FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: alex1916 w Sierpień 17, 2007, 19:27:00 pm
-
No więc, jak powiedziałem tak zrobiłem. Wyniki pomiarów są ... zastanawiające. Wykresy wrzucę jak tylko dorwę jakiś skaner. Najpierw trochę suchych liczb, potem komentarz:
Obiekt testowy
PN Caro 1.6 Abimex rok prod. 1997, głowica obniżona o 0.3mm, kolektor GSI, pierwszy tłumik GLE, wydech cały nowy, zawory zestrojone tydzień temu.
Pb 98
Moc 74KM@5560rpm (1)
Moment 105@4375rpm (4)
LPG
Moc 69KM@5415rpm (2)
Moment 100@2910rpm (3)
Ad. 1
Wynik całkowicie w normie, uwzględniając 120kkm przebiegu i zwężkę w dolocie.
Ad. 2
Wynik mógłby być lepszy gdyby nie (najprawdopodobniej) wydajność reduktora. Cóż, od nowości nie wymieniłem ani jednej części instalacji LPG, po urlopie trzeba będzie wymienić filtry i membranę.
Ad. 3
Wynik przerażająco słaby, za to przy prawidłowych obrotach.
Ad. 4
Wynik całkowicie załamujący.
Co mogę powiedzieć. Silnik nie ma w ogóle dołu. Mimo że codziennie jeździ się bardzo dobrze, fabryczna charakterystyka pojawia się dopiero w okolicach 4000 obrotów. Fabryczna duża zwyżka momentu w okolicach 2600-3400 obrotów zniknęła.
W związku z tym że w Abimexie nie za bardzo jest co regulować mam pytanie - jak przełożyć do tego silnika rozdzielacz zapłonu z GLE? Nie muszę chyba pisać po co mi to ;) Ewentualnie rozważam jeszcze korektę wałka rozrządu (1 ząbek) co jednak pociągnie za sobą pogorszenie górnego zakresu obrotów. Tak źle i tak niedobrze :(
[ Dodano: 2007-08-17, 19:49 ]
Zdjęcia wykresów z aparatu - niewiele widać, ale jest wyraźny obraz przebiegu momentu:
Benzyna:
(http://img178.imageshack.us/img178/3335/benzqw3.th.jpg) (http://img178.imageshack.us/my.php?image=benzqw3.jpg)
LPG z benzyną w tle (bledsze wykresy)
(http://img254.imageshack.us/img254/5817/benzlpgnu9.th.jpg) (http://img254.imageshack.us/my.php?image=benzlpgnu9.jpg)
-
105 momentu ?? a 20 gdzie sobie poszło ??
-
105 momentu ?? a 20 gdzie sobie poszło ??
No napisałem. Poszło się kochać. Nie ma w ogóle dołu silnika.
-
miska odpadła :D
-
jeden zabek na wałku rozrzadu to stanowczo za duzo lepiej zassij usprawnienia poloneza i zobacz tam jest opis jak przefazowac wałek .
Co do przeróbki na rozdzielacz to potrzebujesz :
-rozdzielacz z kopółka
-podstawke pod rozdzielacz
-modół
-cewke
-troche kabli i 2 godziny wolnego czasu
musisz pozbyc sie tej zaslepki co jest w miejscu rozdzielacza i teraz pojawia sie problem jak to wyglada , ja nie rozbieralem silnika abimexa i nie wiem w kazdym razie potrzebujesz kolo z GLE (moze jest takie same) napedzajace pompe oleju z wpustem od gory na rozdzielacz , przykrecasz rozdzielacz do bloku , podlaczasz magiczny zielony kabelek , okablowujesz cewke, modul i gotowe . Co do podlaczaenia kabli to najlepiej to rozkminisz ze schematem w lapie . Pamietaj ze rozdzielacz powinien byc odpowiednio ustawiony
-
Gratuluję odwagi. Dla porównania i przypomnienia daję swoje. 68.7KM/4552 i 123,2Nm/2342 obr/min
http://img209.imageshack.us/img209/7096/diesellx1.gif
http://img87.imageshack.us/my.php?image=diesel2oa2.gif
[ Dodano: 17 Sie 2007 21:49 ]
Moment 100@2910rpm
hehe tyle to mam przy 1100obr/min.
alex#1916 nie to abym się śmiał tylko po prostu pokazałeś prawdziwy obraz OHV-ki
-
Czyli jakby się z mojego 1,6 16v dało wycisnąć 145Nm co fabryka dała jeździło by się przyjemniej jak klekotem :D
-
Ja wam jutro moje wyniki pokaże :twisted:
-
alex#1916 nie to abym się śmiał tylko po prostu pokazałeś prawdziwy obraz OHV-ki
Nie to żebym się śmiał - jak zeskanuję wykresy to powinieneś zrozumieć że problem nie leży w OHV tylko gdzieś w osprzęcie. Na wysokich obrotach pokrywa się z wykresem serii, czyli nie jest to kwestia zużycia silnika.
-
moim zdaniem wyniki jak na tak rzezany silnik przez kazdego kto troche wybil sie (czyt. kupil rovera lub co innego) są zadowalające, wina moze lezec w osprzecie,ja bardzo chetnie po wyplacie pojechalbym na hamowanie (122zł u nas) lecz nie wiem czy bedzie mnie na to stac :cry:
ma miec 76km tak? ma 74 ze zwężką a więc co to takiego?
jak dla mnie ohv to bardzo dobry silnik - nieraz mowiliscie mi ze to padło , a i jedna osoba na czerniewicach chciala mi udowodnic ze w mojej OHV po zakreceniu do odciecia BĘDZIE slychac panewki - :lol: :lol: :lol:
dokladny cytat wyglada mniej wiecej tak: "W KAZDEJ OHV PO 100tys km SLYCHAC PANEWKI" ehhhh znawcy od siedmiu bolesci...
-
Montaz rozdzielacza zaplonu w silniku 1,6 GLI
W nawiasach sa podane rozmiary kluczym, w tym wypadku wystarczy pare róznych 13, jedna 17 i 10 oraz duzy wkretak/klucz 7mm do obejm
Bardzo częstą awaria w silnikach z wtryskiem paliwa abimex jest awaria modulu(cewek) zapłonowych. Obecnie moduly te sa duzo tansze i łatwijsze do zdobycia niz kilka lat temu, ale mozna sobie poradzic równiez i bez nich- montujac układ zapłonowy od silnika gaznikowego klasyczny lub z modułem. Wymaga to oprócz posiadania pewnych elementów z wersji gaznikowej odrobiny czasu. Pierwsza czynnoscia jest spuszczenie płynu chlodzącego gdyz musimy przerobic układ ogrzewania kolektora ssacego i nagrzewnicy. Nastepnie odkrecamy obudowe filtra powietrza(2x13mm) i obudowe termostatu z głowicy(tez 2x13mm) i zakladamy jego odpowiednik z gaznika z dodatkowym wyjsciem i podpinamy waz gumowy do kolektora. Nastepnie odkrecamy mocowanie pedalu gazu i rurki do nagrzewnicy(2 x13mm) i zakładamy starsza wersje. Przeróbka ta jest konieczna poniewaz w wersji wtryskowej wyjscie wody do obiegu kolektora ssacego jest na rurce nagrzewnicy w takim miejscu ze nie zainstalujemy aparatu w bloku. Nastepnie skrecamy wszystko. Kolejna rzecza która musimy zrobic jest odkrecenie zaslepki w bloku i jej wyjecie(ciezko idzie 2x 10mm) w jej miejsce wkładamy podstawke pod aparat i przykrecamy odpowiednio dłuzszymy srubami. Nastepnie wkladamy aparat w blok, przykrecamy trzymacz rozdzielacza(17mm, sruba ma gwint drobnozwojny i "zwykla" nakretka nie nakreci sie wiec warto o tym pamietac) Niewielkiej korekty w tym miejscu moze wymagac połozenie bagnetu poziomu oleju(17) i konieczne moze byc odkrecenie ucha za które podnosi sie silnik z pierwszej górnej szpilki kolektora ssacego(13mm) Srubami które nam zostały od zaslepki przykrecamy cewke zapłonowa na nadkolu w miejscu gdzie była fabrycznie zamontowana- wszystkie niezbedne otwory sa. Cewka jest zainstalowana pomiedzy modulem zaplonowym abimex a zbiorniczkiem wyrównawczym. W przypadku klasyka podpinamy kabelek z rozdzielacza do zacisku cewki oznaczonego D a drugi zacisk do miejsca gdzie pojawia sie plus po przekreceniu stacyjni. Podpinamy kable zapłonowe, ustawiamy szczeline 0,4 mm na przerywaczu, odkrecamy cewki abimexa od modulu i ustawiamy zaplon. Ja u siebie zainstalowałem akurat zapłon klasyczny Z DF poniewaz taki miałem akurat do dyspozycji podczas przerabiania wtryskowca na gaznik. Duzo lepsze sa oczywiscie aparaty na module od poldka -cewke przykrecamy w tym samym miejscu
Mój art :) Zdjecia tez moge wrzucic
-
Elwood dzięki, jak będzie okazja to stawiam bro :)
[ Dodano: 2007-08-18, 00:28 ]
A, no i oczywiście daj zdjęcia jak będziesz miał chwilę :)
-
Van śmiejesz się tak z ohvaki, bardzo chętnie zobaczę wykres twojego swapa zobaczymy ile te twoje 1.6 wykręci momentu :wink: widać że kolega ma coś nie tak z silnikiem, u mnie po 218 tys. przebiegu bardzo ładnie czuć moment właśnie przy 3-3,5 tys. chętnie bym swojego z hamował tylko szkoda mi narazie kasy i tak jak cycu nie powiem złego słowa na ohvkę gdyby ona tylko miała więcej tych podpór wału to naprawdę był by konkretny silnik :roll: po przejechaniu tych 218 tys. w silniku zmieniane były panewki i uszczelniacze zaworowe przy 170 tys. resztę to jak fabryka włożyła tak siedzi dodam tylko że mam haczyk w aucie i tam nie dymi jak nie jeden rover nie wiem dla czego tak jest ale jak widzę dymiącego poldka to zazwyczaj jest to właśnie z silnikiem rovera :?
-
Najezdziłem się już ohv i to nie jedną. Robiłem przeróbek od hu hu hu i naprawde to się nie opłaci. bo moc ma jedynie na papierze. Ja jestem zdziwiony ze moc trzyma praktycznie fabryczną a moment lezy. I to pommimo kolektora GSI który to powinien go podnosic. Sam jestem ciekaw ile momentu wycisnę. Szykuję się na 132Nm :)
-
Van co do przeróbek to też jestem tej samej zasady tam nie ma co grzebać bo to i tak nie ma sensu ja co osobiście przerobiłem w moim gaźnikowcu to wstawienie kolektora GSI kangury się skończyły przy niskich obrotach i lepiej czuć ten przeogromny moment :mrgreen: oraz poprawienie dolotu w postaci wywalenia zupełnie termostatu plus ucięcie tej plastikowej odnogi do ciepłego powietrza trochę włókna szklanego z żywica by się nie robiły nie potrzebne zawirowania plus delikatne wyprzedzenie zapłonu i to by było na tyle z modernizacji ohvki co za dużo to nie zdrowo pamiętajmy o tym :mrgreen:
-
ja u siebie w boschu tez mialem przez chwile tradycyjny aparat zaplonowy i nie bylo problemu z wlozeniem go
-
No to najprawdopodobniej odkrylem przyczyne kiepskiego wyniku - i to raczej nie zaplon. Zardzewialy pancerz linki od recznego - czy musze mowic cos jeszcze?
-
a ja mam skorodowany pancerz linki gazu :P dlatego 9 sekund do 100 mi się nie udaje wykrecić :P
-
A co - probowales nowe serducho :) ?