FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: poluz w Sierpień 17, 2007, 22:09:50 pm
-
witam,
nie pytajcie proszę jak to się stało :(
dzisiaj w poldku podłączony został na odwrót akumulator - do + i + do -, po podłączeniu była próba uruchomienia (zakręcenie rozrusznikiem) ...
... po poprawnym podłączeniu wstępnie ze strat jakie znalazłem to :
-przepalony bezpiecznik : czujnik systemu wtrysku, diagnostyka - wymieniony
-przepalony bezpiecznik wycieraczek - po wymianie przepala się po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce - wycieraczki nie chodzą
-kontrolka od ładowania akumulatora świeci się cały czas (bez włożonego kluczyka), po włożeniu kluczyka i przekręceniu kontrolka gaśnie, po uruchomieniu silnika kontrolka zapala się
-świeci się lampka kontrolna żarówek świateł zewnętrznych (mimo że wszystkie żarówki są sprawne)
-przy okazji przestało grać radio :(
ogólnie samochód odpala i jeździ ale co z tymi powyższymi anomaliami macie jakieś pomysły co może być nie tak i co mogło się zepsuć ??
Następny tak nazwany temat wywale do kosza
-
TO jest C+ więc obstawiam moduł mikroprocesorowy w skrzynce bezpieczników, prawdopodobnie diody w alternatorze no i radio...
-
U....ale żeś sobie narobił. Dziwne, że w ogóle Ci odpalił po czymś takim. Po pierwsze alternator, co do reszty to tak jak stwierdził przedmówca
-
Dodatkowo...... co do radia, to sprawdź czy masz bezpiecznik w samym radiu(w blaupunkcie np. jest) może padł.
-
W radiach sa czesto zabezpieczenia przed odwrotnym podłaczeniem- pali sie taka dioda w srodku która trzeba potem wylotowac i wlutowac nowa bo radio nie działa. Koszt diody to 30 gr i browar :)
-
ja też obstawiam na diody w alternatorze i moduł mikroporcesorowy i od tego bym zaczął a reszta jak to się mówi wyjdzie w praniu niestety.
-
Pewnie moduł mikroprocesorowy, koszt nowego ok. 100zł. Też doświadczyłem czegoś podobnego podczas wymiany kierunkowskazów.
-
Z pola walki : diody w alternatorze wymienione, działa ok,
co do wycieraczek to moduł mikroprocesorowy jest sprawny, problem jest w silniku przednich wycieraczek, powoduje zwarcie, jutro będę wiedział czy da się go naprawić
[ Dodano: 22 Sie 2007 19:41 ]
silnik do wycieraczek był ok, zwarcie powodowała dioda przy silniku, radio też udało się naprawić (chociaż nie miało diody zabezpieczającej), tak więc koniec końców bolid znowu jest w pełni sprawny, dzięki za wszystkie rady