Map w kompie i silnik pracował nierówno do kiedy przez wężyk dostawał lewe powietrze, gdy go zatkałem to pracował tak samo jakby był czujnik podłączony. Mam pytanie czy w taki sposób da się sprawdzić to paskudztwo, a jeśli nie to jak. Wiem że można sprawdzić go miernikiem mierząc napięcie na wolnych obrotach i wyższych, ale nie wiem gdzie się wpiąć do pomiaru. Kolejne pytanko czy chwilowe zakręcenie rozrusznika i jednoczesne chwilowe rozłączenie klemy,a w konsekwencji rozwalony immobilizera, zawyża obrotomierz i wszystko działające od kluczyka (światła, radio, zegarek, awaryjne) świadczy o tym że komp też oberwał bo nawet z tego co pamiętam właśnie wtedy zaczęły się problemy. Ostatnie pytanie - na które piny w kompie idzie 12V. Proszę też o sugestie odnośnie sprawdzenia elementów kompa . . Na czek boksie brak błędów ale gościu mówił że to może Map sensor tylko ja myślę że jakby coś było z czujnikiem toby były błędy. A co gorsza u nas w mieście nikt się do końca nie zna na tych jak to mówią wynalazkach (raz nawet gościu mi odmówił diagnostykę ponieważ przede mną był gościu z takim samym poldem i nic nie zdziałali tylko czas zmarnowali Jeszcze jest przypadłość tego typu gdy stoję na światłach to obroty z 850 wędrują do 1000, a gdy na luzie dam parę raz gazy i później j puszczę gaz to obroty spadną do 850 i podniosą się do 1100 i opadną. Za wszelkie sugestie z góry dzięki :D
-
Jedyne różnice jakie zauważyłem to sposób obsługi filtra par paliwa i sądze że mapy nastawione są na eko.
- 36 po nagrzaniu włącza cały czas filtr - czestotliwosć zalezy od wcisnięcia gazu. 16 robi to co jakiś czas - cieżki do określenia. Może że powyżej pewnej temperatury.
- kumpel kiedyś zamieniał kompy pomiędzy poldami i twierdził że na 16 PN nabrał życia.
ciekawe kiedy nastąpiła zmiana kompów - może liciec 1995 wraz z wprowadzeniem katów?
-
może liciec 1995 wraz z wprowadzeniem katów?
Raczej nie go mój carus to XII.95 i ma jeszcze kompa 16 i katalizator też kiedyś miaŁ ;).
-
moj jest tez z XII.95 a i ma 36. z tym, ze polda nie mam od nowosci, wiec nie wiem na 100% czy on nie byl zmieniany.
pewnie bylo tak jak zwykle:
"h: Zdzisiu skonczyly nam sie kompy 36.
z: a .uj z tym, Heniu, wkladaj 16"
albo na odwrot :mrgreen: :mrgreen: