FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: niebieski36 w Sierpień 15, 2007, 08:28:36 am
-
Witam grono miłośników polskiej motoryzacji
jak w temacie czy da się ten defekt w sposób domowy wyeliminować czy koniecznie w warsztacie przy całkowitym rozebraniu skrzyni.
-
Jesli ci 4 ciezko wchodzi to mozliwe ze guma ktora ma na zadanie tlumnienie drgan skrzyni sie przesunela i ci wywala 4 , ja tak mialem z 4 i wstecznym.
PZDR Pluton
-
wchodzi jaka na mój gust ok tak jak w poprzednim poldzie tylko i wyłącznie wyskakuje na większym dołku których na naszych szosach nie brakuje
koleszka coś mówił o jakiejś sprężynce i kuleczce albo jedna pękła lub druga część wytarła gniazdo
-
niebieski36 kolega miał rację gdyż w skrzyni jest coś takiego jak zatrzaski wałków włączania biegu składają się z kulki i sprężynki. Ich zadaniem jest utrzymywanie wałków z widełkami w pozycji luzu lub włączonego biegu czyli jest to zabezpieczenie przed niezupełnym włączeniem biegu. Możliwe, że rzeczywiście pękła ci któraś ze sprężynek dociskających kulki do wałka. Ten mechanizm znajduje się z boku skrzyni biegów i przykręcony jest dwoma śrubami do obudowy skrzyni
-
dobra kolego - a drązek to :wink: masz skośny czy pionowy ???
-
drazek mam skosny
zakupilem wczoraj z rozbitka skrzynke kompletna z polonii po dachowaniu niewiele miala przejechane od pierwszego wlasciciela
dzis sie zabieram za wymontowanie skrzyni i przekladke
jeszcze jedno pytanko w temacie przy odkreceniu i wymianie tarczy z dociskiem potrzebny jest niby jakis przyrzad do wspolosiowego ustawienia docisku , czy moze ma ktos jakis patent inny czy bez niego nie ma co sie zabierac do wymiany.
-
Poradziłem sobie bez przyrządu... wystrugałem kołek z drewna i poszło bez problemóww :)
-
kolek :)
coz rozbiore zobacze jaka to srednica moze cos wymysle rurka moze bedzie jakas pasowala mam troche przekrojow