FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: adi87 w Wrzesień 06, 2007, 15:13:45 pm
-
Hej! Zrobiłem krótki opis podłączenia manetek z Caro w Borku. Oświadczam, że pasują idealnie jeśli chodzi o samo zamocowanie. Natomiast w kwestii elektrycznej trzeba oczywiście obciąć kostki z manetek i poskręcać według poniższego opisu z kostkami ze starych manetek.
Kolor przewodu w starych kostkach - kolor przewodu z manetek
1. czarno-fioletowy - czarno-fioletowy
2. szaro-czarny - biało-czarny
3. błękitny - błękitno-czarny
4. fioletowy - biało-czerwony
5. błękitno-czarny - błękitny
6. niebieski - 2x niebiesko-czerwony
7. zielony - 2x zielony
8. szaro-czerwony - czerwony
9. brązowy - brązowy
10.zielono-czarny - zielono-czarny
11.szary - szary
12.błękitno-czerwony - biały
13.pomarańczowy - pomarańczowy
14.biały - niebieski
15.błękitno-biały - biały
16.żółto-czarny - żółty
Jako że w starej kostce są dwa żółte przewody ten, który pozostanie obcinamy lub dobkładnie izolujemy bo już miałem jasność pod kierownicą dzięki temu przewodowi :P możemy też połączyć żółty z obydwoma żółto-czarnymi. Jak kto woli:)
Teraz rozpiska które przewody są do czego (będę używał tu numerów z powyższej rozpiski)
1,2 - klakson
3,4,5 - kierunkowskazy
6,7,8,9 - przełącznik świateł mijania/drogowych
reszta to spryskiwacze i wycieraczki.
Przy takim podłączeniu mamy w górnym położeniu manetki wycieraczki wyłączone następnie czasowe, wolne, szybkie. osobny przełącznik od czasówek ma być włączony.
Postaram się jeszcze pokombinować tak, aby wywalić ten przełącznik ale najpierw muszę skołować drugi przerywacz od czasówek bo mój nie wytrzymał podłączania metodą prób i błędów :P
[ Dodano: 06 Wrz 2007 15:17 ]
Kurde dwa tematy mi się zrobiły :lol: piszcie w tym jakby co
-
Czyli jak dasz na wolne (z włączonym przyciskiem) to masz normalnie wolne czy też czasowki, czy normlanie (z włączonym przyciskiem) położenie czasówki-czasówki, wolne-wolne, szybkie-szybkie, no bo jeżeli masz ten 2 przypadek to niewystarczy przewodów z włącznika pozwierać zgodnie z tym co wykonuje włącznik :D Chyba ze żle zrozumialem :roll: A tak wogóle to kawał dobrej roboty...
-
wygląda to tak: przycisk masz włączony cały czas i od góry licząc masz czasowe,wolne,szybkie. z wywaleniem włącznika pomyślę jak będę miał przerywacz inny. Też myślałem żeby pozwierać ale nie da rady tak. Próbowałem też tak żeby były najpierw wolne potem czasowe i szybkie ale wtedy udupiłem przerywacz :lol:
-
adi87, Swiety ma przerywacz z chyba audi 80 i nie dosc ze masz czasowki to jeszcze masz obsluge spriskiwacza szyby (osuszanie) jak cos to uderz do niego to ci pomoze odnoscie przerwywacza.
PZDR Pluton
-
Co sie nie da ??? Na seryjnym przerywaczu mi chodziło po wywaleniu przełącznika i zmostkowaniu 2 kabelków !!
A przerywacz z audi zapodałem żeby mieć automatyczne osuszanie szyby po naciśnieciu spryskiwania szyby - działa wyśmienicie. Acha jak coś to mam kilka takich przerywaczy, zawsze mozemy sie dogadać.
Jeszcze jedno - kiedys opisywałem jak podłączyć kable w seryjnej instalce żeby działało to normalnie, koło roku temu poszukaj na forum.
-
święty, na dniach będę wiedział czy jeszcze będę inwestował w tego Poldka więc jeśli jeszcze będę w niego inwestował to odezwę się do Ciebie.