FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Mateusz w Sierpień 13, 2007, 15:07:53 pm
-
Witam!! Kupiłem centralny zamek do poloneza `95r 1,6gle. Niestety nie wiem jak mam sie zabrać do jego montażu :roll: . Proszę o szczegółową instrukcje montażu.
http://allegro.pl/item219615530_centralny_zamek_4drzwi_sterownik_na_pilota.html
-
szczegułowa instrukcje otrzymasz wraz z centarlnym.Potrzebujesz pociagnac plus i mase,mase do karoserii plus z akumulatora z bezpiecznikiem 10A np.Mastery to te z 5 kablami,łączysz je kolorami i montujesz w przednie dzwi.Silowniki musisz umiescic wg własnego uznania,a zobaczysz mozliwosci po zdjeciu tapicerki dzwi.Z tyłu mozesz dac je pionowo pod tylnym trójkatem albo poziomo w miejscu popielniczki,cóz wiecej chciałbys wiedziec??
-
temat już poruszany, ale masz tu wskazówki http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=14878&postdays=0&postorder=asc&start=0
W Twoim poldlku jest już centralka po lewej stronie i tam jest zostawiony chyba nawet przewdód sepecjalnie na alarm/centralny. Zaopatrz się w książkę:D
-
Ja zakladalem central w 2 poldkach swoich, w obu tylne silowniki montowalem w tym samym meijscu i takie sa moje spostrzezenia:
(http://images25.fotosik.pl/61/cb5b27e49ba530f1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cb5b27e49ba530f1.html) (http://images24.fotosik.pl/61/4592f29ba6d8f177m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4592f29ba6d8f177.html)
Na foto #1:
1 - sruba, ktora czasem lubi sie zahaczyc o rygiel i otweiranie od srodka jest niemozliwe :)
2 - odleglosc miedzy silownikiem a ryglem, jesli zamontujesz za blisko - patrz wyzej :D
Foto #2 - dosc obrazkowo zaznaczone miejsce gdzie wyladowala u mnei popielniczka, wiec ciegno poszlo troche do gory (kombinerki to wspanialy wynalazek, szczegolnie w parach :D)
-
:idea: Moglibyście dać trochę więcej zdjęć jak to ma wszystko wyglądać bo z podłączeniem to myślę że sobie poradzę(tylko jeszcze powiedzcie gdzie masę mam podłączyć??). :roll:
-
tylko jeszcze powiedzcie gdzie masę mam podłączyć?? :roll:
Masę od czego?? Od centralki??
-
No innej masy nie ma :]
Ja mase wzielem z kolumny kierownicy.
-
:D na a ja z pod przerywacza kierunków.
-
:D hehe dzięki za rady dotyczące podłączeń a teraz jak byście mogli to proszę o wrzucenie zdjęć jak to wygląda z przodu z tyłu i w ogóle(proszę o dużą ilość tych zdjęć żebym się we wszystkim połapał) :mrgreen:
-
Jak zdejmiesz tapicerke to trzeba wszystko ogladnac, poprzymierzac , pomyslec (!) i dasz sobie rade. Zejdzie Ci na tym troche dluzej , ale dasz rade i zdobedziesz nowe doswiadczenia. Ja jak montowalem u siebie pierwszy raz to zeszlo mi chyba z 6-7 godzin pracy, teraz zrobilbym to w polowe.
-
Jak ja montowalem u siebie pierwszy raz to zeszlo mi moze ze 2-3 godziny , liczac czas od odkrecenia pierwszej srubki do przykrecenia ostatniej "na gotowo"
TO naprawde nic trudnego. To praktycznie Plug&Pray (wlacz i modl sie ;P )
centralka, plus, masa, kabelki pod dywanikami i w slupki, do drzwi.
Na silowniki 2 otworki, przykrecasz obcinasz drut i juz.
-
Ewentualnie zorganizuj sobie druga osobe w celu "zlap&ciag" przy ukladaniu kabli, czasem sie przydaje :)
Polozenie samego centralnego jest dosc proste, kable laczysz kolorami, czerwony pd aku +, czarny pod aku - albo jakas wieksza srube w aucie i tyle.
-
ostatnio podłączałem (przyznam sie że to był mój pierwszy raz ) centralny w seicento
i spostrzeżenia są takie, że najbardziej pracochłonnym jest wykombinowanie umieszczenia siłowników a reszta to podłączanie kolorami kabli
-
:mrgreen: a moglibyscie troche zdjec wrzucic
-
ale to naprawde nei jest skompikowane,nie sadze zeby ktos robił foty...
-
No kurde, masz wiazki pospinane i laczysz zielony z zielonym, niebieski z niebieskim, brazowy z brazowym i tak dalej... Wszystkie kable ukladasz tak, zeby sie nie walaly wszedzie, najlepiej pod dywaniki, gdzies w desce i co tylko. Jedna rzecz, to jesli silowniki z tylu montujesz tam gdzieja, to silowniki musza byc podlaczone odwrotnie (zielony w niebieski i niebieski w zielony), bo inaczej przod sie bedzie zamykac a tym otwierac i vice-versa.
Co do montowania centrala w Italianach, to jakis czas temu zakladalismy z kolega Bzikiem central w Kropku II. Co za baran wymyslil, zeby rekaw karoseria-drzwi zrobic z zaszybkazlaczka... Konektorow oczywiscie do etgo nie ma, wiec uzylismy funkcji zdolnosci i wiertarki na plastiku :]
-
Zeby zrobic zdjeci ato trzeba rozkrecic przednie i tylne boczki zeby pokazac co jak i gdzie jest.
-
Tu masz foty jak silowniki sa zamontowane w tylnych i przednich drzwiach. Tak mialem to zrobione w Bordoxie i podobnie mam to zrobione w Turkusie.
(http://images22.fotosik.pl/80/91a03880ddcdc603m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91a03880ddcdc603.html) (http://images21.fotosik.pl/134/caf8a1e4713b5c44m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/caf8a1e4713b5c44.html) (http://images20.fotosik.pl/189/c05b8aff8cf1a034m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c05b8aff8cf1a034.html) (http://images22.fotosik.pl/80/aac0856f15905f96m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aac0856f15905f96.html)