FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Rospur w Wrzesień 06, 2007, 10:49:41 am
-
Witam
Oto krótka historia problemu (polonez 1.6 GLI), jadąc nad morze ok 700 km przestała pracować mi pompa paliwa ,jak się okazało spalił się bezpiecznik ,więc wymieniłem na nowy odpaliłem fure i wszystko było OK po przejechaniu paru kilometrów znowu się spalił bezpiecznik to go wymieniłem i znowu to samo ,po wymianie 3 bezpieczników pompa przestała pracować ,bezpiecznik dobry niespalony ,czy to oznacz że pompa padła dodam że paliwko w baku jest ,czy mogło to być spowodowane tym ,że pracowała 10 h non stop i szlag ją trafił.Proszę o jakieś sugestie.
-
Moze to byc spowodowane tym że pompa pracowała około 10 lat.
Poprostu pompy po jakimś czasie umierają i odchodzą do krainy darmowego paliwa.
Musisz sie z tym pogodzic, i kupic nową pompe.... oraz przygotować się na ewentualne kupno drugiego baku bo istnieje wysokie prawdopodobienstwo ze sruby poukrecasz...
-
bo istnieje wysokie prawdopodobienstwo ze sruby poukrecasz
Jak rowniez ze nieruszany i przerdzewialy pod opaskami bak po zdjeciu zrobi sie dziurawy..
-
Zbiornik sciągałem 3 miesiace temu bo strasznie smierdziało mi paliwo jak otworzyłem szyby w samochodzie i okazało się że jeden z przewodów od czujnika poziomu paliwa był uszkodzony zaraz przy baku i w tym miejscu powstała dziura którą zaślepiłem i jest ok a pompa była naprawiana rok temu okazało się że przewody przy samej pompie się ośniedziały i uszkodziły teraz będe rozbierał zbiornik jak przestanie padać tak za jakieś 2 tygodnie
-
sprawdz kable zasilajace pompe czy gdzies nie sa przetarte, jakies pozostalosci po poprzednim wlascicielu typu niezaizolowane dobrze przewodziki po odcince pompy czy cos w tym stylu. ewidentnie gdzies miales przebicia i dlatego 3 razy padal bezpiecnzik
-
Sprawa wygląda tak dzisiaj mierzyłem prąd na pompe pokazuje 12 V a po sekundzie prąd zanika i pokazuje 0,3 do 0,4 V sprawdzałe tuż przy baku jak i przy bezpiecznikach i wszędzie jest tak samo czy to możliwe że prąd gdzieś ucieka .
-
Ale jak mierzyłeś? jak przekręcisz kluczyk to tak masz ze jest napięcie i znika za chwilkę . Sprobuj pokręcić rozruchaczem to powinno ci pokazać napięcie na pompie.
PZDR Pluton
-
Sprawdzałem przy zapłomnie (przekręcony kluczyk) a jak przy rozruchiu niebedzie napięcia to padnięta pompa , zawracam głowe bo mogę wyciągnąć pompe i wszystko jasne ale to troche roboty więc wole spytać
-
Przy przekręconym kluczyku (zapłon), przecież pompa tylko się załącza i zaciąga paliwa na chwilkę... więc tak nie sprawdzisz bo wiadomo, że będziesz miał chwilowo 12V a potem spadnie napięcie... Więc dokładnie tak jak mówi pluton_14#1889, pokręć trochę rozruchaczem.
-
Po przekreceniu zaplonu pompa dostaje napiecie tylko przez kilka sekund. Jak masz gaz i jak nie masz odciecia pompy na gazie to po prostu odpal na gazie i pomierz wtedy.
Jak nie masz gazu to popros kogos o pomoc.
-
Albo podlacz 12V bezposrednio pod pompe...to uslyszysz.
-
Uslyszec to i moze , jak bedzie ci dzialac to sprawdz jeszcze czy paliwo wraca ci do baku , pompa musi wytworzyc odpowiednie cisnienie w ukladzie paliwowym , najlepiej to sprawdzic sprawdzajac czy paliwo wraca po regulatorze cisnienia w wtrysku. Jesli nie to pompa padnieta.
PZDR Pluton
-
Sprawdzałem przy uruchomionym silniku prąd dochodzi pompa niedziała ,więc padnięta będe wymieniał
-
mam na zbyciu pompe do gli (plus) z boscha.
-
No i się okazało że pompa działa tylko jak ją zepne na krótko tuż przy pompie ,wygląda na to że zwarcie gdzieś na przewodach niestety będzie konieczna interwencja eletryka ,mam pytanko czy można kupić nowy przewód elektryczny do pompy ?
-
Przewod to najzwyklejszy jaki jest. Ale przyjrzyj się dokładnie przekaźnikom za schowkiem i bezpiecznikom w tymże miejscu.
-
Tam wszystko ok bezpieczniki i prezkazniki spox jak dorwe się do kabli w pompie to napisze co było
-
Ja teraz mam tak ze pompa dziala pompuje ale ma za male cisnienie i nic z niej nie bedzie wlasnie kobinuje jak zalozyc zewnetrzna pompe paliwa.
PZDR Pluton
-
Wszystko jasne było zwarcie na przewodach przy pompie ,elektryk za 20 zł zrobił nowe przewody i pompa gra jak talala ,jest dobrze zaoszczędziłem pare złotych.
-
dziala pompuje ale ma za male cisnienie i
A probowales ja regulowac ?
-
Ja teraz mam tak ze pompa dziala pompuje ale ma za male cisnienie i nic z niej nie bedzie wlasnie kobinuje jak zalozyc zewnetrzna pompe paliwa.
Witam!
Proszę o pomoc. Chodzi o poloneza Atu 1.6 Gli + LPG (96 r.), a sprawa dotyczy pompy paliwa. Zdjąłem wężyk paliwa przed filtrem paliwa i przekręcam zapłon - słychać jak pompa pracuje, ale poza paroma kropelkami od czasu do czasu nic nie leci. Uruchamiam silnik na LPG i też nie leci. Ściągnąłem zatem wężyk tuż przy pompie - pompa leje aż miło, ale po założeniu wężyka nie dochodzi paliwo do komory silnika. Cały przewód paliwowy jest drożny i szczelny (sprawdzałem pod ciśnieniem).
Zatem, czy jest tak jak w przytoczonym przeze mnie cytatcie innego usera, że pompa wytwarza za małe ciśnienie? Opór na długości całego przewodu jest zbyt duży dla niej?
Zatem co robić? Wymieniać całą pompę (brrrr.... to odkręcanie baku... brrr... :( ), czy też jest ona naprawialna? Byłbym wdzięczny także za info o kosztach.
Pozdrawiam.