FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: prl w Sierpień 20, 2007, 21:18:39 pm

Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: prl w Sierpień 20, 2007, 21:18:39 pm
witam wymienialem szczelniacze zaworow i teraz klekocze 2 razy ustawiałem luzy i dalej klekocze majster ustawial i powiedział ze tak musi teraz być  co wy na to???
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Sierpień 21, 2007, 10:17:30 am
Ja na to - tak nie musi być -ale tak bywa gdy coś jest żle  :?
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 21, 2007, 12:28:20 pm
A jakie luzy sa ustawione ?
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: Logan w Sierpień 21, 2007, 13:55:58 pm
1. Jak jeździsz na gazie to musisz mieć większy luz na zaworach niż na benzynie.
2. Jak ich nie słychać to znaczy że masz podparte :mrgreen:
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 21, 2007, 14:38:33 pm
Ja ustawiałem wczoraj z kumplem (u niego tez) po 0.20mm na wydechowych i tak samo na ssących. Silnik przezywa drugą młodość.
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: prl w Sierpień 21, 2007, 17:07:34 pm
ustawione są na 0.1mm ale dizel w golfie milczy w porownaniu z tym klekotem
taki jeden gość powiedział mi ze to dlatego ze ruszyłem zawor i teraz trzeba je docierać na głowicy
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 21, 2007, 20:50:17 pm
to sa za male !!! Na gazie przy takiej przerwie szlag trafi zaworki i gniazda bardzo szybciutko ! Nawet na bnzynie ma byc po 0.17mm na obydwóch zaworach !
Co za debil ustawił ci 0.1mm ?
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: prl w Sierpień 24, 2007, 15:09:53 pm
dzis przestawiłem na 0.20
dalej klekocze
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 24, 2007, 17:51:05 pm
A jestes w 100% pewien że to zawory ?


Jeśli ustawienie prawidlowego luzu nie pomaga i jestes pewien ze to zawory ....
To mozesz zdjac klawiature i zobaczyc czy krzywki nie sa juz wyklepane, jesli są, nalezy je delikatnie zeszlifowac (ale uwaznie zeby nie przegrzac bo sa hartowane i mozna je rozhartowac jesli za mocno je przegrzejesz) oraz wyjac laski popychaczy i zobaczyc czy na zadnej z nich nie ma sladow otarć.
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: prl w Sierpień 25, 2007, 14:42:03 pm
jak już pisąłem wymienialem uszczelniacze zaworów wiec wiazalo sie to z rozebraniem sprężyn na zaworach.czy jestem pewny że to zawory źle ustawione?? no coz gdybym byl pewny to bym nie pytał co wy na to.
jednak nie mam pojecia co sie mogło stać.dodam tylko ze klawiatura sie rozsypała z powodów o których nie bede wspominał(wstyd) i klawiatura była składama i nie gwarantuje ze kszyski sa włożone w pierwotnej kolejności tak samo i laski popychaczy też pomieszane są w stosunku do tego co było przed.
no i co teraz????
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Sierpień 25, 2007, 15:34:22 pm
A jesteś pewien, ze klawiatura jest złożona dobrze ? Chodzi mi o to czy wszystkie krzywki są dokładnie nad zaworami ?

Odnośnie luzów zaworowych cytat z książki "Usprawnienia Poloneza"

Cytuj (zaznaczone)
w silnikach samochodów Polonez o zapłonie elektronicznym luzy zaworów powinny wynosic około 0,15...0,20 mm, w silnikach starszych samochodów FSO 125P i Polonez o zapłonie klasyczynym niektórzy specjaliści stosują luzy nawet 0,10...0,15 mm, oczywiście przy częstszej kontroli oraz w odniesieniu do samochodów pozostających stale w ich serwisowym zasięgu.


Jeśli luzy są ustawione na zimnym silniku na 0.1 to nie ma możliwości, zeby były podparte na gorącym silniku inną sprawą jest czy takie luzy są prawidłowe. Ja osobiście mam 0,15 niedawno na próbę ustawiłem 0,20 i moim zdaniem silnik dużo głośniej pracuje na większych luzach.
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: prl w Sierpień 28, 2007, 10:08:59 am
Cytat: "elektrokiler"
A jesteś pewien, ze klawiatura jest złożona dobrze ? Chodzi mi o to czy wszystkie krzywki są dokładnie nad zaworami ?

Odnośnie luzów zaworowych cytat z książki "Usprawnienia Poloneza"

Cytuj (zaznaczone)
w silnikach samochodów Polonez o zapłonie elektronicznym luzy zaworów powinny wynosic około 0,15...0,20 mm, w silnikach starszych samochodów FSO 125P i Polonez o zapłonie klasyczynym niektórzy specjaliści stosują luzy nawet 0,10...0,15 mm, oczywiście przy częstszej kontroli oraz w odniesieniu do samochodów pozostających stale w ich serwisowym zasięgu.



no to juz nie wiem na ile je ustawic jak było 0.1 to źle jak 0.2 to też źle.co do klawiatury to jest zlozena dobrze poniewaz tam były na tych prętach ślady miejsc w ktorych one pracowaly i podkladki dystansujace i własnie dzieki nim ustawiłem krzywki w odpowiednich miejscach natomiast nie gwarantuje ze krzywka nr 1 nie jest teraz krzywka nr 3 itd
natomiast wszystkie krzywki są nad zaworami
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 28, 2007, 13:23:50 pm
kaczorek to ty ?
za duzo zbiegow okolicznosci ,zebys to nie byl ty :P
zostaw te zawory ,w pazdzierniku rozbierzemy jeszcze raz klawiature i ustawi sie dobrze dzwigienki wzgledem trzonkow
teraz i tak sie nie da ustawic prawidlowych luzow ,bo przy pomieszanych dzwigienkach wytarcia sa w roznym miejscu

co do docierania zaworow to :lol:  ,przeciez zawory nie byly nawet wyjmowane z prowadnic
Tytuł: stukanie zaworów
Wiadomość wysłana przez: prl w Sierpień 28, 2007, 23:48:10 pm
toć ba że ja ale te docieranie to ja tylko powtarzam po tym kolesiu co mi ustawiał zawory.