FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jana w Wrzesień 05, 2007, 12:37:00 pm
-
W polonezie 1.5 GLE 93 r. mam wskażnik poziomu paliwa cały czas na full oczywiście po przekręceniu kluczyka ( przy wyjętym kluczyku wskazówka wraca do zera)i nawet gdy zwieram do masy przewody na czujniku poziomu paliwa na baku to wskazówka ani drgnie jest na wychylona na maksa, na przewodzie od wskaźnika jest napięcie ok 0,2V ,na drugim przewodzie jest 12V i przyzwieraniu go do masy zapala się rezerwa.
Czy to wskażnik do wymiany czy mam gdzieś zwarcie?
Na samych śrobkach od tego zegara jest takie jakies nijakie napięcie na jednej 2.5v na drugiej 1.6v i na trzeciej te ok. 0.2V.
-
Wskaźnik na full sugeruje przerwany przewód od wskaźnika do miernika lub przerwę przy samym rezystorze w baku. Sprawdź przewód - jesli jest dobry to niestety czeka cię wyciąganie czyjnika poziomu paliwa.
-
No własnie trochę brak mi danych jakie wartości napięcia powinny byc w sprawnym układzie wskaźnika i czujnika poziomu paliwa, jak odłącze przewody od czujnik na baku wskaźnik dalej pokazuje full a jednak na przewozie do czujnika (przy czujniku ) właściwie nie ma napięcia jest te 0,2V nawet na śróbce od wskaźnika przy zegarach jest tak samo.
Wygląda mi na to że sam czujnik nie wpływa na wskazanie, to albo jest uszkodzony wskaźnik albo zasilanie czujnika albo nie wiem co.
Sprawdzę odlączony z dwóch stron przewód wskażnik- czujnik czy nie zwiera do masy znowu jak zwiera to dlaczego wskaźnik wali do końca skali a jak przerwany to dlaczego brak napięcia na przewodzie od strony zegarów
-
Napięcia nic Ci nie dadzą. Do czujnika poziomu paliwa nie jest doprowadzone +12V z wiadomych względów. Do pomiaru poziomu paliwa używa się układu rezystorowego i tym samy małego prądu (ograniczonego rezystorami). A 0.2V to będziesz miął na każdym luxnym kablu (nie podłaczonym do masy) tyle mniej więcej zawsze się indukuje.
Najpierw sprawdź ciągłośc kabla - z jednej strony(przy czujniku) podłącz go do masy a zdrugiej strony sprawdź rezystancję ( odpiętego kabla od czujnika) między kablem a masą - powinno być zwarcie. Sprawdź też ten kable przy odpiętych obu końcach czynie ma zwarcia do masy? Jeśli nie ma zwarcia i ma ciągłość to trzeba pomierzyć czujnik. Między wyjściem do wskażnika ( przy odpiętym kablu) z czujnika a masą nie powinno być zwarcia ani przerwy. rezystancha powinna wynośić tak od kilku do klikudziesięciu Ohm w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku. Jeśli będzie kilkaset ohm to też może być bo nie wiem ile dokładnie ma ten rezystor.
-
O to wiele wyjaśnia!!! szczególnie to że jak jest zwarcie to jest full a nie na odwót i wyglada że jest zwarcie między masą a przewodem do czujnika stąd ten full na wskaźniku. Pomiar odłaczonego czujnika pokazywał 150 om więc powinien być ok. W miedzy czasie dostałem info że wskaźnik przestał dzialeć po wizycie u blacharza (progi i drzwi). Teraz tylko mały problem jak znaleść miejsce zwarcia? Czy są jakieś "domowe " metody?
-
tylko mały problem jak znaleść miejsce zwarcia? Czy są jakieś "domowe " metody?
Prześledzić całą drogę przewodu. Może został przykręcony do nadwozia.
-
Znalazłem uszkodzienie !!! Przewód do czujnika był przetarty i zwierał do masy pod fotelm kierowcy.
Problem rozwiązany!!!
Dziękuje za pomoc i zamykam temat
-
A mi ostatnio przestala swiecic rezerwa. Zarowka sprawdzona - przetarty kabel ? Czujnik w baku ?
-
czujnik w baku? potencjometr sie wytarl? odkrec klapke w bagazniku (sruby 10atki) i na siodemke badz osemke masz przykrecony czujnik, dochodza do niego dwa przewody + i - oraz masa przykrecana pod srubke. wyjmij czujnik i zobacz jak sie ma potencjometr suwakowy moze sie zabki wyrobily - dognij jakby co i przetestuj na wyjetym czujniku.
-
Dzieki wielkie Jimo za odpowiedz :) Dzisiaj postaram sie to sprawdzic.