FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: paulbo w Sierpień 21, 2007, 07:40:38 am
-
Czy czujnik temperatury wentylatora chłodnicy może z czasem (na skutek zużycia )załączać się przy wyższej temperaturze. U mnie włączenie wentylatora następuje gdy wskazówka jest mniej więcej w połowie skali pomiędzy kreską oznaczoną jako 90 i następną .... poza tym wentylator wyłącza się szybciej niż kiedyś, tzn zanim temp. spadnie do 90st. Mam chłodnicę z dwoma wiatrakami i dwoma czujnikami. Wymieniłem termostat ale nic to nie pomogło. Przymierzam się do wymiany czujnika temp. wentylatora... a propos, czy należałoby użyć jakiegoś środka uszczelniającego (jakiś silikon) przy montażu nowego czujnika. Stary jest uszczelniony jakąś masą która wydaje się bardzo twarda i trochę boję się uszkodzić chłodnicę przy wykręcaniu ....
-
, czy należałoby użyć jakiegoś środka uszczelniającego (jakiś silikon) przy montażu nowego czujnika. Stary jest uszczelniony jakąś masą która wydaje się bardzo twarda i trochę boję się uszkodzić chłodnicę przy wykręcaniu ....
ta twarda masa to uszczelka stała - taka jak w kranach - silikon jest raczej tam źle widziany :wink:
-
..[/quote] ta twarda masa to uszczelka stała - taka jak w kranach - silikon jest raczej tam źle widziany :wink:[/quote]
Czyli przy zakupie nowego czujnika taką uszczelkę powinienem otrzymać w komplecie?
-
aaaa tego Ci nie powiem - :roll:
ale sklep powinieneś opuścić z uszczelką w garści !
-
aaaa tego Ci nie powiem - :roll:
ale sklep powinieneś opuścić z uszczelką w garści !
Dzięki za pomoc ... dzisiaj chyba wymienię ten czujnik. Mam nadzieję że to załatwi sprawę.
-
wiedz też że - czujniki w chłodnicy sa na różne temperatury :
80/90°C
87/92°C
90/95°C
t.wył/t.zał
-
wiedz też że - czujniki w chłodnicy sa na różne temperatury :
80/90°C
87/92°C
90/95°C
t.wył/t.zał
U mnie oba są 90/95 ... dziwne że załącza się tylko jeden wentylator. Chyba nigdy nie zrozumiem jak działa ten układ z dwoma wiatrakami.
-
No to masz żle !!!
jak działa ??? to proste komora lewa wyjście z silnika - ma pomiar temp. silnika a komora prawa pomiar płynu na wejściu do silnika
lewy czujnik - 90/95 prawy (ew. zima 87/92) lato- 80/90
bo silnik nie powinien mieć wiecej niż 95°
i nie mniej niż 80°C
-
No to masz żle !!!
jak działa ??? to proste komora lewa wyjście z silnika - ma pomiar temp. silnika a komora prawa pomiar płynu na wejściu do silnika
lewy czujnik - 90/95 prawy (ew. zima 87/92) lato- 80/90
bo silnik nie powinien mieć wiecej niż 95°
i nie mniej niż 80°C
O w mordę, jesteś pewien że tak powinno być? .... czy w takim razie jak na wejsciu do silnika będzie np. 87/92 to spowoduje że ten wenylatorek który do tej pory nigdy mi się nie włączył w końcu zagada? Żeby przypadkiem po takim zabiegu nie okazało się że będzi chodził non stop...
-
Żeby przypadkiem po takim zabiegu nie okazało się że będzi chodził non stop...
latem w mieście może tak być :P
-
No i wymieniłem. Ponieważ w sklepie mieli tylko 92/87 i 90/80 to ten pierwszy wkręciłem jako lewy (patrząc od strony kierowcy) natomiast 90/80 jako prawy. Efekt jest taki że teraz włącza mi się ten wiatrak który do tej pory milczał (czyli lewy wiatrak podłączony do prawego czujnika). Działa to dobrze - wiatrak włącza sie praktycznie zaraz gdy wskazówka przekroczy 90st. i schładza tak że wraca do 90. Na razie sprawdzałem na postoju. Jutro test w trasie.
No to masz żle !!!
jak działa ??? to proste komora lewa wyjście z silnika - ma pomiar temp. silnika a komora prawa pomiar płynu na wejściu do silnika
lewy czujnik - 90/95 prawy (ew. zima 87/92) lato- 80/90
bo silnik nie powinien mieć wiecej niż 95°
i nie mniej niż 80°C
-
No a ja mam problem innej natury :( miałem chłodnicę z dwoma wiatrakami, ponoć nieszczelna była.. postawiłem do warsztatu i wymienili mi na używaną, ale z jednym wiatrakiem.. Jak jadę w trasie przy takich porankach jak dziś, to temperatura płynu trzyma się na 70 stopniach, a w mieście zaraz jest 90 i chodzi wiatrak :(
Poradźcie mi proszę czy mam zmieniać coś czy tak to zostawić?? :cry:
-
jak dla mnie termostat do wymiany, ma być cały czas 90stopni
-
a w mieście zaraz jest 90° i chodzi wiatrak
i Co jest tym problemem -temperatura 90° C (optimum) czy wiatrak ( po to jest aby wymuszać przewiew gdy powietrze stoi )??
-
jeśli auto się porusza i wiatrak działa to cos jes nie halo albo z termostatem albo z przeplywem przez chlodnice. natomiast jesli w korku w miescie lapie temp. powyzej 90 st. i wlacza sie wentylator to dobrze, powinien wychladzac silnik do temp troche ponizej 90st. i znow wlaczac sie jak temp przekroczy 90 st. (ale to tez zalezy od zakresow pracy czujnika termicznego wkrecnego w chlodnice)
-
Automatic mi nie chodzi o to, że łapie 90 stopni, ale o to, że w trasie schodzi do 70 :( Czyli najpewniej termostat do wymiany.. Jeszcze jedno "banalne" pytanie.. czy da się wymienić termostat samemu, czy lepiej prowadzić autko do zakładu??
-
matgolab, powiedz co już sam naprawiałeś w aucie to Ci powiem czy dasz radę sam ;) Generalnie jest to dość prosta robota. Oby tylko śruby obudowy termostatu dały się wykręcić ale przeważnie niema z tym problemu. Pamietaj tylko o tym żeby wcześniej spuścić cześć płynu bo Ci wyleci jak poluzujesz termostat.
-
Hmm sam to niewiele zrobiłem.. wymiana łożyska to chyba najpoważniejsza rzecz, jakiej dokonałem.. ale podobno pojętny jestem xD a jaki termostat polecacie bo wiem że są róże zależnie od temperatury jaką chce się mieć.. Oczywiście autko mam na gazie ;-)
-
Zmienialem termostat w sobote. Banalna sprawa.Po odkreceniu troche plynu wylecialo, ale bez przesady. Calosc sprowadza sie do odkrecenia dwoch srubek. Przydaje sie silikon.
-
Ja wymieniłem chyba ze 4 te czujniki (wszystkie 80-90) i dupa, Anie w tym ani w tamtym Polonezie przy 90 się nie załącza. Przy ponad 96. Termostaty też wymieniałem ... W poprzednim zrobiłem sobie włącznik na krótko w tym jakoś daję radę z elektryką samą..
-
przy 90 się nie załącza
Kolego to jest temperatura brana na wejściu do silnika a nie na wyjściu z niego stąd różnica - coś jest raczej z termostatem
i nie zamyka kótkiego obiegu - wraca ciepło poza chłodnicą !
-
Podepnę się pod ten wątek. Mam kilka pytań:
1) Czy za włączanie wentylatora odpowiada tylko czujnik na dole w chłodnicy?
2) Czy czujnik przy termostacie służy tylko do tego, żebym widział na wskaźniku jaka jest temperatura płynu czy ma jeszcze jakieś funkcje?
Generalnie to jest tak:
1) Wymieniłem temostat
2) Po wymianie termostatu temperatura na wskaźniku na desce podchodzi pod 90 stopni , potem opada na 70 stopni lub 55 stopni i tak trzyma. Wentylator włączał się mimo,że wskażówka pokazywała np 70 stopni.
3) Dziś po 3 godzinach podchodzę do auta , a wentylator cały czas chodzi !
Generalnie nie wiem co się dzieje. Czy nagle oba czujniki płynu padły czy jak?
Może jak nie było płynu przy czujniku po pierwszym odpaleniu to się skopał?
-
pkt 1 tak !
pkt 2 tak !
pkt 3bis -zwarcie na stykach termowłącznika - wymiana czujnika !