FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: kiko w Sierpień 14, 2007, 14:47:36 pm
-
witam. mam problem z mieszanka w 2.0 dohc.
tzn tak mi sie wydaje ze to mieszanka.
silnik pracuje na wszystkich cylindrach do pewnego czasu - zaczynaja sie przerwy. no i po czasie przestaje chodzic ( ten czas to jakies 3 - 4 dni pracy ale krótkiej pracy ) wykrecam swiece no i wszystkie sa zalane, kopulka nowa. palec nowy . kable i swiece nowe .. czy to nie bedzie wina paliwa -- za duzo go. silnik jest na pelnym wtryski l-jetronic.
czym to wyregulowac.
-
wtryski się wieszają/przytykają (zakladam że filtr paliwa jest OK - bo to podstawa) W LE nie ma w zasadzie REGULACJI - chesz mieć wtrysk ??? to masz spory problem z 2.0 - ale CI powiem że organoleptycznie to gażnik ma lepszego ,,kopa' (mam to i to)
-
Stare to sa dobre wino i skrzypce :) Ja tam bym 25 letniemu wtryskowi nie zaufal -jesli juz to tylko gazniki z serii dhla :) albo wersja ekonomiczna gaznik z poldona po zmianie rurek emulsyjnych i nastawów
-
wtrysk z turbo lepiej zgrac ! wiec pomoze ktos ?? czy tylko bedziecie odradzac mi wtrysk
-
jak Ci dzisiaj mogę pomóc ?
podrzuć wtrysk to go sprawdzę !
p.s. a jaki masz zapłon ? electronic czy digiplex ??? - wiesz że ten wtrysk L pobiera ,,dane'o obrotach z niego - czesto niprawidłowa praca modułu zapłonu powoduje złą pracę wtrysku (nawet potrafi rozwalić tłumik)
-
zaplon elektronik - ale czy to moze byc przyczyna tego zalewania ??? i czemu raz dziala a raz nie ( tzn po czasie )
-
ja miałem defekt kabelka ,,sterującego'przy aparacie (umęczone żyły ) i był problem wyglądający na niedomaganie wtrysku - rwał zapłony i kichał w wydech !
-
mi nic nie kicha no i po wyczyszczeniu swiec jest wszystko ok -- chodzi rowniutko i elegasncko
-
wtrysk z turbo lepiej zgrac ! wiec pomoze ktos ?? czy tylko bedziecie odradzac mi wtrysk
wtrysku Ci nie odradzam ale turbo tak - silnik wymaga zbyt wielu zmian np obniżenie stopnia sprężania (aby więcej mieszanki wcisnąć i nie detonowało samo !!!) i korektę kąta OPÓŹNIENIA w miarę wzrostu doładowania , trzeba też dać zawory wydechowe z trzonkami wypełnionymi sodem ( zwykłe mogą ,,spłonąć')...... I TO ... i wowo ... oraz tamto i siamto ( ksiązka)
Bo takie ,,proste' uturbienie jest szkodą dla silnika (nie pożyje biedak długo :roll: )
-
wtrysk z turbo lepiej zgrac
Kwesyia dyskusyjna :P Daje gaznik przed turbo i co ? Zrobisz prosciej ??
czy tylko bedziecie odradzac mi wtrysk
Nie to zebym odradzał na maksa ale mam nadzieje ze posiadasz aparat zaplonowy w głowicy a nie w bloku. W przeciwnym razie moze byc problem z brakiem iskry :lol:
-
posiadam w glowicy
-
Teoretycznie są dwie możliwości regulacji składu mieszanki w tym wtrysku.
Pierwsza to wymiana regulatora ciśnienia paliwa na wersję o ciut mniejszym ciśnieniu roboczym - może też regultor powodować zalewanie silnika - przy zawyskoim ciśnieniu wtryski będą lały jak głupie i będzie palił jak smok.
Niestety wymina regultora nie dość że jest nieco kłopotliwa to jeszcze trzeba znaleźć taki jak trzeba - lub regulator np progresywny z regulacją ciśnienia manualnie.
Zresztą pod turbo pasowałby regulator od wtrysku z turbo i nie wiem czy pociągnie ci seryjna pompa paliwa na większe ciśnienie.
Druga możliwość to albo zabawa z przepływomierzem ale generalnie odradzam - bo można rozregulować go całkiem - rozbierałem taki kilka razy to wiem że się da.
Teoretycznie najprosztszą i najmniej inwazyjną metodą jest oszukiwanie sygnału zprzepływki do kompa przy użyciu np jakiegoś potencjometru. Nie robiłem tego ale ponieważ podstawowa dawka paliwa jest wyznaczana przez ilość powietrza to oszukanie tego sygnału powinno ją zmienić.
Natomiast po pierwsze sprawdź czujnik temp. cieczy bo gdyby był walnięty to silnik cały czas pracowałby na ssaniu i mogłoby go zalewać. Po drugie o ile jest tam wtryskiwacz rozruchowy to sprawdź czy działa, nie leje czasem oraz na jaki czas się włącza.
-
Wtrysk mozna tez oszukac za pomoca dodatkowego opornika w obwodzie czujnika temp. Zalewanie spowodowane jest najczesciej niesprawnym wtryskiwaczem rozruchowym lub uszkodzonym wyłacznikiem termcznym tegoz wtryskiwacza. Objaw jest taki ze jest potwornie ciezko zapalic- alb oodpala odrazu albo go zalewa i trzeba odczekac dłuzsza chwile