FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Tasanit w Wrzesień 02, 2007, 18:36:04 pm
-
czy może ktoś podać przybliżony koszt kompletnej wymiany rozrządu? ile może kosztować robocizna?TAK CHODZI MI O WYMIANE PASKA I CZY JESTEM W STANIE ZROBIĆ TO SAM? ;) i co ile (tysięcy km) trzeba wymienić reszte czyli to wszystko co wypisał STINGEREK?
-
To zależy co chcesz wymienić.
Cały kompletny układ rozrządu czyli wałek, koło , szklanki, laski, klawiature, sprężyny zawory, pasek.... przybliżony koszt to pewnie ponad 500zł + ze 200zł robocizna.
Opłaca się ?
-
autorowi chodzi pewnie o wymiane paska z kolkami
musi napisac jaki model Poloneza
-
caro plus 1.6 GLI
-
Ja płaciłem w Kraku ok 60zł robocizna(nie pamiętam dokładnie)
Koła z paskiem miałem swoje(też nie pamietam ile kosztowały)
-
kola z paskiem do 1.6 (dwa kola i pasek) ten starszy typ - bo podobno jest i cos nowszego typu. to koszt rzedu szescdziesieciu kilku zlotych w w-wie.
-
o typach paskow i kol rozrzadu w plusie to ja juz swoj esej napisalem na tym forum. FABRYKI NIE DOSTANIESZ i nie mowcie mi ze ktos gdzies kupil bo obdzwonilem caly kraj
-
Prawie przerabiałem dzisiaj: pasek Gatesa z kołami łącznie 70 PLN. Co ciekawe poprzedni pasek wytrzymał niecałe 10 kkm zanim sobie zwyczajnie wyłysiał i to w bardzo nieodpowiednim momencie. Na szczęście skończyło się na trzech pogiętych popychaczach (ok. 10PLN za sztukę).
Co do dalszej części pytania to "reszte" wymieniasz jak musisz, znaczy jak się spier#%^@
-
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu, które może wydać się banalne, ale jako że pierwszy raz sie za to zabieram to nie jestem pewien wszystkiego. Jako, że miałem chwile wolnego czasu zabrałem się za wymiane tego paska (Polonez Plus 1.6 Gli) i tak, odkrecilem koło pasowe, zdemontowałem osłonę rozrządu. Moim oczom ukazał się widok dwóch kół i paska i teraz moje pytanie jak ściągnać stary pasek? siedzi bardzo pasownie na swoim miejscu i raczej trudno go zsunąc ot tak poprostu. Trzeba go siągać na siłę, czy może coś jeszce odkręić? Z góry dziękuję za wszystkie informacje. Pozdrawiam
-
w OHV powinien sie zsunac o ile dobrze pamietam
-
nic więcej nie odkręcasz, możesz ewentualnie wziąć np śrubokręt i podważyć pasek i obracać paskiem.
-
Ok, czyli musi zejść. Wyczytałem gdzieś o simmeringach tzn. że mogą się pocić i że w takich wypadkach zaleca sie ich wymiane( nie sprawdzałem dokładnie jak jest u mnie, ale raczej 100% szczelności nie maja), ale do tego trzeba ściągnać koła, o ile duże koło wystarczy tylko odkrecić( tak mniemam :) ), to nie jestem pewien co z małym tzn. czy zejdzie bez ściągacza czy raczej się bez tego nie obejdzie.
-
jaky Ci się pociły to byś miał śladu oleju w obudowie rozrządu. A to małe koło schodzi bez problemu ręka, jest tam tylko klin.
-
właśnie w tym sęk, że ślady oleju są w bardzo niewielkich ilościach, wielkie kolo odkręca sie normalnie ? (tzn w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara)
-
wielkie kolo odkręca sie normalnie ? (tzn w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara)
jutro sprawdzę i odpowiem :)
-
ok, serdeczne dzięki za info. Pozdrawiam
-
Pasek sie poprostu przecina :D
-
zapomniałem sprawdzić ale jest raczej "normalny" gwint
-
Na 1000000% jest normalny gwint.
-
Przy okazji tematu mam pytanko.Jakie są charakterystyczne objawy,że w czasie jazdy zerwał się właśnie pasek rozrządu.Na co zwrócić uwagę ?
-
Przy kręceniu rozrusznikiem wyraźnie da się odczuć, że silnik lżej kręci.
-
Witajcie, to mój pierwszy post :D
Czy wymienia się sam pasek czy także koła?
-
We fiatowskich silnikach wymieniało się koła zębate razem z łańcuszkiem rozrządu. A teraz wystarczy że wymienisz sam pasek. no chyba ze koła też są już w fatalnym stanie